Szólnátok az oviban az autizmusról?
Kisfiam 3 éves múlt, szeptemberben kezdi az ovit. Most kapta meg az asperger kódot, de várják az ovi visszajelzését, hogy hogy illeszkedett be stb. (Addig kivizsgálás alatt van, a kódot le is vehetik).
Nem tudom, hogy szóljak-e most az oviban, vagy várjak, hogy ők szólnak, ha látnak rajta valamit?
Lehet hátránya belőle, ha tudják előre? Pedagógiai szempontsor kitöltést kérnek a diagnosztizáló helyen, kb fél év óvodai tartózkodás után.
Egyelőre BNO kódot kapott, nem SNI-t.(egyik ez, másik pedagógiai.)
A diagnosztizálni helyen mondták, hogy mivel ez adat, így nem vagyok köteles szólni róla. Arra irányult volna a kérdésem, hogy milyen előnye ill. hátránya van, hogy szólok vagy sem.
Ha megtudjàk, hogy tudod, és nem szóltál, akkor elkapálod magas a következő 3-4 évre ( falun tovább is)
A gyereken nem “verik” le sem ezt sem azt
De előzékenyek nem lesznek veletek sosem, ha nem vagy te sem partner az ő munkájukban.
“Az óvónő 1 nap alatt levágja,hogy baj van”
Nálam 3 év alatt sem vágta le egyik sem. És nem gondolom, hogy az autizmus akkora világvége lenne.
“neveletlen kölök, akire folyton panaszkodni kell”
Nem minden autista ilyen, én például minta diák voltam. Már túl jól viselkedtem a pedagógusok szerint. És ezzel nem vagyok egyedül.
Egyébként pedig nem kell ahhoz autistának lenni, hogy problémás, rossz legyen egy gyerek.
Pedig nem hülyeség amit kérdezel.
Mivel itt mindig káosz van a fejekben, leírom, hogy hogy megy ez.
Azt írod kivizsgálás alatt van, de gondolom akkor egy kórházban, nem?
Ha egészségügyi intézmény diagnosztizál, akkor őket orvosi titoktartás kötelezi, nem fogják értesíteni az óvodát, csak a szülőnek adnak zárójelentést, BNO-kódot.
SNI-t a Szakértői Bizottság ad, ezzel a papírral kell odamenni. De ha van saját gyermekpszichiáterük, simán lehet, hogy felülbírálja az orvos véleményét.
Mi a Vadaskertben voltunk, ott adhd-diagnózist kapott a fiam, ezzel mentünk a Szakértői Bizottsághoz, ott meg azt mondta a szaki, hogy márpedig autista. Én meg mondtam neki, hogy 1 hétig nézegették, ő meg 10 perc alatt rámondja? Nem fogadtam el. Így nem erőltették, mert meg lehet fellebbezni, és nekem volt orvosi szakvéleményem a gyerekről.
A Szakértői Bizottság kiküldi az óvodába a határozatot, és ők adják az sni-kódot. Sni-kóddal elvileg jár fejlesztés, sokan ezért kérik ki, én is ezért tettem, de megbántam. Az állami fejlesztés egy nagy kalap. Ellenben mindenki szabadulni akar a gyerektől, illetve fel sem akarják venni, ha megtudják.
Megteheted, hogy nem mondod el. Persze az óvónő le fogja szűrni hamar, hogy valami gond van, de sok szülő hárít. A fiam osztályában most a gyerekek fele problémás. Van köztük neveletlen is, de szerintem van ott más is, és nincs egyiknek sem kódja. Hogy valaha voltak-e kivizsgáláson, nem tudom, szerintem van amelyik igen, csak nem mondják meg.
Az integrálásról is sok tévhit terjeng. A Szakértői Bizottság leírja, hogy a gyerek integrálható-e vagy sem. Ha azt írják le, hogy integrálható, akkor a körzetes ovinak kutya kötelessége megoldani az ellátást. Persze mondogatják, hogy alapító okirat, meg ilyenek, de az nem írja felül az oktatási törvényt. Ha nincs benne az alapító okiratba, akkor bele kell, hogy írják. Azokat szokták integrálhatónak elbírálni, aki mellé nem kell állandó gyógypedagógus, csak heti 1-2 óra fejlesztés. Ezt meg meg tudják oldani az óvodában, csak általában nem akarják. Viszont a nem körzetes nem fogja felvenni, szóval a gyerekek szabad óvoda, iskolaválasztási joga nagyban sérül ettől.
"gyerekek szabad óvoda, iskolaválasztási joga nagyban sérül ettől"
Ez nem hogy egy fejlesztésre szoruló gyereknél így van, de a többieknél is.
A lányomat pl bem vették fel a szomszéd város ovijába (a fiam oda jár suliba, én pedig egyel arrébb dolgozni egy faluba, de ott nincs suli) Közölték h nem körzetes, és nincs hely. Így most elviszem az ovist, majd visszafordulunk és az ellenkező irányba viszem a sulist majd megyek tovább melózni.
Ez a pedagógus hiánynak tudható be, nem annak h "csak heti 1-2 óra fejlesztés. Ezt meg meg tudják oldani az óvodában, csak általában nem akarják"
Szép dolog ez az integrálás, csak nincsenek meg a feltételek.
A fejlesztésre szoruló gyereknek pedig nagyon nem mindegy h megkapja e azokat a fejlesztéseket amire szüksége van, vagy csak nő mint a gomba egy közösségben......
Leírtam, hogy hogy működik, mégis miért pontoztatok le?
"Sajnos nem ilyen egyszerű, hogy bele kell írni."
De, ez pont ilyen egyszerű. Kérdezzetek meg egy jogászt, ha nem hiszitek.
Ha meg felveszik, el kell látni. Integrálható autistának hívni kell utazó gyógypedagógust, akit lehet, hogy nehéz találni, de mások is megoldották már. Egyébként meg lehet együtt a többi gyerekkel. Akkor mégis milyen feltételek azok, amelyek nem adottak?
Az egész csak akarat kérdése.
Értem én, hogy az ember nem szívesen viszi olyan helyre a gyerekét, ahol nem látják szívesen. Én sem vinném. Viszont ha mindenhonnan elutasítják, kénytelenek vagytok a körzetesbe beíratni. És nekik meg fel kell venniük, ha akarják, ha nem. Ha meg felvették, el kell látni, ha tetszik, ha nem.
Amúgy ne várjatok túl sokat az állami fejlesztéstől, inkább keressetek magánúton valakit. Mindenki szajkózza ezt a dolgot, hogy milyen hátránya lesz, ha nem kap fejlesztést. Két adhd-s gyerekkel ( az egyik már középiskolás), 9 év tapasztalattal mondom, hogy ezt a fejlesztés dolgot el kell engedni. Semmi olyat nem tudnak a gyógypedagógusok, amit az óvónő, vagy a szülő ne tudna.
Ne hagyjátok, hogy lepattintsanak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!