Ovodapedagogusok! Segitseg?
Elsosorban obodapedagogus szakkepzettseggel rendelkezo emberek velemenyere lenne surgosen szuksegem,de minden pedagogus velemenyet is szivesen meghallgatom.
Egy 22 eves,ovodapedagogus szakos hallgato vagyok,jelenleg tanulok meg es az egy hetes gyakorlatomra szeretnek segitseget kerni,mert eleg nehez temat kaptam,amivel nagyon nem tudok mit kezdeni.
A temam,az ido,es a het napjai.
Egy mikrocsoportos kepessegfejlesztes levezetesehez lenne szuksegem nehany otletre. A mikrocsoport feltetelei: 3 jatekot kell jatszanom a gyerekekkel,melyben megjelenik a matematika (szamlalas,sorbarendezes)ezzel a temaval kapcsolatban?valamint ha van ra mod,lehessen differencialni,neheziteni.
Vannak otleteim,de nem vagyok biztos abban,hogy egy kozepsos csoport ertelmi kepessegenek megfelelo lenne e.
Nagyon szepen koszonok minden otletet!
Szep estet mindenkinek! :)
...folytatom a tobozokkal, pl lehetne olyat, hogy... Kitalálok most egy mesét egy "Doboz toboz süni" -ről:
Rá fognak jönni, hogy a toboz a süniket jelképezi. ;)
Hasonlítanak is egymásra.
És akkor, mit tudom én, vagy kitalálsz mesét, vagy a Sünös klasszik mesét (mi is a címe? Sün Tihamér, Sün Benedek, tudod... ha kell neked, rákeresek a címére, de biztos ismered).
Onnan kiszedheted a sünik neveit, pl elmesélheted nekik előbb azt. Utána pedig pl Sün Tihamér lesz, aki hétfőn nekivág valami kalandnak...
Na jövök majd még, te is agyalj addig. :D
Ezek nagyon jok :)
A mentorommal majd egyeztetek aztan ha belemegy es tetszik neki akk ezeket megcsinalom.
Hat igen sokat varnak tolunk es en sem ertek egyet az ido temaval...sokszor egy nagycsoportos nincs vele tisztaban nemhogy egy kozepsos. Inkabb iskolaban tanitjak ezt a gyerekeknek.
A tervezet kitolteseben lehet kerek egy kis segitseget majd.
Inerneten szoktam nezni mintat amit atirok eskiegeszitek mindig,minel tobb otlet legyen de ehhez a temahoz nincs igy eleg gyer lenne a tervezetem :D
A tevékenység előzményei:
Élményszerző séta a helyi piacon. A vasárnap miért vasárnap? Honnan kapta a nevét? Régen a vasárnap vásárnap volt, innen az elnevezés. Utunkba eső boltok, üzletek nyitvatartási idejének megnézése, mely boltok vannak nyitva hétköznap és hétvégén. Miért?
A tevékenység tartalma/témája:
„Ma van a holnap tegnapja”
Az idő és a hét napjai projekt téma
A tevékenység feladatai:
Nevelési feladatok:
Erkölcsi és szociális érzelmek fejlesztése:
Ide nem tudtam mit írni, max az élményszerző sétával kapcsolatba tudnám ezt megoldani a köszönési és illemszabályok alkalmával.
Esztétikai érzelmek fejlesztése:
A hét napjainak memorizálásával a folyamatosság, rendszeresség kialakítása a gyermekben, mely különböző tevékenységekbe is integrálható. Vegyék észre a díszítés, és tevékenykedtetés közben, hogy környezetünket úgy tehetjük széppé, ha abban valami rendszeresség, logikai sorrendiség van.
Didaktikai feladat:
Gondolkodásfejlesztés: A gyermekek időérzékének fejlesztése az idő fogalmainak gyakoroltatásával (holnap, holnapután, tegnap, tegnapelőtt). A folyamatosság, rendszer kialakítása a gyermekben. Hány napból áll egy hét? Ismerkedjenek meg az idő fogalmával, memorizálják a hét napjait. Tudjanak különbséget tenni a hétköznap és a hétvége között, jegyezzék meg a napok sorrendjét, hogy következnek egymás után. Ismeretbővítés: A hét napjaiból adódóan ismerkedjenek meg a napirenddel, hetirenddel, a szokásokkal, heti-napi rutinnal.
Alkalmazott módszerek, eljárások:
Beszélgetés. bemutatás, szemléltetés. Gyakorlás, ellenőrzés, értékelés. Bábozás.
Eszközök:
A játékhoz szükséges eszközök: asztalok, polcok, sátor, kosarak, ládák, textil-műanyag zöldségek, gyümölcsök, pénz.
Laptop, fényképezőgép, hét napjai plakát,
Tényleg szívesen segítek neked továbbra is alkalmasint, de a gyakvezetődet vond be elsősorban,
ne másokat. :D
Tervezetírásban én amúgy se vagyok valami jó. Ötleteket adtam neked, és pszichológiai szempontokkal alátámasztottam ötleteimet.
