Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Hogyan tudok segíteni a...

Hogyan tudok segíteni a gyermeknek amíg megérkezik a szakértői vélemény?

Figyelt kérdés

El vagyok veszve a rövidítésekben(SNI,ADHD,BTMN) de valami baj van a kislányommal ezért szakértői véleményt kértem.

Nem tudom mennyi idő mire kiderül pontosan mi is a probléma de addig is szeretnék neki segíteni. Nyilván eddig is próbáltam de most már célzottabban.

Akinek van ilyenben tapasztalata: mennyi idő mire kiderül mi is pontosan a probléma?

Illetve az alábbi dolgokat produkálva vajon mi lehet???

Nem fél az idegenektől. Ha elviszem egy új fodrászhoz mondjuk úgy beszél viselkedik mintha már jól ismerné.( ilyenkor gondolom az is számít ha azt hiszi biztonságban van jó helyen hiszen én vittem oda).

Idegen közegben nem fél. Elmegy egy új közösségbe és nem úgy viselkedik mint aki akkor ment oda.

Nem elég körültekintő simán kilép az autó mögül ezáltal elgázolt az a magát.

Ha pl a járda felőli oldalon száll is ki de én az autó előtt várom nem a járdán megy végig hanem megkerüli az autót és az uton megy.

Sajnos nincs félelem érzete, biciklivel és görkorival is csúnya baleseteket sebeket szerzett már mert nincs félelem érzete.

Mindig mindenkinél hangosabb és harsányabb.

Nem képes nyugton maradva lenni egy figyelni. Mindig feláll, képtelen tanulni vagy játszani mert elmegy inni pisilni, ha nem engedem elmenni akkor izzad a homloka babrál a kezével, és hiába van ott nem tud figyelni. Nem tudja a korosztályos különbségeket kivéve talán ha valaki tényleg öreg de azon kívül mindegy neki gyerek vagy felnőtt. Nem szemtelen nem ezt mondom! Sőt udvarias és kedves de mindemellett mintha egyáltalán nem számítana neki a másik ember 12,25 vagy 40 éves. Nagyon nehezen tanul szöveget. Kín szenvedés verset tanulni vele mindemellett viszont idegen nyelvet könnyen tanul.

Sajnos hirtelen néha elszakad nála a cérna legyen ez itthon vagy az iskolában, ha nem tudja szóban kifejezni a feszültségét vagy elviselni ha a társalgó partner nemet mondott neki vagy egyszerűen csak más véleményen volt és nem hajlandó megérteni az ő álláspontját szó nélkül odacsap mar vagy üt. Ezt a tesoval is megteszi. Utána nagyon megbánja van amikor sírva kér bocsánatot. Nyilván a teso megbocsajt de egy idegen nem érti mi ez az egész.

Ilyenek és még sorolhatnám.

Vajon mi lehet az ő kis fejében?

Melyik betű sorozat illik rá?

Mivel tudom segíteni ??



okt. 22. 06:12
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
21%
Amúgy bírom ezeket az agyatlan kommentelőket, két iskolánál is jeleztek, hogy rohadtul nem oké, nem, hogy nem szeretik, de NEM TŰRIK MEG és már első héten áskálódnak az új helyen is, de "a gyereknek nyilván nincs baja, csak akaratos"-- az ilyenektől meg kellene vonni a szólásszabadságot, mert tévútra vezetik szerencsétlen szülőt.
okt. 22. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 A kérdező kommentje:

Én mindenben partner lennék és vagyok csak valaki mondaná meg mit tegyek. Mert eddig csak azt hallgattam neveljen meg a gyereket. El se tudom képzelni mit gondolnak rólunk a régi és az új iskolában főleg. A régi e jár a teso és ő kitűnő sose volt vele baj sőt imádja mindenki.

Az újban nyilván nem ismer minket senki de mar el könyveltek hogy gáz.

