Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » A nyolcvanas években volt...

A nyolcvanas években volt olyan akinek beteg sérült autista vagy értelmi fogyatékosok mentálisan retardált osztálytársa volt az általános és középiskolákban!?

Figyelt kérdés
Bölcsibe oviba is volt ilyen kis gyerek társa az ittenieknek!?

tegnap 20:13
1 2
 1/11 Katona Dius ***** válasza:
80%
Én annyit tudok, hogy nagynéném, apám nővére mozgás- és értelmi sérült volt. Ő bentlakásos intézetbe járt, úgy végzett általánosiskolát és szerzett szakmát. Viszont nem tudom, mennyire volt ez gyakori, akkoriban mennyi ilyen speciális iskola volt. Ő két intézetben volt, az egyikre nem emlékszem, a másik Sályon volt. Jártak oda olyanok, mint ő, akit nem dobott el a családja, hanem kábé koleszos volt, illetve voltak olyanok is, akikről lemondott a családjuk és állami gondozottak voltak.
tegnap 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm válaszát
tegnap 20:32
 3/11 anonim ***** válasza:
79%

Gyógypedagógiai iskolák voltak a 60-as,70-es években is anyukám mutatott is egyet egy èpületet egy kisvárosban ahol lakott gyerekkènt Törökszentmiklóson.

A köznyelv ezt a nem szép szót használta rá,hogy ,,,gyèpè,,,

Akkoriban nem diagnosztizâltak ilyesmit,hogy autizmus,adhd,diszlexia hanem ott fejlesztettèk ahol szükséges meg ahogy tudták meg a többi gyerekej húztàk magukkal és ember lett belől7k

tegnap 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
65%
Belőlük
tegnap 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
90-es évek eleje. Én magam PDA auti, adhd-s. Volt diszlexiás, adhd-s, valami màs idegrendszeri eltéréssel rendelkező osztálytársam is. Vallásos iskola, de nem gyógypedagógiai.
tegnap 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
60%
Azért az autistát retardálthoz, értelmi fogyatékoshoz hasonlítani nem kicsit durva. Tekintve, hogy például az egyik egyetemi professzorom, illetve a legjobb kollégám (akinek 3 doktorija van műszaki területen) is az. Mindketten értelmesebbek szerintem az ide írogató nőcik többségénél, mégis undorító jelzőkkel vannak illetve.
tegnap 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Erre volt a gyp-s osztály.
ma 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Az autizmust, pláne az enyhe érintettséget régebben még nem nagyon tudták diagnosztizálni, meg annyira nem is foglalkoztak vele. A súlyos és/vagy értelmi sérült autistákat igen. Ők mentek másik iskolába.

Aki súlyos vagy középsúlyos értelmi sérült volt az speciális iskolába ment, az enyhéket és egy fokig a tanulási nehézségeseket próbálták akkor is integrálni, nekem is volt olyan osztálytársam, akit hordott ki a fejlesztő, voltak felmentései (pl a matekot nem velünk tanulta, nem írt dolgozatot. Őt a "másik tanár" vizsgáztatta, más tanmenet szerint). A többiek, akik nem fértek bele a többségi keretbe elmentek gyógypedagógiai ikolákba, osztályokba. Akkor még kisegítő iskola néven is futottak, abból rengeteget bezártak, most alig van, szinte mindenkit integrálni akarnak. Ami egy szintig teljesen rendben van, de van az a pont, ahol már mindenki csak szenved. Az érintett gyerek is, akinek folyamatosan gyógypedagógiai segítségre lenne szüksége. Mert papíron megkapja a fejlesztést, gyakorlatban meg alig jut rá idő.

ma 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Igen voltak sni-s osztalytársaim. (Pasik)

Ma elváltak, kettőnek is a gyerekei ma kisegítő iskolába járnak.

A harmadiknak 3 gyereke van szintén elvált, és olyan munkás lett, aki reggelente a bolt előtt issza a rövideket.


Nem voltak pedig súlyosak, csak amolyan gyengébb tanulók, meg kicsit nyomibbak bénábbak.


A 4.ről akire emlékszem hogy amkkkr rajzolt a nyelvét is mindig kinyújtotta(mert az újszülöttkori reflexek se voltak leépülve) nem tudok semmit, de asszem ő magányos lett.

ma 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Diszlexiás osztálytársam volt. Felmentése nem volt semmiből, ezt vállalta a szülő, mikor beíratta, hogy itt nincs kivételezés. Viszont - és itt jön a lényeg - mindig saját magához képest kapott osztályzatot. Tehát neki is kellett felolvasnia hangosan és a tanár a magához való fejlődését értékelte, nem a folyékonyan olvasóékhoz. Szerintem korrekt volt. Biztos nem volt könnyű így neki, de akkoriban a fejlesztés a helyi, ahogy fentebb is írták gyp-s iskolában volt, ahol valóban retardáltak, súlyos autisták között biztos nem jut el egy szakmáig sem.
ma 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!