Milyen iskolába mehet így egy gyerek?
Szakemberek mit állapítottak meg róla?
Egyébként valószínűleg integrálni nem lehet, de három sorból nem lehet szakvéleményt adni.
Persze, vannak gyógypedagógiai iskolák, pont ilyen gyerekekre specializálódva, ráadasul állami.
Ha nem beszél, és egyáltalán nem muatja a szobatisztaság jelét sem, akkor biztosan nem lehet az első pár évben integrálni.
Nekem csak annyi a kérdésem te ki vagy a történetben? Kicsoda neked a gyerek?
Mert kizártnak tartom,hogy neked bármi szoros kapcsolatod legyen a gyerekkel,akkor pontosan tudnád milyen sni kódot kapott a gyerek.
Kedves Kérdező!
Nem tudom ki vagy te a történetben, de a válaszom szempontjából mindegy.
Ilyen állapotban nem mehet normál suliba, vannak speciális intézmények.
VISZONT!
Nem a táltosodást kell várni, hanem kőkeményen fejleszteni kell(meg eddig is kellett volna),és igazából nem is értem, hogy miért húzzák a gyerek idejét egy normál (gondolom integráló)oviban,mikor egy Speciális EGYMI oviban, napi fejlesztésekkel,sokkal jobban fejlődne.Ez lett volna eddig is az érdeke.Hát sajnos vannak szülők,akik szégyellik a gyerekük állapotát,de ezzel csak azt érik el,hogy iskolára extrém módon meg fog nyilvánulni, hogy problémás a gyerek,mégnagyobb hátrányból fog indulni.
A kerdesedbol.egyertelmu, hogy kivulallo vagy csak kivancsi.
Igen van ilyen gyerekeknek is iskola. Bar valoszinu 1 evig meg iviban tartjak, utana pedig a diagnozisatol fuggoen mehet intezmenybe, amit a pedagogiai szakszolgalat jelol ki vagy pedig fizetos alapitvanyi iskolaba kerul. Normalba semmikepp se.
Kornyekunkon is gan allami iskola, ahova enyhe es kozepsulyos ertelmi fogyatekosok (autistak is) jarnak iskolaba. De van kifejezetten vakoknak, mozgasserulteknek is iskola vagy o a Peto Intezet, aminek van iskolai resze. Igen valaki irta egymi iskolak vannak.
Szerintem te ezen ne aggodj, kiveve ha rokon vagy es azt latod a gyereket nem fejlesztik pedig fejlesztheto lenne. De ha ez utobbival kepben lennel, akkor a kerd3sedre magad adnal valaszt:-).
Szoval van suli nekik csak hat szegeny gyerek es szegeny szulei. Nincsenek irigylesre mepto helyzetben.
Valóban nem az én gyerekem, nem tudom pontosan milyen fejlesztést kap, logopédiáról tudok, de az anya teljes tagadásban van, a covid-ra hivatkozással csak 4 évesen került közösségbe és ott mindenféle ezoterikus magyarázatokat hangoztatott, mikor felhívták a figyelmét a nagyon komoly elmaradásokra.
Régebbi ismerős gyereke egy csoportba jár vele, ő mesélte, hogy viszi anyuka a füzetbe felírt mindenféle szavakat, hogy mindent tud a gyerek, de senki se hallotta még. Meg az óvónők hiába próbálják neki azt is megmagyarázni, hogy azért, hogy ne visítozzon nem jó mindent ráhagyni, mert oké, hogy sok dolgot nem ért, de azért van, amit igen. Az ismerősöm lányát lefejelte tavasszal, mert valami nem tetszett neki, szegény kislány, mondta hogy eddig is kerülte, mert büdös mikor bekakál, nem mindig akarja hagyni, hogy kicseréljék a pelenkáját, akkor rúg, dühöng meg folyton “kiabál”.
Azt mondta, kb. ilyen vállat rántva, reméli nem fog az iskolába is menni. (Mármint a szülő mondta, nem a gyerek.) Gondoltam hirtelen, ugyan már.
Az én gyerekem is odajár, de másik csoportba, így alig érintkezik vele, viszont aztán szöget ütött az én fejembe is a dolog, hogy ott a családban több gyerek van, odajárnak az iskolába, ha lehet biztos oda akarják majd benyomni őt is. Pont az én lányommal is egyszerre jönne ki az iskolakezdés, de ha ilyenek is felvehetők, akkor nekünk el kell elkezdeni másban gondolkodni, bármilyen jó is, mert ha igaz hogy egyre többet szenvednek vele/tőle az óvónők meg a gyerekek is, a szülő meg csak azt hangoztatja, hogy ő tökéletes és a legokosabb csak nem akarja csinálni a dolgokat még, mert *ezoterikus okok* akkor én azért biztos nem fizetek egy rakás pénzt havonta, hogy ekörül forogjon az osztály élete. A közös óvodai programokon amit én láttam belőle, én nem is értem mit keres ott, de nem értek hozzá, lehet ez a normális meg az integrálás, ami jót tesz.
Azt hogy mikor vannak fejlesztések meg hogy, nem tudom, de reggel mikor mi megyünk, sokszor látom őket érkezni, délután is mondták, hogy ott van fél ötig, miközben az anyja nem is dolgozik, mert ahogy meséli megengedheti magának, hogy a gyerekekre koncentráljon. De szerencsétlen még ügyeletbe is megy nyáron…
Most nem az, a lányom kedvenc unokatesója autista, a szülei rá is rátudták míg pici volt, hogy hát ilyen extra igényű gyereket dobott a gép, de 3 évesen az oviban szóltak az óvónők, hogy az átlagba egyes dolgok nem férnek bele és egyből vitték is kivizsgáltatni, folyamatosan fejlesztik és nagyon kemény meló, hogy szinten tartsák, mindig mesélik, de csinálják és megy is, inkább annyit vesz észre az ember, aki nem tudja, hogy néha kicsit túlzásba esik a neki tetsző témák részletezésével. Ezt úgy megértem, hogy nem akartak kódot (minden magán úton megy és csak normál iskolában gondolkodtak) Szóval nem az, hogy jaj pfuj debil gyerek, különítsék el, de azért na, van az a szint, hogy nem úgy állnék hozzá, hogy nem baj, hogy ilyen is van az osztályban, mert a gyerek legalább érzékenyedik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!