Ez csak szerintem hátrányos megkülönböztetés?
Nagycsoportos lányom januárban lesz 6 éves. 5 éves korában kezdett el hangszeren tanulni. Nem egy isten adta őstehetség, de ügyes és lelkes.
Az óvodában indult egy zenei tehetséggondozó program, aminek az első alkalma egy színházlátogatás volt az Erkelbe, a továbbiakban pedig rendszeres zeneórákat tart egy külsős zenetanár a kiválasztottak csoportjának, és később is segítik őket (ez még nem világos nekem, hogy hogyan). Első körben beválogatták a lányomat, így ment a színházlátogatásra, de amikor indultak volna a zeneórák, az óvónők azt mondták, hogy úgy döntöttek, az órákra mást válogatnak be helyette, mert őt már úgyis járatom hangszeres órákra, úgyhogy ők inkább másnak adnák meg a zenetanulás lehetőséget.
Egyfelől értem az óvónők érvelését. Másfelől viszont hátrányos megkülönböztetésnek érzem ezt. Mi köze van az óvodai tehetséggondozó programban való részvételhez annak, hogy ő óvodán kívül mit csinál, ha amúgy a képességei alapján bekerülne a csoportba? Ahogy a szavaikból kivettem, amúgy is egészen más tematikájú ez a tehetséggondozó program, mint amilyenek a hangszeres órák egy magántanárnál, úgyhogy kicsit igazságtalannak érzem, hogy emiatt kimarad valami jóból.
Ti mit gondoltok erről?
Én mint szülő tökéletesen egyetértek veled és pontosan értem mi a problémád lényege.
Ugyanakkor az óvónő helyében ugyanígy döntöttem volna. Egyszerűen azért, mert a közösségi érdek üti az egyénit. Erre persze lehet mondani, hogy itt csak egy-egy gyerekről van szó, de gondolom azért így érthető a gondolatmenet.
nálunk is van zenei tehetség gondozó program. nem tudom, hogy ez ugyan az lenne-e, de a név stimmel. viszont nem sok köze van a tehetség gondozáshoz :D
nálunk annyi, hogy minden órára bevisznek egy hangszert, azon játszik a csaj, a gyerekek táncolhatnak, énekelhetnek, aztán kipróbálhatják a hangszert, már ha tudják :)
ha meg nemjön hangszer, akkor ők csinálnak, találnak ki, stb.
(csak hogy legyen kép is hozzá, wc papír gurigába mogyorót tesznek és rázzák, játékok közül kiválasztanak jól püfölhető, hangos dolgokat és azokat ütögetik...)
tehát effektíven nem tanulnak hangszeren játszani, csak megismerkednek vele :)
enyém bekerült, gondolom azért, mert ő sportol. na meg sajnos én nem nagyon tudom neki ezeket megtanítani, szemléltetni, mert én is, férjem is sportolók voltunk, így kimaradt sajnos a zene az életünkből.
ha egyszer csak kitennének, én is csalódott lennék, de egyetértek abban, hogy a többi gyereknek is meg kell adni a lehetőséget. tied megkapja ezt, tőled, ez nagyon jó dolog! viszont aki hozzám hasonló, annak a gyereke nem, ne sajnáld tőlük.
nem sajnálom senkitől. örülök, hogy egyáltalán létezik ez a program.
és mint írtam, nem lenne azzal semmi gond, ha azért nem került volna be, mert nem volt elég ügyes. nem gondolom róla, hogy tökéletes.
és azt is írtam, hogy alapvetően értem az óvónőket is, de valahol mégsem érzem helyénvalónak a döntésük okát, és nem csak azért, mert az én lányomról van szó, vagy mert annyira ragaszkodnék ehhez a kihagyhatatlan foglalkozáshoz, hanem maga az elv nem okés nekem. nem fogok ettől még haragudni rájuk, csak nem értek egyet velük.
kicsit olyan, mintha egy iskolában azt mondanák, minden osztályból a legjobb három földrajzos elmehet év végén egy egy hetes tanulmányi túrára mondjuk barlangokat felkeresni, és az egyik diák hiába van benne a háromban, helyette mégis az eggyel hátrébb levőt viszik, mert a szóban forgó gyerek már úgyis tagja egy barlangász egyesületnek. egyszerűen nem tudok egyetérteni az ilyesmivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!