Mit tegyek, hogy fel vegye a sapkát?
Nem tudom rátenni 2 éves. Direkt kötőset vettem. Ordít, de nem hagyja abba. Próbáltam mindent, de a fejéhez ér megőrül. Nem tudom mire vélni, nem volt gond sapival. Még nem beszél, folyton hörög morog, takarót sem viseli meg. Ahogy betakarom felébred.
Látott ember ilyet? Hát hiába mondom el mi miért, mi történik, orvos, fájdalom, nézd a mesében is milyen szép sapijuk van, látod a Bogyónak begyulladt a füle ... Nem érti szerintem, de nem is érdekli, nem figyel, zokogva földön fetreng benne ha kell fél órát is.
Mit tehetnék? Ötlet?
Vehetnél neki valami aranyos kisállat/hercegnő/szuperhős mintásat. Ahelyett, hogy te ráerőltetnèd, csempèszd a játèkai közè, hogy ő fedezze fel magának.
De lehet, hogy szimplàn ni cs elèg hideg neki a sapkához.
Nálunk se szerette, de elmentünk boltba, választott, és minden nap megkérdem tőle, melyik sapkát szeretné és kiválasztja (amit magának választott a boltban) és felveheti ő, én már csak megigazítom, és örül mint majom a farkának mert ő döntött, nem én.
Az én fiamnak orvosi javaslatra kell a füle miatt, mielőtt beszólnátok.
Bocs megakadt a szemem azon hogy folyton horog-morog, s nem beszél. Meg hogy nem érti amit magyaráztok neki. Más gondja nincs?
Amúgy elég sok gyerek utálja a sapkát, én hagytam hogy őrjöngjenek, aztán abbahagyták idővel, de nem volt könnyű elviselni... Jó szorosan megkötöttem, úgy nem tudta levenni. Közben próbáltam elterelni a figyelmét.
Megakadt a szemem, amit írtál: "mert beszorult a feje szülésnél"
Tuti, hogy innen ered a probléma. A másik problémával, a "hörgés, morgás" gyanús az összefüggés.
Van korai fejlesztő a közeletekben? Bármilyen fejlesztő pedagógus? Gyermekpszichológus is jó lehet, vagy a pedagógiai szakszolgálaton is kérhetsz tanácsadást. A helyedben mindenképp elvinném, addig hanyagolnám a sapka témát, mert minél többször próbálkozol, egyre nehezebb lesz feloldani ezt a traumát.
Bocsi, számok nélkül.
Eléteszem választ, de nem veszi fel.
Kapucni miatt is örjöng.
Próbáltam, hogy ráteszem majd abbahagyja a sírást, de nem hagyja abba. Nem tud megnyugodni szegényem, pedig játszanék vele kint. Így pedig csak 10 perc levegőzés és bejövünk inkább. Ma a kapucnit rátettem levette ezt kb 20x közben nyugodtan mondtam neki miért kell, és már hideg van kell, beteg lesz, fájni fog a füle, megfogtam neki mondtam jajj de hideg már. Próbáltam viccesen, feldobtam hintázáskor a fejére és mondtam viccesen jujj, így nem sírt de leszedte, pedig a füléhez sem ért.
Beszéltem dokival, védőnővel, szerintük semmi baja, hanem én rosszul kezelem. Legyek kemény és bírni fogja. Igen, csak öklendezve, sírva hörögve olyan jó gyerekkel egy órát kint lenni. Nem hagyja abba.
Más gondja van-e? Tiszta ideg a gyerek. Elvileg azért, mert nem beszél és zavarja, hogy nem tudja kifejezni az érzéseit.
Nem tudom.
Korai fejlesztőben mit csinálnak egyébként? Min segít? Idegrendszert támogató jellegű, vagy szellemi lemaradást is fejleszt vagy mit csinálnak ott?
Ilyen kicsi gyereknél kb csupa olyan dolgot, amit egy normális szülő otthon is csinál: énekelve- mondókázva mozognak. Csak nekik van mindenféle tornaeszközük meg izgalmas, gyerek számára új játekuk.
Én ezen felül kaptam olyan magvas tanácsokat, hogy legyek következetes, allitsam fel a határokat, de nálam is ilyen foldraborulos hisztik voltak belőle, de nálam később ki is derült hogy van baja a gyereknek... Szóval megalkottam a saját rendszerünket, ami műkodott.
Én amúgy nem aggódnék ennyire a sapka miatt. Inkább legyen kint többet.
Egy korai fejlesztőben, vagy bármilyen más szakember különféle, szakmai alapokon nyugvó teszteket tud elvégezni a gyermeken, amiből kiderülHETnek eltérések, részképesség-zavarok.
(nem értek hozzá, csak végigjártam a gyermekkel elég sok ilyen helyet)
Egy szemléletes példa: a csecsemőkori reflexek esetleges visszamaradásának vizsgálata. Ezen még mi sem voltunk, nemrég olvastam róla. Elég sok gondot okozhatnak, még felnőttkorban is.
Például itt írnak róla:
Azért jó, ha kiderülnek minél hamarabb az eltérések, mert egyrészt megmagyarázzák a tüneteket, másrészt minél hamarabb lehet célzott gyakorlatokkal elindítani a fejlesztést.
Nyilván az is igaz, amit a #19 ír, hogy egy normális szülő alapból csinálja a gyerekkel. Akkor van gond, ha a gyerek "nem normális" ütemben fejlődik, most ez így csúnyán hangzik, de így a legszemléletesebb. Itt már nem elég a szülő alapfoglalkozása. Irányított, szakmailag megalapozott módszerekkel lehet az elakadásokat feloldani. És ezek alapján kell a szülőnek is otthon folytatni a terápiákat. De csakis akkor, ha a pedagógus kifejezetten erre utasít! Félrement terápiával csak gondot okozhatunk!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!