Szerintetek ilyen gyerekkel mit lehet csinálni? Szerintem fogyatékos az osztálytársam.
Van egy fiú az osztályban és tényleg úgy viselkedik, mint aki fogyatékos.
Először is: állandóan grimaszokat vág. És senki az égvilágon nem bántja, csak így leáll grimaszolni.
2. Magában szokott beszélni.
3.Amikor nem magában beszél, odamegy valakihez, általában egy csendesebb osztálytársamhoz, nevezzük V.-nek, mint pl ma délután a buszmegállóban, hogy valami számítógépes játékról kezdett el dumálni meg ilyen hülyeségekről, mi meg ott néztük, hogy mi baja van szerencsétlennek? És amikor mondta neki V., hogy fogalma nincs, miről beszél, és ezzel próbált gondolom finoman utalni arra, hogy nem akar erről beszélni, tovább folytatta. És a legcikibb az volt, hogy V. már így nem is figyelt rá, a gyerek meg tovább beszélt, nem vette észre, hogy nem érdekli, amit mond.
3.Idegeneknek ordibál, akár az utcán, akár az iskolában, bár ott inkább kicsi 5.-eseknek szokott. És legtöbbször azt ordítja, hogy SÜN! mert ugye régebben volt ez a sün mánia, azóta ezt csinálja. Ha meg nem ezt, akkor azt mondja, hogy SAJT! És ezt is úgy, hogy mondjuk nincs ott mellette senki, aki esetleg nevetne a poénon, vagy valami, hanem ezt is így magába ott ordibálja.
4.Amikor V.-n és a barátján kívül valaki hozzászól, agresszívan viselkedik. Mondjuk szólunk neki, hogy ki van kötődve a cipőfűzője, ő meg mint akit megsértettek, odafordul és ránk ordít, hogy -MI VA'? És ez egy tavalyi eset volt, hogy kivágott valamilyen újságból egy képet, ami egy bauxitot, vagy nem is tudom már milyen ásványt ábrázolt és ott mutogatta a fiúknak, hogy az az ő kincse, a fiúk meg meg akarták nézni, ő meg nem engedte, az egyik srác meg kikapta a kezéből, és ezért a gyerek majdnem megverte.
És az a legfurább, hogy bár az osztályból már mindenki utálja, kivéve azt az állítólagos barátját, menőnek hiszi magát és azon röhög, hogy az egyik lányt az osztályban kigáncsolja. Meg néha galacsinokkal dobálja. Csak az a baj, hogy az a csaj meg nem szól rá, nem értem, miért.
Viszont van, hogy a többiek próbálnak normálisan beszélni vele, de olyankor is agresszív.
Szerintetek is valami baj lehet a gyerek agyával? Mert azt megértem, hogy végül is nem akar velünk barátkozni, mert régóta csesztetik, főleg az egyik fiú, de pl ez a magában beszélés, idegeneknek ordibálás már nagyon furcsa...
Ti mit gondoltok erről?
Ha számít, 8.-osok vagyunk, 14-15 évesek.
15/l
Köszönöm a válaszodat.
Nem tudok róla, hogy foglalkozna-e vele gyógypedagógus. De azért majd megkérdezem az osztályfőnököt, hátha ő tud róla valamit
Az osztályfőnök nem adhat ki információt. Nekem is elsőre az asperger ugrott be, de a szavak kiabálása meg inkább tourette-szindrómára vall...
Valami biztos van, de ez nem szellemi fogyatékosság, sőt...
Az aspergeresek többsége átlagon felüli IQ-val rendelkezik, csak egyszerűen nem értik a többi embert, nem tudnak velük mit kezdeni. Olyan, mintha egy másik nyelvet beszélnének.
Az egyetlen lehetőség, ha nagyon egyértelműen kommunikálnak velük, úgy, hogy ne lehessen félreérteni semmiképpen.
Kamaszkorban általában az a gond, hogy szeretnének közeledni a kortársakhoz, de nem tudják, hogyan kellene.
Szóval az agyával nincs gond, nem defektes, csak más... azért azt tudd, hogy az aspergeresek, tourettesek között is nagyon sok a zseni, a legnagyobb feltalálók, tudósok közülük kerülnek ki...
Az első válaszoló vagyok. Teljesen egyet értek a második válaszolóval is, de az osztályfőnök valamiféle infót adhat, különben hogyan fogja elérni, hogy az a fiú beilleszkedjen a közösségbe, hogy elfogadják?
Ha egy gyermek vak, s többségi integrált suliba jár, az osztályfőnök csak beszél az osztályával, hogy egy ilyen-és ilyen gyermek fog közétek jönni, nem lát, ezért próbáljátok segíteni, ahol tudjátok, ő is olyan mint ti, csak nem a szemével "lát". Mindenütt vannak különbségek, ti sem vagytok egyformák, valaki barna, valaki szőke, valaki kék szemű, valaki fekete.... Valahogy el kell fogadtatni az osztállyal a másságot. Erről szól-vagy szólna normális esetben- az integráció.
Meg kéne beszélni, hogy az a másik fiú miben jó? Mit tanulhatunk tőle, s ő mit tanulhat tőlünk. Segíteni a beilleszkedést, s az osztály elfogadását.
