Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Problémás gyerekek » Volt e már valaki úgy a...

Volt e már valaki úgy a gyerekével,hogy autizmus gyanús volt, de a kivizsgálás kiderült hogy nem az, csak idegrendszeri éretlenség?

Figyelt kérdés
A fiamnak van egy autisztikus tünete, 5 éves, de nem látszik rajta semmi különös. Szereti nagyon a mosógépet, ventilátorok(amikor forog). Amikor nagyon figyeli őket, van tikkes kézfejmozgatása. De nincsenek dühkitörések, szemkontaktus van, hallgat a nevére, mutogatott tárgyakra kisebb korában, nem fél az emberektől, gyerekektől, stb. Csecsemő korától késett a mozgásfejlődésben, és most is kortársaihoz képest lemaradt. Érdemes kivizsgálni?

2020. aug. 11. 14:46
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
100%
Ha visszaolvasod láthatod,hogy folyamatban van. Már sok vizsgálaton túl vagyunk.
2020. aug. 25. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Tudom, a megjegyzésem föleg annak szólt, aki mindenáron le akarja beszélni a kérdezöt is arról, hogy kivizsgáltassa a gyereket.
2020. aug. 25. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
65%

Én arra írtam, aki azt mondta, hogy már többször kivizsgálták, de nem merik rámondani. Akkor most mi a cél? Legyen a gyereknek egy autista kódja, és onnantól csak a fogyatékos iskolába járhasson? Vagy te akarod otthon tanítani? Mert integrált iskolába ilyen kóddal nem fogják felvenni. Az állami fejlesztés meg egy vicc. Én nem akarok lebeszélni senkit. Ha a gyerek súlyos, akkor azt a szakember kb. egy egy órás vizsgálat alatt kideríti. Ha egy hetet már voltatok a Vadasban, és nem tudták biztosan megállapítani, akkor én nem erőltetném. (A 2-esnek mondom). De ti tudjátok. Ha mindenáron rosszat akartok a gyereketeknek, akkor süssetek rá bélyeget. Mert azt ugye ti sem gondoljátok komolyan, hogyha megkapjátok a papírt, akkor majd a tanár mosolyogva odaáll elétek, és közli:

-Ja, azért csinálja, mert autista? Sajnálom, akkor majd jobban fogok igyekezni, hogy be tudjam integrálni az osztályba, kikérem a gyógypedagógus véleményét, és az osztályt is arra fogom tanítani, hogy jobban fogadják el őt.

Ugye, nem gondoljátok komolyan?!

Elmondom mi fog történni.

-Szóval a gyerek autista? Sajnálom, de én erről nem tanultam, nem értek hozzá. Vigyék el másik iskolába, ide nem járhat. Ja, nem találnak neki befogadó intézményt? Az nem az én problémám. Mindenesetre amíg nem nyugtatózták be, nem jöhet be az osztályomba.


Mondjuk kb. ezer ilyen sztorit hallottam már. De persze lehet reménykedni, hogy nálatok majd másképp reagál a tanár. Lol.

2020. aug. 25. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
100%

Az autisták nemcsak "fogyatékos iskolába" járhatnak. Ha az iskola alapító okiratában szerepel,hogy fogad autistákat (vagy SNI,BTM stb...) akkor ott fogadják őket. Ha van papírja, akkor ezek a gyerekek több felkészülési időt kaphatnak dolgozatokra,felelésre stb... És erre szükségük is van. Nem fognak "beszólásért" folyamatosan beírást kapni. Vagy éppen ha otthon felejti a felszerelést, vagy otthon elfelejt szólni erről arról akkor megértőbbek a tanárok,és ha tudják,hogy nem figyelmetlenségről van szó akkor be is írják a tájékoztatóba a fontosabb dolgokat.

Ha van papírja,amiben leírják,hogy mely területen gyengébb akkor lehet tudni merre léphetünk tovább,hogy megkaphassa a neki legmegfelelőbb fejlesztést. Választhatunk olyan iskolát ami a számára legjobb. Sokszor egy sima iskolában csak szenved a gyerek,de egy speciálisban meg szépen fejlődik.

2020. aug. 27. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
100%
Az unokám teljesen normális iskolába jár - most már gimnáziumba - , pedig autista, semmi probléma sincs belöle. Megfelelö fejlesztéssel elérhetö, hogy gyakorlatilag nem észrevehetö a probléma!
2020. aug. 27. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
78%

14-es, te hol élsz?

Kb. 10 olyan esetet tudok felsorolni, ahol a fent említett forgatókönyv szerint járt el az iskola.

Ne azt mondd nekem, ami az iskolák alapító okiratában van, hanem azt, ami a valóság.

Az én gyerekem csak adhd-s, a körzetes iskolán kívül nem találok neki befogadó intézményt!!! Az alapító okiratban benne van igen, hogy sni-s gyereket körzetünkből fogadunk. A hangsúly a körzetünkön van. Szóval ha a körzetes iskola nem jön be, akkor marad a fogyatékos iskola vagy a magántanulóság. Higgyétek el, nagyon sok ilyen sztorit hallottam, tag voltam sni-s szülőcsoportban, ott is szinte mindenki megszívta a kóddal.

Heti szinten járok be az iskolába kérni a tanárokat, hogy a gyereknek több felkészülési idő járna, de senki nem adja meg neki. Senki!!! A tanárok azt hiszik ez a saját hatáskörük eldönteni, és ha meg feljebb viszed a dolgot, annak is csak a gyerek issza meg a levét.

