Vannak módszerek arra, hogyan lehet egy kamasz gyerek (elsősorban) tanulási tempóját felgyorsítani?
12 éves. Kegyetlen lassú. Gyakorlatilag minden egyes nap az egész délután estig elmegy arra, hogy tanul. Szinte minden más szórakozásról lemarad emiatt.
A lelkibeszéden már sokszorosan túl vagyunk (magaddal szúrsz ki, ha befejezed, lesz ez-az kedvezmény...stb.) Azon is, hogy előre bekalkulál(unk) valamennyi időt egy-egy tanulnivalóra, s az óra mellette ketyeg, s ha lejár, csilingel. Ezzel is legalább érzékeli az idő múlását.
Ha erősebben "nyomjuk", mert mondjuk vendégek jönnek, vagy menni kell valahova, vagy esetleg türelmetlenebbek vagyunk vele a párommal a lassúsága miatt, akkor bepánikol.
Némileg lehet gyorsítani a tempót, ha mellette ülök, de ez már nem kivitelezhető rendszeresen (max. dolgozatok előtt): 12 éves, és van mellette még két kisgyerekem. Lehetetlenség minden nap délutánonként x órát mellette ülve töltenem. Önállóan kellene már haladnia, s gazdálkodnia a saját idejével.
De szóljatok, ha tévedek!
Ha van valakinek ötlete, mit lehet tenni, kérem írjon!
Szerintem elkalandozik a figyelme.
S hajlamos pótcselekvésekbe menekülni (pl. ötször megy pisilni, inni stb. közben) Egyszóval nemigen érdekli őt. Sportban gyors, vékonytestalkatú, könnyed mozgású gyerek. De egyébként, ha őszintén belegondolok, semmiben sem szeret sietni. Nyugodt típus. Ami még nem lenne gond, de ugyanez a nyugodtság, ha a tanulásban túlzott lassúságba megy át, annak nagy hátrányai vannak.
Erre kéne megoldást találni.
Voltunk már agykontrollon, ami adott jó ötleteket, de a lassúságban nem segített ez sem.
Szép.
Arra nem gondoltatok hogy esetleg más nehézségei vannak?
Lassú..És? Talán nem siettetni kéne hogy pánikoljon, hanem mondjuk beiratni napközibe ahol segítenek neki mert otthon nincs rá ideje senkinek.
Lehet hogy figyelem zavaros, akárhogy próbál nem tud koncentrálni. És ez nem csak az ő hibája.
javaslom kérjetek segítséget. Vannak olyan "tanfolyamok" ahol megtanítják a gyereket hatékonyan tanulni. ha már ti nem tudtátok neki megtanítani.
"Kedves" utolsó!
Na ide figyelj, te gyereknevelési agytröszt! Bár közöd nincs hozzá, s nem ide tartozik, de képzeld, igenis szoktam vele tanulni, nem is keveset!!! S igen, jár plusz tanárhoz is! Ő is túl lassúnak ítéli meg a tempóját, pedig szakember. Sőt, voltam vele legalább 5 helyen a korábbi évek során ilyen-olyan nevelési tanácsadónál, szakembernél stb. akik tanulási nehézségeit orvosolták. Ezekből probléma hál'istennek már nem maradt. Elég jól tanul 4-5 között lesz most a bizonyítványa. EGyetlen eddig orvosolhatatlan problémája maradt, ami bizony igencsak kihat pl. a dolgozatok befejezésénél, s egyéb teendőkben is, az pedig a tempója. Erre tettem most ide fel a kérdést, amit neked sikerült kifordítani, szemétkedve szándékosan félreértelmezni, és gyanítom, otthon önelégült vigyorral a pofikáddal a billentyűzet előtt, te vagy az egyik válaszolgató a sok közül, aki vidáman sérteget minden kérdezőt, akit csak tud!
Akkor tessék, jár ez neked is!
Utolsó vagyok!
Sajnálom hogy így kiborított a válaszom, de ha átolvasod amiket írtál, nem volt szó benne arról hogy mi mindent megtettetek a gyerekért. Ezeknek a plusz infóknak a tudatában, elnézést kérek.Azt gondoltam elsőre, hogy Ti is abba a szülő kategóriába tartoztok akik egyből a gyereket hibáztatják, és nem foglalkoznak érdemlegesen vele.
Ennyire gyerekpárti vagyok.
Amikor hallom hogy az utcán azt mondja egy anyuka a gyereknek hogy rossz volt szivem szerint p*fán csapnám.
Annál rosszabb nincs mikor egy gyerek önbecsülése sérül, apró dolgok ezek de nagy sebet hagynak. Fontos a megerősítés nekik.
Ugyhogy mégegyszer Bocsánat az előző válaszért, Te/Ti pont nem érdemeltétek meg.
Jó, rendben, így már én is bocsánatot kérek gorombaságomért. Bármennyire is hasznos ez az oldal, elég sok hülyeséget lehet olvasni egyesek merő rosszindulatúságai miatt.
A módszer, amit javasolsz vagy bejön, vagy nem. Elkezd ugyan sietni, vagy legalábbis megpróbál, de el is kapkodja, így már nem figyel oda szinte semennyire sem. Ez mégegy ürügy arra, hogy elvonják egyéb gondolatai a figyelmét. Néha azért bejön ez, de csak néha 'tök' véletlenszerűen. Másrészt meg nem lehet minden napra új és új extra programot felajánlani neki. Egy-egy napokra jó lehet talán.
Azért nem írtam le korábban pontos részletezettséggel az egyéb problémáit, mert tényleg nem ide tartozik. A tempó egy külön probléma. Feltűnt ez a különféle tanácsadóknak, tanároknak is, le is írták, de javaslatot, amit tettek, egy sem jött be igazán. Pl. hogy stopperóra ketyeg mellette, vagy, hogy előre határozza meg magának, mire mennyi időt szán, és arra saját maga kell törekedjen. Egyszerűen akármi van, mindig elúszik az idővel, s nem is kevéssel. Csak egy példa: ötödikes biológia tananyag. kb. 30-40 mondatnyi (nem összetett, nem nehéz) szöveg tele képekkel, szuper leírásokkal. Ezt neki, ha egyedül tanul (akár vázlattal, akár nem) 3-4 óra. Mellette matek házi 1 feladat még 1,5 óra, angol szintén egy feladat 1-1,5 óra. Ez akárhogy számolom 6-7 óra délutáni tanulás. Ha hazajön kb. kettő fele, leghamarabb este 8 órára fejezi be a leckét, és még nem készült a következő napra semmit, és még nem vacsorázott stb. Pláne nem pihent, játszott. És ráadásul ez egy könnyű nap. Ettől csak nehezebbek vannak. Hát erről beszélek. S persze 5-6 felé jogosan el is fárad, ami méginkább nyújtja az időt. Sajnálom szegényt, de nincs több ötletem, mit tehetnénk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!