A szakember azt mondta nem autizmus, de én mégis aggódok!?
Semmi nem utal autizmusra ebből.
Nem javasolták a bölcsit?
Mivel te a példa alapján nem tudod megfelelően támogatni a fejlődését, jót tenne.
Azt hiszem nem igazán olvastál utána, hogy milyen egy két és fél éves gyerek. Az összes ilyen, nem játszanak együtt és a legtöbb nem is beszél, csak van néhány kivétel. Te meg elcipeled mindenhova, persze, hogy leoltanak a tv miatt, valamit mondaniuk kell, te gerjeszted ezt a hisztériát, semmi nem utal autizmusra.
Azért ugye te is épitesz vele tornyot és megetetitek a plüssöket? Vagy eddig csakis tv-t nézett egész nap?
A leírtak alapján én sem látok semmi kirívót. Ha valóban sokat tévézett akkor valóban lehet hogy le van maradva. De a 2 évesek nem játszanak együtt, csak minimálisan. Felnőttekkel vagy egyedül játszanak. Nem is beszél egy rakás két éves.
Az pedig egyáltalán nem baj, hogy te mint az anyja már egy nézéséből is megérted. Ezért vagy te az anyja és nem a szomszéd. Emiatt ne hibáztasd magad.
Ezt nekem is próbálta egy okos szakember beadni, többet nem is mentem vissza hozzá. Nem vagyok hajlandó nem megérteni a saját gyerekem, majd beszél ha akar. És láss csodát napokkal később kezdte a bölcsit és olyan rohamosan indult el a beszéde hogy csak pislpgtunk..
Valószínűleg nem autista a gyermeked, DE létezik egy új jelenség, még elég újdonság, de sajnos a szakembereknek el kellett kezdeniük ezzel foglalkozni. Ez pedig a "virtuális autizmus". Autisztikus tüneteket produkál a gyermek, de ez fejleszthető, "kinőhet belőle", ha megfelelő foglalkozást kap.
Sajnos nagyon-nagyon sokan bedugják a képernyő elé a gyereket, mert leköti és elvan, addig a szülőknek van kis szusszanásnyi idejük. (tök érthető, tényleg!!! soha nem voltak leterhelve ennyire az anyák, mint most. Régen több generáció élt együtt mindig volt ki foglalkozzon a gyerekkel, anyuka is csinálhatott vmi mást ami nem gyerek... most meg a nap 24 órájából 24et felügyeletben van az anya, megérthető, hogy kell az a napi 0,5-1 óra pihi, amikor kikapcsolja a gyereket azzal, hogy bekapcsolja a mesét) Aztán egyre tovább alkalmazzák a digitális bébiszittyót.
Közben meg észre sem veszik micsoda károkat okoznak ezzel! A LEÍRÁSOD alapján én inkább erre gondolnék. Napi x időt töltött a gyerek képernyő előtt, nem a valós világból tapasztalta meg a dolgokat, nem a körülötte lévő világot fedezte fel, hanem belezombult a mesékbe. Rengeteg szakirodalom, tanulmány írja le a káros hatásokat. Pl:a gyerek megfigyel, utánoz és abból tanul. ha a tv előtt ül, azt figyeli, de nem érti mi történik. sok sok színes villogó kis bizbaz váltakozik... nem tudja feldolgozni a fusztrációját, később ez agresszióban fog kijönni.. a beszédet nem tanulja meg onnan, mert nem úgy mozog a szájuk, mintha élő ember száját nézné. Sőt a beszédet először a mozgások indítják meg. Egy 2 évesnek rohangálni, ugrálni, felmászni,elesni kell... MOZOGNIA KELL!! ehelyett a tv előtt ül. Nem mozog, nem érik az idegrendszere később érik meg a beszédre. Nem sorolom tovább a káros hatásait, mindenki utána tud nézni, de ha nem is akartok komoly szaklapokban, legalább hallgassátok meg Vekerdy előadásait! Ő is érinti a témát és könnyen emészthetően beszél.
Saját tapasztalatom:
Barátnőm kislánya most 5 éves. Tipikus napi 2-4 órát meséző gyermek. amióta közösségbe jár, előtte napi 8 órát nézte!!! a beszéde megkésett, most kb egy 3 éves szintjén beszél. Szociálisan fejletlen, nem tudja kifejezni az érzelmeit, nem barátkozik, ha bármi konfliktus éri menekül a képernyőbe. Annyira belezombul hogy kikapcsolja a jelenlegi világot és elérhetetlen a gyerek. nem hall nem lát, nem válaszol. Hihetetlen ezt látni. Többször beszéltünk a szülőkkel, hogy kellene vmi fejlesztés, kevesebb tv stb.. de nem foglalkoznak vele. "Oviban küldték logopédushoz, de most covid van nincs semmi" a válaszuk.
kisfiam bölcsijében van egy 3,5 éves kislány akit nem engedtek tovább oviba, mert 1,5 éves szintjén van. nem beszél, nem szobatiszta, nem eszik egyedül, nem játszik, kint az udvaron ráül egy kismotorra s azon ül egész végig, nem szaladgál a többiekkel, nem csúszdázik, semmit nem csinál. Tökéletes példája annak, hogy az anyja 0 napos korától bedugta a tv elé és nem fejlődött a korosztályának megfelelően. A vezetőség jelezte az anyukának, de továbbra sem történt semmi, aztán továbbment az ügy, de uyge covid miatt megint lassabb a haladás (pszichológus, nevtan, fejlesztő stb...) Ha az anya továbbra sem viszi a gyermeket a megfelelő gondozásra valószínűleg a gyámügynél folytatódik a történet.
Egy két évesnek 50 szót kell tudnia a státusz szerint! Nem normális hogy egyáltalán nem beszél. Nem normális, hogy nem játszik senkivel, igenis 2 éves kortól kezdenek együtt játszani, ekkor kezd kialakulni a szocializálódás, és igen 2 évesen bölcsiben már együtt játszanak, sőt elveszik egymásét, megcsapkodják egymást és ez a fejlődésük része. Ilyenkor KEZDIK az együtt játékot.
Szóval igen mutathat autista tüneteket a gyereked, de ezt elhagyhatja ha tényleg drasztikusan csökkented a képernyőidőt!!! ÉS ELKEZDESZ VELE FOGLALKOZNI!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!