Mit tehetek, ha az óvoda nem intézi el a gyógypedagógust a gyerekemnek, pedig megkapta a 11 óra fejlesztésről a határozatot?
Decemberben volt a szakértői vizsgálat. Megítélték neki a 11 óra fejlesztést, aminek a felét fogja megkapni (jó, mi?).
De azt se kapja meg, mert 2 hónapja csak várunk.
Sajnos, mivel ovis, ott kell megkapnia, és az óvodának kell szerződést kötnie a gyógypedagógussal.
Szóval én nem tudom elintézni.
Érdeklődöm sokszor, de semmi. Sajnos a vezető is ugyanilyen nemtörődöm. Két hónap után ideadták a kezembe a papírokat, amiket hivatalosan nekik kellett volna leadni az eljárás elindításakor. De idenyomták a kezembe, hogy ők nem tudják ezt elintézni (??...)
Mit tegyek? Telnek a hónapok... Esetleg panaszt tudok tenni? Hol? A kliknél? Az önkormányzatnál? Hol?
Egy autista kislányról van szó, kellene neki a fejlesztés.....
Nem hiszem el, hogy nekem kell utánajárni... Az óvoda nevében én nem járhatok el... Már akkor is furán néztek,mikor a papírokat én adtam le (az óvodavezetőnek kellett volna)
És ez egy megyeszékhelyen....
Kicsit off, de talán mégsem: 11 órát nem is fog kapni fejlesztést. Ezt nem is tudom, hogy kaphattad, én úgy tudtam, 6 a max, és ez heti 3 alkalmat jelent (egyébként ez is nagyon jó!). Heti 11 órát a gyerek sem bírna.
Egyébként ha a fenntartó sem segít, kereshetsz te gyógypedet, aki vállalja a gyereket és leszerződik az ovival.
Viszont azt sem értem, ha autikat integráló ovi, akkor kell, hogy legyen autispec gyógypedagógusuk! Különben nem írhatták volna bele az alapító okiratba, hogy autikat is fogadnak.
2!
Én se értek sokmindent,hidd el... De valamerre lépnem kell.
A papíron 11 óra van, de mondták, hogy ennek a felét kapja meg.
Nagycsoportos, most kapott diagnózist. Hogy integráló ovi-e, nem tudom.
De mindegy is,mert ez az ő dolguk (lenne).
Arra is gondoltam, hogy utolsó évre átiratom máshová (vannak más problémák is).
Nem tudom. Komolyan. De itt nem fejlődik, visszafogják. Néha szó szerint.. (inkább tartja az óvónő fél nap az ölében, de nem segítik a szocializációját. Pedig okos kislány, 120 feletti az IQ-ja. Csak egy kis segítség kellene neki. Nem mer odamenni a többiekhez...)
Felébredsz! Mert most bilibe lóg a kezed.
Állami ovis fejlesztéstől sose kapod meg azt, ami kell. Ha azt akarod, hogy a gyereked fejlődjön 1, mélyen a zsebedbe kell nyúlni, 2, idődet nem sajnálva (akár a munkad árán) neked kell hordanod fejlesztésre.
Üdv a való világban!
Hordtam eddig. 20 hónapos korától, úgyhogy nyugi, tudom.
És azt is tudnod kell rólam, hogy nem fogom annyiban hagyni. Addig megyek, míg meg nem kapja.
Csak azért tettem fel a kérdést, hogy egy kis segítséget kapjak, hogy hol kezdjem.
Mi már nagyon sokmindenen túl vagyunk. Hosszú volt ez a 6 év... Kiálltam én már érte orvosokkal szemben, pedagógusokkal, bölcsődevezetővel, mindenkivel.
Csak az ő javát nézem.
De igazság szerint még mindig nem hiszem el. Hogy ezt így kell...
Édesanyám óvónő innen 60-70km-re. Ott miért más minden? Ott miért van fejlesztés, meg gyógypedagógus? Egy apró pici városban?
Megyeszékhelyen miért nincs?
Anyukám el se akarja hinni, hogy ez így megy itt.
Integráló (utazó) gyógypedagógus vagyok megyeszékhelyen.
Az óvoda honlapján fent van az alapító okirat, abban szerepel, hogy fogadhat-e autista gyereket. Ha igen, és nem intézi el az ellátást, akkor az önkormányzathoz érdemes fordulni. Vannak városok, ahol az önkormányzat alkalmazottai az óvodákért felelős gyógypedagógusok, de van, ahol az EGyMI gyógypedagógusai látják el az SNI-s ovisokat. (Ezt azért írom, ha esetleg az önkormányzatnál nem járnál sikerrel.)
Ha nem szerepel az alapító okiratban az autista gyerekek ellátása, akkor más intézményt jelölt volna ki a szakértői bizottság...
