Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Óvodák » Milyen fejlesztést kapnak a...

Milyen fejlesztést kapnak a gyerekek 3-4 éves korban az oviban ahhoz képest, mintha egyáltalán nem járnának?

Figyelt kérdés

Külföldön élünk, itt 5 éves kortól lesz ovi, akkor is csak napi 3 óra, ami leginkább gyerekmegőrzés kategória. 5 éves korig (és utána is a 3 óra kivételével) a gyerekek gyakorlatilag otthon vannak az anyával. Ezzel szemben szeretném tudni, hogy Magyarországon milyen fejlesztést kapnak/kapnának a gyerekek, mivel ott 3 éves kortól közösségbe járnak.


Egy anyuka (akit ráadásul az egy éves kistesó és háztartás eléggé leköt és semmilyen segítsége nincs), hogyan tudja egyedül megadni, pótolni azt a fejlesztést a 4 éves nagyobbiknak, amit Magyarországon élve az oviban kapna meg? Hol találhatnék erről információkat, hogy mit kellene egy nagycsoportosnak tudnia? Amikor régen Magyarországon is csak 5 éves korban mentek először oviba a gyerekek, akkor hogy tudott az anya minőségi időt a nagyobbal tölteni, ha volt egy (vagy több) csecsemő vagy tipegő mellette még otthon?


2017. máj. 26. 13:20
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

Tudtommal pár éve még Mo-n is csak 5 éves kortól volt kötelező. Általános direkt fejlesztést szerintem nagycsoportig nem kapnak (utána jön az iskolaérettségi vizsgálat és annak függvényében) viszont a nagyobb létszám miatt praktikusan önállóságra vannak kényszerítve olyasmikben, mint a kézmosás, wc-használat, öltözködés, evés, fixebb lehet a napirend és ezeket jobban el is fogadják. Aminek nagy szerepe van, az a kortársi közösség - egymást tanítják, hol jóra, hol rosszra vagy pl. esetleg megkóstolnak olyan ételt, amit otthon nem, mert a másik is eszi. Kialakulnak hierarchiák, kezdetleges majd mélyebb barátságok, a fiúk bandáznak, a lányok beszélgetnek. A legnagyobb fejlesztő erő a mai magyar pszichológia szerint a szabad játék.

Egyébként meg úgy szokták megoldani kistestvérrel a közösségbe járást, hogy anyuka magára köti vagy belerakja a babakocsiba és járnak együtt játszótérre, parkba. Ha ugyanabban az időpontban mennek, jó eséllyel ugyanazokkal fognak találkozni, így a gyerek tud barátságokat kötni és anyuka is. Ha rossz idő, néha járhatnak játszóházba, hívhatnak vendégeket. Így lehet megoldani a szocializálódást. A "csak mi ketten időt" a nagyobbal pedig akkor, amikor a kicsi alszik (pl. 2in1: együtt mosogatás) vagy apuka besegít. Egyébként meg hát igaz, amit az egyik első válaszoló írt: beszélni kell hozzá és válaszolni a kérdéseire, ennél egy foglalkoztató füzet vagy formabedobó sem fejlesztőbb. Jó ötlet pl. esti mesében saját szavakkal elmesélni, mit csináltak aznap és ez máris egy együtt töltött minőségi időt is jelent.

2017. máj. 26. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!