Ráadásul tudod jól, hogy didaktika ellenző vagyok, ahogy a legtöbb más óvodapedagógus is, kivéve pl az ottani pedagógusok. Szóval a "didaktikai feladatok" részhez én eleve semmi se írnék.
"Tev.feladatai:" eleve nem tudhatom, miket hagytál jóvá az ötleteimből és miket kerestél hozzá saját magad!
Alkalmazott módszerek: szerintem ehhez a következőket jegyezheted:
- dicséret a gyermekek figyelemtartásáért;
- a figyelem felkeltése szemléltetéssel (a pedagógus által rajzol színes szirmok az irányadók a hét napjaira utaló versikéhez) ;
- játékosság ;
- indirekt fejlesztés ;
- rögtönzés, a tervezet keretein belül ;
- differenciált nevelés (odafigyelni az egyéni érdeklődésre is) ;
Satöbbi...
De, mondom, nem vagyok jó tervezet kitöltésében. Más vonatkozásokban segítettem neked, vond be a gyakvezetődet is, légyszíves.
Minden óvodapedagógusról elmondható, hogy mivel eléggé szerteágazó ez a szakma, egyes területeiben mindenki jobb, más területein kevésbé. Rám is igaz.
Bocsi! Ez vegig se futott a fejembe..nem tudhatod mire terveztem.
Koszi azert ☺
En se vagyok jo tervezetirasba 😜
Egyébként ha már meg lesz a diplomád, nem lesz különösebb jelentősége annak, hogy ki mennyire ügyes tervezet írásban, ugyanis ez csak egy poroszos merev sablon.
A lényeglátás és az empátia, gyermekszeretet a fontos és ÉRTENI a gyerekeket egyénileg, valamint ismerve a pszichológiai kutatások által IS az egyes életkorok pszichológiáját (életkori sajátosságokat).
Na meg ugye kinek melyik korosztály neveléséhez van érzéke... nekünk ugyebár a 2-7 évesekhez kell érzék, amivel rendelkezem is, a gyakorlatban is.
Szóval az a döntő, hogy megtapasztald a gyakorlataid során: neked valóban van-e érzéked és közös a nevelésükhöz. Ha igen, akkor az már minimum fél érettség a szakmához. Na meg persze szeretni is kell tudni a kisgyermekeket, megérteni, és türelem hozzájuk.
A tervezet sablonokat meg én is sokszor letöltöm netről, vagy épp másik ovpedestől, akik sok éve a pályán vannak. Én is kezdő vagyok, nyugi. :) Aztán a sablont átírom. Az szinte csak adminisztráció.
Na meg azoknak mankó a tervezet sablon még, akik nem értik jól a szakmájukat, és rögtönözni se képesek TUDATOSAN, A VONATKOZÓ ÉLETKORÚAK SZAKSZERŰ nevelés e függvényében.
Nekem nem mankó, hanem megkímél felesleges nyűgtől: adminisztrációtól, hiszen én fejben szeretek és tudok jól dolgozni inkább. Ellenben kötelez felmutatni az adminisztrációt ,tervezetet, mert egyes szakemberek számon kérhetik.
Ha te is jó szakember vagy/leszel, akkor érted és tudod, mit csinálsz. Ez a lényeg, nem pedig a merev, szögletes, agyonrészletezett adminisztráció. Kell tervezet, de véleményem szerint elegendő kellene legyen vázlatosan, és egyéni módszereket is el kellene fogadni, pl én, mint említettem, fejben szeretem végezni a tervet, plusz rögtönzök, kompetens módon.
Látod, írtam neked a korábbi napokban e kérdéshez konkrét, gyakorlati ötleteket, gyermekpszichóval alátámasztva. Azt mind kisujjból rögtönöztem. Érzékből.
Nem azért, hogy villogjak, hanem mert NEKEM ÍGY KÖNNYEBB, többnyire, a gyakorlati ötletelés.
Egyébként nem én vagyok az egyetlen óvodapedagógus, aki ellenzi, kritizálja a szokásos adminisztrációs- és tervezési eljárásokat.
Amondó vagyok, akinek viszont az tetszik, tegye, felőlem. Csak nem tudom, miért erőltetik arra, akit gátol a kompetens munkavégzésben a merev és részletes tervezet írás...
En sem szeretem. Mankonak jo,meg annyiban h renddszer legyen az ember fejeben..de sok olyan dolgot elvarnak tolunk h tervezzunk meg amiket nem latunk elore mert spontan helyzetbol adodnak.
Viszonylag belejottem ebbe a dologba meg biztos hasznalni is fogom vmilyen szinten ..de ugy gondolom sok idot elvesz ez az egesz dolog a pedagogusok eletebol amit a gyerekre is fordithatnank.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!