SNI-s gyereket nevelő anyukák, nálatok milyen pozitív és negatív hozadéka van a kódnak, hátrányként vagy inkább segítésként élitek meg?
Nagyon megnehezítette már a bölcsibe kerülést is. 15 hónapon át küzdöttem érte. Végül a jegyző segített. A lányom 3 éves volt akkor. Pelenkás,nem beszélő. De ott sokat tanult. Nagyjából szobatiszta lett,elindult a beszéde is. Szóval sokat segített a bölcsi (fél évet járt oda), de magyarul szólva s...gel forogtak ránk. Szó szerint.
Az ovi jobb volt,ott, mikor már másodszor járta a nagycsoportot,akkor már kezdett nyitni a gyerekek felé.
Fejlesztést rengeteget kapott 20 hónapos korától. Akkor vittem a Szakértői Bizottság elé. Az ovi alatt végig kapta a fejlesztést a Szakszolgálatnál és az oviban is.
Iskolát nagyon nehéz volt találni. Már telefonon MIND elutasított, csak a kód miatt (lányom Asperger szindrómás autista) kivétel a körzetes, ami tele van cigánnyal, kizárt volt, hogy oda vigyem.
És volt még EGY iskola, amelyik hajlandó volt fogadni a lányom. Kb fél évig kellett odajárkálnunk pofavizitre és papírok miatt. A Szakszolgálat kifejezetten hátráltatta,hogy ebbe az iskolába felvegyék. Igazság szerint mindenki hátráltatta. A Szakszolgálat nem volt hajlandó időben kiadni a befogadó nyilatkozatot, így ideiglenessel vették fel a lányom szeptemberben. Már jócskán elindult a suli,mire kiadták. Az ovi is próbált lebeszélni. Ennek csupán az volt az oka, hogy a körzetes egy putri. Gondolták,a papíros lányomnak jó lesz...Ugyanis nincs már szinte magyar gyerek ott,senki se viszi oda a gyereket. Erre a kód miatt az ovis csoportból a lányomat akarták odakényszeríteni.
De szerencsére a másik suliban nagyon szimpatikusak voltak a tanítók és az igazgató, és a lányom is nekik.
A lányom nagyon okos, 120 feletti IQ-ja van. Különlegesen jár az agya, de be tudott illeszkedni. A tanítók csak dicsérik, kitűnő lett félévkor. 6 éves korától ír-olvas. Ezt azért írtam le,hogy értsd,miért harcoltam olyan sokáig a jó iskoláért.
A lányom teljesen kivirult, kinyílt ott. Barátkozik, magától megöleli a kis barátait, és játszik is velük szünetben. Órán dolgozik,aktív.
De. Mindez a harc nem kellett volna, ha nem lenne kódja. Csak beadtam volna a jelentkezést,és ennyi.
A legrosszabb az volt,hogy én hiába tudtam,hogy nagyon okos a lányom, sorban utasította el az összes suli..Úgy,hogy nem is látták a lányomat... Látatlanban ítélkeztek róla...
Utazáskor hasznos viszont. A busz ingyenes, a vonat eddig 90%- os volt, mostmár az is ingyenes nekem is, mint kísérőnek, és neki is. A legtöbb múzeum, vár, stb ingyen beenged. Mindenhol érdemes felmutatni a MÁK kártyát. Mert sok kedvezmény jár rá.
De még csak elsős. Ki tudja,memnyi akadályba fog még ütközni a kódja miatt..Előre félek a középiskola-választástól...
1es vagyok.
A fejlesztésekről annyit,hogy kapott elég fejlesztést. De CSAK azért,mert én addig mentem, míg a zeneterápiától kezdve a TSMT-n át a mozgásterápiát, beszédindítást, logopédiát, gyógypedagógiai fejlesztést egyéni és csoportos formában meg nem kapta. Évekig. Közben gyógytorna is volt a kórházban folyamatosan.
Én pedagógus végzettségű vagyok. Itthon is rengeteget foglalkoztam vele.
Mostmár csak az iskolában kap fejlesztést. Kedden 2 óra, szerdán 3 óra.
Még mindig 1es vagyok.
A lányom mint láthatod,enyhe eset ahhoz képest, hogy autista. De rengeteg fejlesztés kellett neki ahhoz, hogy normál iskolát kezdhessen.
Szóval egyszerűen MUSZÁJ volt a kód. Már 20 hónaposan muszáj volt. Nem kedv kérdése volt, hanem létszükséglet.
Mi onnan indultunk,hogy 2.5 éves korában azt mondták rá,hogy biztosan (!) értelmi fogyatékos.
Nem lett az. Sőt. De ehhez kellett a kód.
Jövőre megy majd iskolába. A fiamra az a panasz az oviban, hogy figyelmetlen, ha közös programot csinálnak akkor van mikor ignorálja, vagy mert nincs kedve vagy szerintük nem érti mit kérnek tőle. Az oviban néha piszkálja a többieket, de nem rossz indulatból, hanem olyan értelmetlen módon. Akkor írták még róla, hogy jobban szeret egyedül játszani. Egyébként ez nekem furcsa, mert a játszótéren mindig talál valamilyen gyereket akivel együtt játszik mintha régi barátok lennének. Itthon is az öccsével sokat játszik, mindig beszél neki, meg tanít neki szavakat, figyel rá.
Amúgy nagyon barátságos, mosolygós. Sokszor átölelik egymást a csoporttársaival búcsúzáskor. Én úgy látom az óvónő autista kódot szeretne rárakatni, viszont én inkább ADHD-ra gyanakszom. Nem szeret rajzolni, festeni, viszont jól számol, építkezik és nagyon sokat mozog és sokat beszél. Azt is írták róla, hogy szokott beszélni magában, egyébként én is, de nem tartom magam és mások sem autistának. Szóval aggódom, hogy mi lesz majd a suliban vele.
Kisebb regényt tudnék írni a lányom iskolába kerüléséről
Hivatalosan sni-s.
Súlyos tanulási nehézségekkel küzd, figyelem zavaros, viselkedés zavaros, és logopédiai fejlesztés is kell neki 😁
Ehhez képest egész jól boldogul most már a suliban. Szeretik és vannak barátai. A tanárok is kedvelik.
Amúgy barátságos, kedves, viszont szétszórt, nagy mozgás igényű.
A tanév elején sok panasz volt rá, hogy lassú, figyelmetlen...beszél magában 🤭
Én csak mosolygok ezen már...
Mert 10 évvel ezelőtt a fiam sem volt különb... csak akkor még nem foglalkoztak ezzel ennyit.
Járathatod most is, nem kell ahhoz kód.
Egyébként az sni-t nem dobálják az ember után, megvan annak a menete. Igazából semmi extrát nem írtál.
A helyedben előbb elvinném egy gyógypedagógiai felmérésre, de nem a szakszolgálaton keresztül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!