Magasan funkcionáló asperergeres (autista) gyereket hol veszik TÉNYLEG integráltan általánosba Bp. -en?
6 éves, magas intelligenciájú, nem furcsa és nem deviáns viselkedésű kislányt vajon hova vigyek, hol ne csukják be előttünk az ajtót. Szükségünk lenne integrációra, mert a többi gyerektől megtáltosodik szociálisan.
Azért valószínűleg jó lenne egy kisebb (mondjuk 22 fős) osztály, picivel több odafigyelés rá (de teljesen önellátó, csak nem jól képviseli az érdekeit).
Le tud ülni, csinálja a feladait, kiszolgálja magát, ha barátkoznak vele akkor nyitott, de ételt csak azt eszik meg amit akar, ha és szociálisan nem kezdeményező.
Hova vennék fel vajon? Alapítványiranemigen van pénzünk :-(
A tanulási képességet vizsgáló bizottságnak nem ez a dolga, h kijelöljön számára normál iskolát ahova integrálható?
Bocs, h nem a kérdésre felelek, de engem is érdekelne.
Szia! Azt hiszem, írtam már neked privátot...
Hasonló cipőben járunk. Én már sok iskolát végighívtam, elég siralmas az eredmény. A kislétszámú osztályokat megszüntették sajnos... és sorra szüntetik meg, vonják össze az osztályokat.
Nálunk most 2 lehetőség mutatkozik viszonylag reálisnak:
az egyik egy közeli normál általános iskola, ahova vettek fel most egy aspergeres gyermeket (bár elég idióta módon, mert nem ahhoz a tanítónőhöz, akinek van ilyen tapasztalata, hanem olyanhoz, akinek nincs, és fél is tőle). Nagyon sokat érdeklődtünk ebben a suliban (van itt több ismerős pedagógus), és úgy néz ki, jövőre lesz elsős egy olyan tanítónő, akire rábíznánk... Az osztály sajnos nagylétszámú, és nem biztos egyáltalán, hogy megfelelő lesz...
A másik a Laborc utcai általános iskola, alapítványi, de ingyenes lenne (a tripla normatíva miatt). Nagyon sok jót hallottam róla, nem zsákutca, tényleg tanulnak, és sokan felsőre el tudnak menni normál iskolába. Kislétszámú osztályok vannak, 3 pedagógus van egy osztályra, minden fejlesztést megkapnak... én most egyelőre ezt látom a járhatóbb útnak.
Mindenképpen csak olyan pedagógushoz vinném a lányom, aki nem akarja "betörni", megváltoztatni, hanem a képességeihez igazodva tudja tanítani. Az IQ-ja magas, de a nagy létszámú osztályban pillanatok alatt terelődik el a figyelme, és eléggé öntörvényű. Szóval én egyelőre erre hajlok, ez is integrált, mert osztályonként max. 1-2 aspi van, a többi más miatt más... de jó eredményeket érnek el, meg tudják fogni őket, hatékonyak. Én eddig legalábbis ezt hallottam, szülőktől is, szakemberektől is.
Az én kislányom mellett kell, hogy legyen gyp-asszisztens (az oviban is van, a bizottság is előírta). Az ideális az lenne, ha egy normál iskolában lehetne mellette asszisztens, de ez kvázi megvalósíthatatlan sajnos...
Egyébként ugye tudod, hogy meghosszabbított GYES és emelt CSP is jár neked? Csak mert az anyagiakat említetted... nem mindenki tudja...
Kijelöl, de az iskola nem köteles fogadni, és igazából ők se tudják, hol fogadnák.
Köszönöm a tippet!
Így van, a szakértő bizottságnál nekünk elmondták, hogy az ő adatbázisuk nem éppen naprakész, nem tudják, hogy melyek azok az iskolák, amelyek ténylegesen felvesznek autista gyereket. Általában arról van szó, hogy egyszer valaki jó ötletnek tartotta bevenni az alapító okiratba az autizmust, de ténylegesen soha nem vesznek fel autistát, nincs meg hozzá sem a szakértelmük, sem a szakembergárdájuk.
Nekem a bizottságnál azt mondta a hölgy, hogy keressek én iskolát, jobban járok... óvodának is azt jelölték ki, amit én mondtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!