Óvónő szerint nem ADHD?
Tessék, le lehet pontozni ezt is:
Mi pont így voltunk.
A fiam 3 évesen került oviba, még csak pár szót mondott. De azt mondták nekünk, hogy semmi gond, majd az oviban beindul a beszéd. Egyébként lett is fejlődés, de a magatartásával komoly gondok voltak.
Én teljesen önként elvittem kivizsgáltatni. Az jött ki, hogy beszédértési zavara van, és ebből ered a magatartászavar is. A gyerek nagyon frusztrált, mert nem érti, hogy mi folyik körülötte. (Valamint nem tudok gyereket nevelni persze). Fejlesztést állami szinten persze nem tudtak adni, én mindent körbejártam magánban is, 3 éves gyereket nem vállalt senki, még túl kicsi.
Otthoni tsmt-t próbáltuk, a gyerek masszívan ellenállt, ezért feladtam. Gondoltam alkalmatlan vagyok anyának, ez van.
Középsőben behívtak az oviban, hogy szerintük a gyerek autista, és vigyem el kivizsgáltatni. Mondtam, hogy megvolt, de nekik ez nem volt elég, hát elvittem újra. Most már hivatalosan az óvoda kérésére, ugyanaz a pszichiáternő leírta, amit nekünk szóban is elmondott. Még sni-kódot sem akartak neki adni, mert hogy enyhe a probléma. Az óvónők nálunk sem fogadták el a diagnózist, állították, hogy biztos, hogy autista. Erre én elvittem a Vadaskertbe, egyhetes ottalvós kivizsgálásra. Az autizmust ott is kizárták, de a beszédértési zavarra még rátették az adhd-t.
Az óvónők ezen teljesen kiakadtak. De úgy fogadtak az ajtóban a vizsgálat után, hogy na, mit mondtak, integrálható?
Szóval nem a jóindulat vezette őket, hanem ki akarták rakni az oviból.
Magánúton találtam egy gyógypedagógust, aki elég szépen felhozta a gyereket, de ő is folyton azt szajkózta nekem, hogy tuti autista, miért nem fogadom már el. Én meg mondtam neki, hogy én most ezt az egészet nem értem. És ha autista, akkor mi van?! Leírják, és nem tudom beiskoláztatni, viszont állami szinten nem fog fejlesztést kapni. Jó lesz az neki? Magánúton meg kap fejlesztést, ennél többet én nem tudok érte tenni.
Visszavittem végülis a Vadaskertbe, és elmondtam a kételyeimet a doktornőnek. Ő végülis ezt mondta:
-A gyerek nagyon átmeneti helyzetben van. Az autizmus egy spektrumzavar. Nem igazán lehet egzaktan definiálni. Minden embernek vannak autisztikus tünetei, kinek több, kinek kevesebb. Hogy mi az a szint, amitől kezdve valakit autistának definiálunk, az szakemberenként eltérő lehet. Ha körbeviszem az ország összes autista szakemberéhez, előbb-utóbb biztos találok valakit, aki leírja, hogy az. Viszont azzal nagyon sok ajtó be fog záródni előtte. Szóval ő inkább nem javasolja ezt.
Na, erre varrjatok gombot.
Egyébként most 13 éves. Integrált iskolában 7. osztályos. Már egyszer váltottunk sulit. Oltári szívás, tényleg minden nap idegbeteg vagyok tőle. Viszont talán lesz esélye, hogyha felnő, akkor lesz valami munkája, és nem nekem kell eltartani, mert az EGYMI-s gyerekekre sajnos ez nem biztos, hogy elmondható.
36!
Attól, hogy enyhe autista, és pl Asperger szindróma diagnózist kap,miért ne tudnád beiskoláztatni?
Az én lányom most elsős a város egyik legjobb sulijában. Autista, Asperger szindrómás.
Nem mondom,hogy egyszerű volt bejuttatni,de nem is volt lehetetlen.
Miért járna EGYMI-be??
38-as, akkor oltári mázlitok volt.
Ugyanis ha egy gyerekről meghallják, hogy sni-s, akkor nem veszik fel, csak a körzetesbe. Minden iskolának megvannak a maga problémás gyerekei, eszük ágában sincs felvenni a másik körzetes gondját.
A lányom adhd-s, inkább csak a matekkal volt gondja, magatartás 5. Már amikor felhívtam az iskolákat, nem jutottam el az igazgatónőig, mert első kérdésük az volt, hogy btm, sni? Igen, jaj, sajnáljuk, tele vagyunk.
Szóval, marad a körzetes, de ha ők nem tudják integrálni, utána csak az EGYMI marad. Sajnos én sok ilyen esetet hallottam a környezetemben.
Egyébként valahol ezt is értem. A szomszéd faluban van egy iskola, és ők le is írták a honlapjukon, hogy a környező falvakból is szívesen látják, akár az sni-s gyerekeket is. Aztán felvettek egy fiút, nem tudom pontosan mi volt a diagnózisa, de cifra dolgokat művelt. Onnan hozták át hozzánk a gyerekeket, az az évfolyam szinte teljesen kiürült. A tanítók meg hiába írták le a Szakértői Bizottságnak, hogy pl. a gyerek nem szobatiszta, a szülő ragaszkodott az integrációhoz, nem tudtak vele mit csinálni. Évekig tartó küzdelem volt, mire sikerült valahogy eltanácsolni a gyereket. Ezek után ismerősöm felhívta őket, hogy vinné az adhd-s gyerekét, egyből megmondták, hogy kizárt dolog.
Szóval az a baj, hogy nincsenek ebben sem fokozatok, itt mindenki integrálható, ezért aki valóban az, annak sem adják meg a lehetőséget. Mert az iskoláknak volt már bőven elég rossz tapasztalatuk.
Legalábbis nem így kéne, hogy egy darab tanítónő van az osztályban 30 gyerekre, haladjon a tananyaggal is, miközben egy autistának meltdown-ja van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!