Ez csak szerintem hátrányos megkülönböztetés?
Nagycsoportos lányom januárban lesz 6 éves. 5 éves korában kezdett el hangszeren tanulni. Nem egy isten adta őstehetség, de ügyes és lelkes.
Az óvodában indult egy zenei tehetséggondozó program, aminek az első alkalma egy színházlátogatás volt az Erkelbe, a továbbiakban pedig rendszeres zeneórákat tart egy külsős zenetanár a kiválasztottak csoportjának, és később is segítik őket (ez még nem világos nekem, hogy hogyan). Első körben beválogatták a lányomat, így ment a színházlátogatásra, de amikor indultak volna a zeneórák, az óvónők azt mondták, hogy úgy döntöttek, az órákra mást válogatnak be helyette, mert őt már úgyis járatom hangszeres órákra, úgyhogy ők inkább másnak adnák meg a zenetanulás lehetőséget.
Egyfelől értem az óvónők érvelését. Másfelől viszont hátrányos megkülönböztetésnek érzem ezt. Mi köze van az óvodai tehetséggondozó programban való részvételhez annak, hogy ő óvodán kívül mit csinál, ha amúgy a képességei alapján bekerülne a csoportba? Ahogy a szavaikból kivettem, amúgy is egészen más tematikájú ez a tehetséggondozó program, mint amilyenek a hangszeres órák egy magántanárnál, úgyhogy kicsit igazságtalannak érzem, hogy emiatt kimarad valami jóból.
Ti mit gondoltok erről?
Azért érzem hátrányos megkülönböztetésnek, mert eredetileg beválogatták a gyereket, és csak azért ejtették ki, mert ő tanul hangszeren, és nem azért, mert a képességei nem voltak megfelelőek.
Amúgy nem ragaszkodom ehhez az ovis zeneórához, csak az elv nem tetszik.
"Ha adott letszamu gyerek mehet egy foglalkozasra, amit az intezmeny ingyenesen biztosit, akkor az, aki dobolni jar, ne menjen enekelni. Ez igy logikus, nem tudom neked miert nem...."
Mégis mi logika van abban, hogy aki intézményen kívül dobol, az intézményen belül ne énekeljen? Valóban nem látom be, mi köze van a kettőnek egymáshoz.
Lehet, hogy csak úgy gondolták, sok lenne neki a heti két program. Vagy úgy gondolták, inkább sportot vagy kézművest szeretnétek a zene mellé. Nem lehet tudni.
Még elsőben sem szeretik, ha mindent bevállal a kisgyerek (kézműves, zene, úszás, hittan, nyelvi órák, szolfézs, hangszer, stb)
"Egyetemre is ha megüti a mércét mehet ha nem akkor nem,és ez sem hátrányos megkülönböztetés."
Na, ez nagyon jó példa. Tegyük fel, hogy egy gyerek bár elérte a felvételi pontszámot egy államilag támogatott szakra, mégis az eggyel hátrébb levő gyereket vennék fel helyette, mert a szóban forgó gyermek már részt vesz egy fizetős szakmai felsőfokú szakmai képzésen. Jól is néznénk ki ha a felvételi rendszer így működne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!