Nagycsoportosok, mi alapján választotok iskolát?
Közelség? Nyelv? Egyéb tagozat? Létszám? Elvárások? Tanító? Igazgató? Iskola állapota? stb....
Szerintetek mi a fontos?
Közelség, hiszen nekünk sem jó totál ellenkező irányba hordani, meg neki is rossz lesz később, amikor egyedül jár majd.
Iskola állapota, ezt gondolom nem kell részleteznem.
Nyelv és egyéb szakkörök, edzések is nagyon fontosak, hogy tudjon miből választani.
Az igazgató és a tanítók személye sajnos változhat, így én ahhoz csak akkor kötném a választást, ha több iskola is megfelelne az előbbieknek és azok között kéne választani. Nálunk sokan a tanár alapján választottak tavaly előtt, aki végül szeptember előtt sajnos lebetegedett, így a tanévet egy tök új tanárral kezdtük. Mi nem voltunk csalódottak, de sokan igen. A másik osztályban pedig eltörte a lábát a tanár, 2,5 hónapig nem tudott bejárni. Szóval ennyit a tanárválasztásról...
közelség :)
2 iskola van ahova mehetne. egyik velünk szemben, 3 percre. egy úttesten kell átmenni, de minden reggel rendőrök vannak a zebránál. szóval szerintem oda majd mehet egyedül is 3.-4-es korában, szerintem ez is jó lesz, én szerettem egyedül iskolába menni :)
a másikhoz 3 úttesten kell átmenni, 2-n nincs zebra, az a mostani ovija mellett van, gyalog 10 perc...
szóval iskolát így. az, hogy melyik osztály, azt nem tudom. egyik tanárnő az aki nekem is volt :D másikat még nem ismerjük, ha fiatal, kedves, szimpatikus, akkor ő lesz... :)
Van óraszám különbség az iskolák között?
Én azt választanám ahol a legkevesebb óra van, mindenhonnan csak azt lehet hallani, mennyire le vannak terhelve a gyerekek. Aztán akkor lenne ideje olyan különórára menni, ami érdekli, nem gebedne bele.
Szempontjaim:
- a tanító nénik személye, kedvesség, segítőkészség, gyerekszerető kisugárzás, szakszerűség
- az iskola színvonala (más szülőktől mit hallok, nyílt napon mit látok, mit mondanak a továbbtanulási eredményességről, hányan pályáznak el 4. és 6. osztály után, esetleg hányan nyelvvizsgáznak, ha felmenő rendszerű az iskola)
- közelség
- mire koncentrál az iskola (én az oldott hangulatú tanulás mellett az alapképességek jó megerősítését tartom elsődlegesnek, az idegen nyelv, az informatika meg a dzsiu-dzsicu szerintem ráér...)
- gyerekanyag (mennyinek tűnik a lecsúszott családi háttérből jövő, koszos, elhanyagolt gyerekek aránya)
Az általad említettek mind fontosak, de nekem a fentiek a döntők. Tanítói diplomám van egyébként, bár nem akként dolgozom.
Köszönöm a válaszokat!
Nálunk 3 suli van közel (gyalog 10 perc), de ezek nem tetszenek igazán. Az egyik nagyon elhanyagolt épület, a másik c.g.ányos, a harmadikban pedig az elvárás szerintem túl kevés (én oda jártam, egyetlen kitűnő tanulóként az osztályban, a többiek 2-3 gyerek 4-es tanuló, a többi 2-es).
És akkor van két suli, ahova kocsival kéne járnunk, kb 5-10 perc, vagy negyed óra busz, ezeknek tetszik az állapota és van idegen nyelv (nemzetiségi vagy kétnyelvű oktatás).
Csak nem tudom, leterheljem-e a gyerekemet egy nemzetiségi osztállyal (ott azért bőven van követelmény). A két óvónénije szerint nyugodtan terheljem, mert bírja a gyerekem.
Erről mit gondoltok, még ha valaki visszanéz ide?
Köszi szépen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!