Biztosan van itt egy-két jóhiszemű pedagógus is, én nem őket akarom bántani. De! Jelenleg Magyarországon úgy néz ki az integráció, hogy beteszik a gyereket egy 30 fős osztályba, mintha teljesen normális lenne, és kap heti 1-2 óra fejlesztést. Az a pedagógus, aki napi 8 órában tanítja nem ért hozzá, azt sem tudja mit kezdjen egy sni-s gyerekkel. Nincs ped. asszisztens, nincs semmi segítségük. Persze, hogy a legtöbb elzárkózik előle.

Ne a jogszabályokkal gyertek, a magyar iskolák helyzetét nézzétek meg!!! Teljesen hétköznapi gyerekek tanítására sincs pénz, az alulmotivált pedagógusok őket is tönkreteszik. Mit vártok egy speciális igényű gyerektől?! Le lehet nyugodtan pontozni, de én sajnos jártam ilyen cipőben, és sok emberrel beszéltem, aki így járt. Igen kevés kivételt ismerek. Jól gondoljátok át!

Ha a gyerek átmeneti helyzetben van, akkor van rá esély, hogy kinövi. Illetve nagyon sok a neveletlen, rosszgyerek, akikkel sokkal több gond van, mint egy autista gyerekkel, ők meg mégis kijárják az iskolát, mert nincs rajtuk bélyeg. Ne tegyetek ilyet a gyereketekkel, meg fogjátok bánni!

Ne reménykedjetek, hogy majd a fejlesztés. Nincs fejlesztés. Nincs gyógypedagógus, nincs rá ember, nincs rá pénz. Ha fejleszteni akarod, vidd el magánúton.

2020. aug. 27. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
56%
Az utolsót még kiegészíteném azzal, hogy az a heti 1-2 óra fejlesztés nem tesz csodát. Ugyanúgy kell otthon is, a szülőnek is dolgozni a gyerekkel. Az F84 inkább bélyeg, mint segítség, csak hát arra adnak plusz pénzt...
2020. aug. 28. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
Igen, én is úgy érzem magam, mintha két tűz között lennék. Olvastam egy hozzászólást felnőtt autista anyukától, aki azt mondta, örül, hogy régen nem fújták így fel ezt a dolgot, mert az egy életre bélyeg lett volna rajta, felnőtt a furcsaságaival gond nélkül, saját maga oldotta meg a helyzeteket, de nem néztek úgy rá, mint egy szellemi fogyatékosra. Mert az autizmus annak nézik. A másik oldal pedig tényleg az, hogy ha látják, milyen téren kell fejleszteni, könnyebb lenne. Nálunk a kisfiú épp elméjű, semmi gondom nincs vele. Furcsaság van csak, ami lehet hasznára fog válni. A mozgásterapeutánk azt mondta, hogy szerinte ez idegrendszeri éretlenség, vannak még csecsemőkori reflexei amit nem nőtt ki. Csináljuk egyszer a tsmt - t és meglátjuk, milyen tünetek maradnak. Akkor lépünk tovább.
2020. aug. 28. 10:44
 19/22 anonim ***** válasza:
100%

16-os vagyok, annak ellenére azért, hogy lepontoznak, én nagyon sokszor leírtam a véleményemet, a magyar valóságot. Tényleg szeretnék segíteni, és örülök, ha elgondolkodtok azon, amit írtam.

Sajnos sok az idealista ember (gyógypedagógusok is írnak ide), aki állítják, hogy a gyerek csak akkor kapja meg a megfelelő fejlesztést, ha megkapj a kódot. Elméletben ez nagyon jól hangzik, de sajnos ez nem így van. Heti 1-2 óra fejlesztés, még ha a legjobb gyógypedagógust is kapja, nem elég, ha mellette meg a tanítónő nem tudja, nem akarja kezelni a helyzetet.

De sajnos a legtöbb helyen még gyógypedagógus sincs, autista szakos meg pláne. Kedves, empatikus tanító nénit kell választani, és reménykedni. Magánúton el lehet vinni a gyereket fejleszteni, sőt akinek van rá keret, és talál gyógypedagógust, mindenképpen ajánlott. Kórházak pszichiátriai osztályain is tudnak segíteni, és ők nem küldenek levelet erről az iskolának, sőt, titoktartás kötelezi őket.

Vadaskertben pl. van szülőtréning is, ahol elmondják, hogy hogyan kell kezelni ezeket a gyerekeket. Én mindenképpen ezt az utat ajánlom.

Ha meg ahogy nő a gyerek erősödnek a tünetek, akkor sajnos mindenképpen kell a kód, de akkor az azt is jelenti, hogy az integrált iskola nem tudja kezelni a helyzetet.

Az én fiam szerencsére nagyon sok bónáját kinőtte, most 4. osztályos lesz, és egészen közelít a normálishoz a viselkedése.

Nekem a Vadaskertben kifejezetten ellenezte a doktornő a kódot, azt mondta, hogy az ilyen átmeneti helyzetben levő gyerekek inkább veszítenek egy ilyen kóddal, mint nyernek, mert nagyon sok kapu bezárul előttük. Nagy szerencsém volt vele, mert ő legalább látja a valóságot.

2020. aug. 28. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
100%
Teljes mértékben igazad van utolsó!
2020. dec. 11. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.