Valóban az Asperger szindrómás gyermeknek szenzációs képességei lehetnek. Ahogy Neked egyértelmű, hogy szemébe nézel a másiknak, ha kérdezel felemeled a hangodat a kérés végén stb, addig neki azt tanulnia kell. De lehet, hogy neki meg a matekot nem kell tanulni, míg az átlag gyermek meggebed, mire megtanulja, mert neki logikus, s olyan, mintha mindig is tudta volna.
Valószínűleg aspergeresek voltak: Albert Einstein, Isaac Newton, Benjamin Franklin, Bonaparte Napóleon, George Washington, és még sokan mások.
Ebből is láthatod, hogy attól hogy furcsa, még nagyon értékes lehet az ember. Ha valóban nem adhat ki információt az osztályfőnökötök, kérdezzétek meg tőle, hogy hogyan viselkedjetek a fiúval.
Nekem is Asperger-szindrómás a lányom, és a pedagógusok maguktól semmit nem mondhatnak róla sem a szülőknek, sem a többi gyereknek. Ezek kiemelten érzékeny információk, nem lehet senkinek kiadni az érintettek tudta és beleegyezése nélkül.
Tehát amikor én úgy döntöttem, hogy nyilvánosan elmondom a többi szülőnek, azzal egyetértettek a pedagógusok, mert mondták, hogy ők nem mondhatnak semmit, törvény kötelezi őket a titoktartásra.
Még speciális iskolákban sem tudhatják egymásról a gyerekek és a szülők, hogy kinek milyen típusú "defektje" van.
Arról nem beszélve, hogy egyáltalán nem is biztos, hogy diagnosztizálták, rengeteg Aspergeres nő fel úgy, hogy soha nem kap diagnózist, csak elkönyvelik, hogy "fura".
nekem is van egy ilyen gyökér osztálytársam csak mi 10.ben vagyunk xdddddddd
azis egyfolytába gyökérkedik meg minden, ha nagyon bäsztat pl mit mais h a kapucnimba beleteszi az alufoliat és azthiszi milyen vicces... aztan az mar nemtetszett neki amikor a pofajaba dobtam a nalam levo ures uditosuveg társaságában..xd
Lényegében ha azt szeretnétek hogy leakadjon a szövegben V. ként emlitett emberröl, akkor csak egyfolytába szivassátok de olyan határon belül hogy ne legyen belöle figyelmeztetés..
Sok Sikert!
(am sztem skizo xd)
Köszi :D
De az a baj, hogy a fiúk szokták gyakran cseszegetni, a tanárok meg mindig minket b.szogatnak, hogy miattunk ilyen idétlen, mert úgy bánunk vele, ahogy...És nem értik meg, hogy mi azért vagyunk vele ilyenek, mert ő is agresszív velünk. És amikor ezt mondtuk a tanároknak, megint az lett, hogy de akkor is mi vagyunk a hibásak -.- Amikor egyáltalán nem...Csak persze most is a szerencsétlen hülyegyereket kell védeni...már ne értsétek félre, azért azzal sem értek egyet, ha valakit ok nélkül cikiznek az osztálytársai, de ő tényleg annyira idióta, hogy bár próbáljuk nem is észrevenni, direkt fel akarja magára hívni a figyelmet az ilyen hülyeségekkel...
Kérdezek valamit: ha látsz egy féllábút, akkor lelököd a lépcsőn és röhögsz rajta? Ha látsz egy vakot, akkor nekivezeted a falnak, és röhögsz rajta?
Mert ti most pont ezt csináljátok! Az osztálytársatok valószínűleg szociális készségekben fogyatékos, segítségre, támogatásra szorul, és nem arra, hogy még inkább megnehezítsétek a helyzetét. Persze, a szociális fogyatékosság nem annyira látványos, mint ha valaki vak vagy féllábú, de igen nehéz úgy élni, hogy nem érted a körülötted lévő embereket és nem tudsz alkalmazkodni hozzájuk. Mintha földönkívüli lennél, útmutató nélkül az itteni világhoz.
Az én kislányom Asperger-szindrómás autista. 6 éves. Az 5-7 éves gyerekek többsége megértette, hogy vele másképp kell kommunikálni, érthetően, értelmesen, és akkor tudnak együttműködni. Nagyon sok barátja lett, és hiszem, hogy ezek a gyerekek többek lettek ezáltal, hogy spontán megtanultak egy másfajta, egyértelmű kommunikációs módot, megtanulták elfogadni a másságot és alkalmazkodni hozzá.
Hidakat építenek, közösen, kölcsönösen tanulják egymás kommunikációs módjait és mindannyian fejlődnek. Ismétlem: 5-7 éves kisgyerekekről beszélek!
Persze vannak, akik képtelenek erre, vannak, akik kihasználják a másik fogyatékosságát, direkt hergelik, mert élvezik, hogy akkor agresszívvá válik, röhögnek rajta... Ők felnőttként is ilyenek lesznek, 0 empátiával, ők poénkodni fognak a vakokon és a féllábúakon is...
Döntsd el, hogy hová szeretnél tartozni.
(És ismételni szeretném, hogy a pedagógust törvény kötelezi, hogy a diákok személyiségi jogainak védelmében ne adjanak ki semmiféle tájékoztatást az állapotukról. A hivatalos szakvéleményben is ott szerepel, vastag betűkkel, hogy "bizalmasan kezelendő!". Szóval ne várd, hogy az ofőd adjon infót... de ha esetleg tudnál normálisan beszélgetni az érintett osztálytársaddal, talán ő maga mondaná el, hogy milyen problémákkal küzd...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!