Vinnétek 5 évesen iskolába a gyermeketeket? Ha igen, miért?
Nekem is van ismerősöm, aki beíratta ennyi idősen a gyereket, most elsős a pici. Nálunk úgy gondolom inkább a fizikai érettség hiányzik, most 108 cm és 16 kg, mindig is egy vékonyka alkat volt. Nem viszem semmiképp idén, külön foglalkozásokra meg már jár az oviban, néptáncol, úszik és angolul tanul. Úgy gondolom ennyi idősen ez elég. Talán a figyelem ami még hiányzik, ha már nem érdekli amit mondanak neki, akkor könnyen elkalandozik.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Ne haragudj, nem akarom az óvó néniteket megbántani, de ekkora baromságot mondani egy szülőnek.
Milyen én eleji felmérők???????
Ez óvoda, nem iskola, ahol felmérőt kell íratni a gyermekkel. Ha a fejlődési nyomon követőre gondoltak, és esetleg annak kapcsán töltettek ki valamit, az egy dolog. lehet egy jó képességű gyermeke valakinek (ez esetben neked), de az iskolaérettség nem csak ebből áll.
Hol tud egy 5 éves megülni 45 perceket, 10 perces szünetekkel, hol tud megállás nélkül reggel 8-tól délután fél 4-ig figyelni???
Még azok a szülők is panaszkodnak, hogy baromi nehéz a gyereküknek, akik 7 évesen vitték iskolába a gyermekeiket. Nem egy 5 évest.
Van feladattudta, emlékezete, figyelme?
Az egy dolog, hogy az oviban kitölt valamit (megnézném szívesen az év eleji felmérőjüket, milyen feladatok vannak benne), és jól, de hogy a szülőt ilyesmibe bele lovallják.....
Itt lehet megnézni az iskolaérettség kritériumait:
igaza van a 13-nak!
és még fizikális dolgokat fel sem sorolt pl:hogy az újjpercek csontosodása kb 7 éves korra fejeződik be!
Ismerek egy 4.-es fiút, aki csak ősszel töltötte be a hatot, és megkezdte az iskolát. Neki semmi problémája nem volt, azóta is jó tanuló. Mellette néptáncra, zeneiskolába és focizni jár, tehát biztos nem görnyed minden nap órákig a könyv fölött. Ráadásul egy meglehetősen undok, a szülők szerint "szigorú de igazságtalan" tanítónőt fogott ki, ennek ellenére köszöni jól van.
Nem hiszem, hogy sok az ilyen gyerek, de ő tényleg iskolaérett volt már hat éves kora előtt.
Na ennél már tényleg csak az a jobb, ha az ötéves, elsős gyerek még legalább háromféle különórára jár... Tényleg ez a jó?
Kolléganőm mániákusan hordja agyerekeit napi több különórára (de főzni pl SOHA nem szokott), amíg az egyik gyerek különórán van, a másik a folyosón írja a leckét stb... Egyszer kérdeztem, mikor szoktak a gyerekek JÁTSZANI. Válasz: az órák közt a szünetben! (Miután pisiltek, tízóraiztak, elpakolták a cuccot és kikészítették a következő órára valót...)
6 részterületen vizsgálták a gyerekeket. Nem emlékszem pontosan a megfogalmazásokra, de kb. ezek voltak:
1. emberábrázolás: gondolom ez egyértelmű, rajzoljon le a gyerek egy embert minél részletesebben
2. testkép: saját magán meg tudja-e nevezni a testrészeket, tisztában van-e a dolgok testéhez való viszonyával (kisebb-nagyobb, előtte-alatta, stb.
3. szociális érzékenység: milyen a kapcsolata környezetével gyerekekkel, felnőttekkel
4. mozgás: nagymozgások: egy lábon állás, ugrálás, labda elkapása különböző távolságokról és a
finommotorikai mozgások: ujjait egyesével hozzá tudja-e érinteni a hüvelykujjhoz, felcsippenteni kis tárgyakat stb.
5. nyelvi ismeretek: hogyan fejezi ki magát, vissza tud-e mondani egy hosszabb mesét, emlékszik-e a részletekre, stb.
6. no erre ha megfeszülök sem emlékszem :)
Nagyjából ezek voltak és az óvónő azt mondta érett lenne, de ennek ellenére nem tanácsolja. Pontosan a figyelem hiánya az, ami miatt nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!