Egyébként nem all bukásra dehogy! Messze van tőle. Kerek 4 egész az átlaga. A tanulok tárgyakból 3-as a tesi rajz ilyesmi 5 és így kijön a 4 átlag.

okt. 22. 11:13
 13/31 A kérdező kommentje:
Ha elinditod a szakértői vizsgálatot mennyi időt ölel fel ez az egész?? Hónapok, évek ?
okt. 22. 11:14
 14/31 anonim ***** válasza:

Köszi 10-es! Ezt a kérdésem után írta...

8-as voltam.

okt. 22. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 anonim ***** válasza:
78%

"Azt honnan tudom hogy a megyei szakértői bizottsághoz vagy a városi szakszolgalathoz kellene menjek?"


Nagyon egyszerű: te mint szülő, ha nincs a kezedben a gyerekről pszichiáteri diagnózis, hogy pl: adhd-s vagy autista (most a testi fogyatékkal kapcsolatos betegségeket direkt hagyom, mert annak más a menete és egyébként is irreleváns nektek), KIZÁRÓLAG a járási (tagintézményi) pedagógiai szakszolgálathoz adhatsz be kérelmet.

De sokkal hamarabb behívnak, ha az iskola küldi be a papírokat a te egyetértéseddel. Ezt kell kérned! Sőt kellett volna küldeniük az előző iskolából is.

Ordító jel, hogy ez az iskola se normális, ha itt is igazgatóval fenyegetnek ahelyett, hogy a szakszolgálathoz irányítanának.

A járasi hivatalhoz leterheltségtől függően fognak behívni. Volt gyerek, akit 1 hónapon belül behívtak, más 10 hónapot várt.

Megjelentek a járason, ott megvizsgálja pszichológus és gyógypedagógus. Ha nem tudják megállapítani mi a baja pl: elküldhetnek pszichiáterhez. Ha a pszichiáter diagnosztizál valamit, azzal lehet menni megyei szintre.

A járasi csak BTMN besorolást adhat. Megadja, egy év múlva felülvizsgálat és ha utána többnek bizonyul, küldheti tovább megyeire, de egyből nem.

Ez "kikerülhető" úgy hogy ha te komoly problémát látsz, akkor egyből gyermekpszichiátriára kérsz időpontot.

okt. 22. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/31 anonim ***** válasza:
33%

VÉLETLEN SE!


MEG NE FOGADD!


Te kérvényezd és 30 napon belül fognak behívni! Ha az iskola kérvényezi, akkor nem szüntetheted meg a folyamatot később!


Menj be a ped. szakszolgálathoz és kérd te, mint szülő, hogy vizsgálják meg a gyereket, mert ezt meg ezt mondja az iskola, és te szeretnél lépni az ügyben!


Amúgy a 3as jegy is elég rossz alsóban, de legalább nem bukik. Figyelem és viselkedészavarosként jó lesz neki a BTMN, ne engedd tovább SNIra, hisz nem igényel extra segítséget, BTMNre is kaphat plusz időt, vagy segédeszközt, tárgyi felmentést viszont csak SNIre adnak.


Abban a 15össel egyet tudunk érteni, hogy te menj a pedagógia szakszolgálathoz, fejlesztés kell neki, és ha csinálnak valamit meg lesz valami papírja, az iskola meg fog nyugodni egy kicsit. Nyilván a viselkedése akkor is tarthatatlan lesz, de már fogod tudni lobogtatni a papírt, hogy nem tehetsz róla, a fejlesztése meg folyamatban van:)

okt. 22. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 anonim ***** válasza:
46%

"Nyilván a viselkedése akkor is tarthatatlan lesz, de már fogod tudni lobogtatni a papírt"

Hány meg hány szülő csinálja ezt, hogy lobogtatja a papírt, de fejlesztés ügyében meg nem lép.

Mert nem, nem fogja az iskolai fejlesztés megoldani. Semmit se fog megoldani.

