Beszédészlelési nehézségek, finommotorikai fejletlenség milyen terápiával (mozgás vagy egyéb) fejleszthető egy elsős kisfiúnál?
Ehhez előbb tudni kellene a beszédészlelési zav. okát.
Fül-orr-gége, audiológia (bera!), túlhallás vizsgálat volt (ez 3 külön vizsgálat)?
Neurológus, neuropszichológus mit mond?
Idegrendszeri éretlenség?
Sokféle terápia létezik, de csak az okok ismeretében lehet megtalálni, hogy mi lehet a legjobb (és menet közben dől el, hogy jó döntés volt vagy sem).
TSMT
Vagy egyéb mozgással egybekötött mondókás gyakorlatok.
Millio játék
Pelda
Forduljon el és a háta mögött megszolaltatsz hangokat
(Csengő, szirénazos auto, lábason kopogsz, almába harapsz, sípba fujsz, olloval vágsz, stb)
És visszafordulja mutogassa meg a helyes sorrendben miket hallott
Vagy
Egy pléd alá tegyetek dolgokat, kb 5-tel kezdve es nyuljon a pléd alá és tapintás alapján találja ki mi van alatta.
A koncentrácio fejlesztés vezet a figyelemfejlődéshez. Odafigyel, gondolkodik, kitalál.nem rohangál közben.
Koncentráciofejlesztésre keress rá 6 évesnél.
Gyermekem kisebb, ő pl bölcsiben nem hallotta ki a tömegből ha szol hozzá a gondozo pl hátul a sarokbol (azt mondjuk nem értem miert ez volt a szokàsa ahelyett hogy odament volna a gyerekhez es a szemébe beszélt volna), a gyerekem hallása amugy kitunő es egy bölcsis figyelme nem feltétlen koncentrálodik másra pláne ha játékban van)
De szoval az otthoni koncentracios játékok ezt rögtön elfujták mint a szél.
Illetve tanitom, ugy hivom a precizitásra, ha segit pl a játékait összepakolni vegye észre hogy pl maradt még az ágy alatt, vagy ha kiöntötte a vizet ne csak az asztalt törölje le, ment a padlora is, csak mert gyerekdolgozatoknál az egyik leggyakoribb hiba hogy tudná a feladatot csak pl elfelejtette odatenni a mértékegységet, meg ilyen elfejtettem nem figyeltem dolgok miatt nincsenek csak meg a pontok
A lényeg a rendszeren van. Kb mindig azonos időpontban, az időt egyre nyujtva es a gyereknek pozitiv élményekkel (nem görcsölve játszva)hatékony igazán a koncentracios fejlesztés.
Amiket irtam ahhoz nem kell különóra. Otthon is mehet a szülővel.
A szorongások okait sem ártana feltárni lehet nem tudja mit hogyan fejezzen ki, ebben segit az érzelmekről is a folyamatos pl esti beszélgetés. Mi öröm ért ma a suliban, mi okozhatott bánatot, hogyan értékeli a napot, vagy ha otthon pl kedvtelen vagy megbántodott (akár szülői szigor miatt), de nem hagyni hogy elfolytsa, hogy egyedul őrlődjön, hanem megbeszélni az ő szemszögéből is,stb
Ha nem marad abba a szorongás érdemes lehet, hogy jó lenne valami alternatív, szabadabb iskola neki.
Például az unokaöcsémnek a Waldorf nagyon bejött, elmúltak a szorongások és egy boldog gyerek lett.
(Waldorf is pedagógusfüggő, akárhova viszitek, a pedagógus személyisége a legfontosabb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!