Sajnos nagyon kevesen vagyunk, akik autista szakon végeztek. Ez is lehet akadálya az ellátásnak. A 11 fejlesztési óra mellesleg egészen határán van a szegregált intézményes nevelésnek. Ha meg is kapja a fejlesztéseket (nem tudom, hogy a szakértői lebontotta-e ilyen formában), úgy képzeld el, hogy ebből heti 3 logopédia, heti 2 mozgásfejlesztés, heti 2 komplex gyógypedagógiai fejlesztés és heti 4 auti foglalkozás. De integrált keretek között (azaz normál oviban, utazó gyógypedagógusokkal) valóban meg fog feleződni a biztosított órák száma.
Szia!
Leírom, nálunk mi volt. Az egyik iker lányomnak ortezis eszközt kellett hordania mindkét lábán. Az óvoda vezetője mondta, hogy mivel utazó gyógytornász jár ki hozzájuk, ezért nem tudja az óvoda biztosítani a hetente előírt alkalmakat. Mivel más volt az ovis és a saját gyógytornászunk,ezért megbeszéltük a saját gyógytornászunkkal olyan időpontokat,amikor mi el a tudtuk vinni fejlesztésre. Minden hónapban előre tudtuk az időpontokat. Nálunk ez heti 4 alkalmat jelentett. Volt,hogy reggel hétre mentünk. Vagy délután 5-re. Ebben az óvónők úgy segítettek,hogy vigyáztak a másik két gyerekre,akár zárás után is. 5-ig van nyitva az ovi. A havi beosztást bevittük a férjemmel a munkahelyre,és felosztottuk, mikor melyikünk tudja vinni a gyermeket.
Szóval szerintem beszélj az ovi vezetőjével,vagy a gyermek óvónőjével és közösen keressétek megoldást. Ha nagyon nem kompromisszum képesek,csak utána mennék a fenntartó hoz.
Kitartást kívánok!
Az óvodának kéne biztosítani a fejlesztést. Az óvodavezetőnek kellene keresnie gyógypedagógust. De év közben már nagyon nehéz találni valakit, mert nekik is tele van az órarendjük. Mi az első határozatot olyan április környékén kaptuk meg, meg is mondták, hogy felejtsük el, hogy az idei tanévben elkezdik a fejlesztést.
Egyébként nekünk is mismásolt az óvodavezető, aztán bement a férjem,és közölte, hogy fel lesznek jelentve. Utána rögtön lett gyógypedagógus. Egyenlő Bánásmód Hatóságnál tudod jelezni, az Önkormányzat konkrétan nem fog semmit csinálni. Én a Szakértői Bizottságot is felhívtam, hogy nem kapjuk meg, ami ki lett írva, mit tudok csinálni. A nő úgy csinált, mint aki nem érti mi a problémám, közölte velem, hogy nekem ezzel semmi teendőm nincs, az óvoda intézi. Mondtam neki, hogy hát éppen ez az, hogy nem intézi. Erre csak azt hajtogatta, mint a papagáj, hogy nekem nem kell keresni senkit. Értem én, hogy nem kell, de nem azért bélyegeztettem meg a gyereket, hogy aztán ne kapja meg a fejlesztéseket.
Amúgy nekünk heti 4 óra volt kiírva, sosem kapta meg. A suliban volt, hogy heti 20 perces csoportos foglalkozás volt nekik tartva, 1-8. osztályig. Szuper, gondolhatod, mennyit fejlődött! Amúgy meg megkérdezte a gyógypedagógus, hogy van-e valamiből lecke, aztán azt megírták. Ennyi erővel napközibe is beírathattam volna.
Szóval csatlakozom az előttem szólókhoz. Túl sokat nem fog érni a fejlesztés. Magánúton sajnos továbbra is hordanod kell. Én egy idő után feladtam a küzdelmet, mert az iskolában már nem volt értelme, hogy kivigyék matekóráról, azért, hogy ne csináljanak semmit, aztán nem győztük pótolni a tananyagot. Persze ez is szabálytalan, mert csak szabadidős tevékenység alatt lehetne kivinni a gyerekeket fejlesztésre, de akkor kb. napi 1-2 óra lenne, amikor ezt meg lehet tenni, és akkor a gyógypedagógus is mit csinál egész nap? Én már annak örültem, ha tesióráról vitték ki, bár a gyerek nem ezen a véleményen volt.
Egyébként az is igaz, hogyha nem integráló óvoda, akkor nem járhatna oda, eleve a Bizottság ki sem jelölheti.
Az az érdekes, hogy a csoportban van egy autista kisfiú. Őhozzá megérkezett már január végén, február elején a gyógypedagógus.
Az én lányomnak meg nem jut, vagy nem tudom, miért nem... Mindenesetre fura.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!