Akiknél nagyon le volt maradva a gyerek a beszédben és szövegértésben, azoknál a korai fejlesztéssel behozták a lemaradást?
Segít a fejlesztő, és a sok mese.
Én vettem mesés kifestőket. Elolvastam a mesét, a gyerek pedig a mese alapján színezett, illetve válaszolt a kérdésekre.
Mennyi idős a gyereked?
A kisebbik fiam sem beszélt még semmit 2 évesen, csak annyit mondott, "nem". Én mindkét gyerekemnél képeskönyvekkel kezdtem a mesélést, rámutattam a képekre és mondtam a nevét. A fiaim autómániásak, ezért ilyen könyvekből vettem sokat, de volt még mindenféle kicsiknek való képeskönyv. A kisfiam még most is sokszor előveszi őket, és el kell mondani, mi van bennük.
Aztán jönnek az állatok és az állathangok. Minél érdekesebben mondod a hangját, annál jobban felfigyelnek rá és egy idő után megpróbálják utánozni (jó esetben). Nálunk ez elég sokáig tartott, mert sokáig csak hallgatta, hogy én mit mondok, és ha tetszett neki, nevetett.
Jók még a kis egyszerű versikék, mondókák, dalok is, én sokat megtanultam, és amikor csak eszembe jutott valamelyik, elmondtam, elénekeltem. A kisfiamat sokáig nem érdekelték ezek (sajnos), de ahogy már beindult a beszéde, ez megváltozott.
És persze jó még minél többet mutogatni tárgyakra, emberekre körülöttünk, mondani a nevüket, és egyszerű, érthető mondatokban beszélni a gyerekhez.
Végül külön fejlesztés nélkül (próbáltunk TSMT-t és logopédust, de nem hoztak változást, viszont bölcsibe járt) majdnem 3 éves korában kezdett el szavakat mondani a kisfiam, mostanra (3,5 éves) már viszonylag érthetően, mondatokban beszél (sajnos még sok beszédhibával). Ezt már lehet majd logopédiai fejlesztéssel javítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!