Tanulási nehézség? Irodalom, történelem nem megy.
Milyen jellegű problémája lehet egy olyan gyereknek, akinek az irodalom, történelem tárgyak okoznak gondot? Matematikában, később kémiában és fizikában semmi probléma, sőt inkább kiemelkedő a teljesítménye. Idegen nyelv is ötös.
Első osztálytól kezdve kiváló eredmények, egészen az első "szárazabb" történelem és irodalom könyvig...
sztem. semmi, csak nem szeret magolni. Azt ne akarja nekem senki beadni hogy az irodalom vagy a töri nehéz. Ha más nem fogod és beseggeled ennyi.
Irodalomból esetleg a szövegírás verselemzés okozhat gondot...
Szia! Igazuk van az előttem szólóknak, erre mondják, hogy „reál beállítottságú” a gyerek.
Van, aki a logikus dolgokban otthon érzi magát, de a humán tárgyak már beleérzőképességet, illetve -szándékot feltételeznek, és lehet, hogy ez egyeseknek nagyobb kihívást jelent. Nem mintha nem lennének képesek rá, lehet, hogy egyszerűen jobban érdeklik őket a konkrét, jól definiálható dolgok, mint az emberi érzelmek, motivációk feneketlen bugyrai.
Annyit még hozzáfűznék (nem biztos, hogy ebből messzemenő következtetéseket lehet és kell levonni, azonban szerintem érdekes), hogy nemrég olvastam egy könyvben, hogy pl. különféle fel nem dolgozott traumák is okozhatnak specifikus tanulási zavarokat. Például az örökbefogadottaknál gyakorta előfordul, hogy rosszabbak történelemből – erre egy pszichológus magyarázata az, hogy ha valakinek gondja van a saját „történelmével” (pl. nem ismeri a vér szerinti szüleit), akkor nem érdekli másoké sem, tudat alatt elutasítja annak megismerését. Olyan esetről is ír ez a pszichológusnő, hogy egy gyerek, aki addig remekül teljesített irodalomból egészen addig, míg egy olyan művet nem kellett volna elemeznie (vagyis mélyebben átgondolnia), amely a saját életében megélt traumára emlékeztette (ez a gyerek kiválóról a bukás szélére került emiatt).
Ha saját magamból indulok ki, engem a történelem sosem érdekelt, míg suliba jártam (kemény családi traumám is volt, bár nem vagyok örökbefogadott), nem értettem, és nem voltam hajlandó bemagolni az évszámokat – persze a tanáraim sem voltak a helyzet magaslatán, legalábbis én nem csíptem őket. Most, felnőtt fejjel viszont már baromi érdekesnek tartom a történelmet – de most is azért, mert az események mögött rejtőző emberi sorsok, motivációk, szándékok fognak meg, és az, hogy rájöttem, az évszázadok, amelyek gyerekfejjel felfoghatatlanul messzinek tűntek, nem is annyira régi korokat rejtenek, és ugyanolyan embereket, mint a most élők. Szóval nekem pl. „meg kellett érnem” arra, hogy érdekeljen a történelem.
Az irodalmat viszont nagyon szerettem, nyilvánvalóan a jó tanárom miatt is, akit nem az évszámok érdekeltek, hanem a művek mögötti gondolatok.
Szóval szerintem sok oka lehet, miért nem tanul jól egy gyerek bizonyos tantárgyakból, és a fentiek csak egy röpke eszmefuttatást jelentenek, bocs, hogy hosszúra nyúltam. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!