Ha egy gyerekkel baj van, ott a szülőnek kell vinni az atyaúristenhez is a gyereket, fejlesztésről fejlesztésre, különben semmi látszatja nem lesz. De ezt már minimum 4 éve meg kellett volna várni és nem iskolaváltással próbálni meg "orvosolni" a problémát.

okt. 22. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/31 anonim ***** válasza:

17esre:


Pont ezért írtam, mert hasonló gyerekkel(auti adhd két legutóbbi diagnózis) bölcsi óta jártunk mindenhova, milliók elköltve az évek alatt, egyedül az az agygép maradt ki és nem működött. Kipróbáltunk 3 gyógyszert, a szedatív antipszicho műkködött legkisebb adagban pár hétig, majd gyógyszert leállítva helyrejött a gyerek és azóta sincs semmi gondunk. Mellé írnám, hogy az évek során hol erősödtek, hol halványultak a problémák, a legtöbbet gyógyszer előtt 8 évesen javult, majd gyógyszerrel "tökéletes" lett és gyógyszer után is az maradt.


Nagyon sajnálom azt a rengeteg pénzt és időt szakemberekre és a ráerőltetett tsmt bölcsiben, az idegszálaimat, amikor ígértek valamit és nem jött a javulás, a sok belemagyarázást, a rengeteg külön munkát, utazást.. hiszen szépen kinőtte magát és már elég jó. Képességei alapján még "többre" tudná vinni, de ez bőven elég, ami most van, hiszen így is kivételes.


Ami hasznos volt az volt, hogy kiskorától egyre tovább lett kényszerítve foglalkozásra, nem akkor, mikor abba akarta hagyni, hanem "még egy utolsót" csináltunk mindig, meg hogy rengeteg, de tényleg rengeteg különböző inger érte, helyzetben volt.. de leginkább az idő hatott, meg az a gyógyszer adta meg az utolsó lökést. Az enyém kegyetlen kiborulásokat rendezett, teátrális, hangos(ez megmaradt, csak már enyhébben) és hát.. nem csak odacsapott, hanem harapott.. utoljára elsőben, 7,5 évesen.

okt. 22. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 A kérdező kommentje:

Járt bölcsődébe járt óvodába. Soha sehol gond nem volt vele!

Első osztályban kezdték mondani, hogy a gyerekem rossz. Vissza mentem az oviba a vezetőhöz kétségbeesetten, hogy szerinte baj van e vele és azt mondta nincs sose volt!

Alsóban végig az ment, hogy rossz gyerek és mi pedig hagyjuk. Kismillio át bőgött ejszaka van mögöttem senki nem mondta, hogy baja van.

ÉN akartam az iskola váltást mert meguntam , hogy állandóan csak a baj van vele, mondván ki van pczve és mindegy mit csinál rá vannak szállva.

Az új iskola behivatott az első héten!!

De továbbra se mondta senki, hogy esetleg problémás!!!

Én magam vettem könyveket , olvastam cikkeket és próbálok indulni valamerre!!

Ha bárki akár már az oviban jelezte volna felém a bajt akkor mentünk volna. Nade amíg csak azt hallom “megint rendetlenkedett” addig csak arra tudok gondolni szulokent , hogy eleven aktív gyerek. Van egy felnőtt gyermekünk. Van egy nála picivel idősebb gyermekünk és van ő. Mindenki csak azt mondta nem egyformák ő eleven ennyi.

Aztán meg a nyakamba borítják a kakát.

okt. 22. 15:34
 20/31 anonim ***** válasza:

Akkor lehet szerencsétek van, mert enyhe!:)


Mivel hármas, és nem figyel, lehet valami baja van az írással-olvasással, matekkal, és így jön ki belőle.. a figyelemmel gond lett volna oviban is, hajtogatni, festeni nagy odafigyelést igényel..


Btmn kell neki a helyi szakszolgálatnál, csak valami tanulási gond lehet, ami miatt frusztráltabb.

okt. 22. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!