Miért nem jut el hatóság felé, hogy nem jár óvodába?
Leszögezendő senki gyereknevelésébe nem szólok bele, egyszerűen érdekel, hogy mivel tisztában vagyok vele, hogy kötelező az óvoda, főleg az iskola előtti utolsó évben amikor a hiányzás rendszere olyan mint az iskolában, miért nem jár a sógornőm 6.5 éves -egyébként is túlkoros, csak halasztást kapott- fia intézménybe. Összesen fél évet járt eddig egyhuzamban a covid előtt, majd azóta sem vitték vissza hiába lett volna rá lehetőség már júniustól, most szeptemberben sem kezdte meg továbbra sem az óvodát mert anyukának fáj a háta nem viszi be, amúgy is inkább neki segítsen otthon.
Előtte volt egy válás-költözés ami miatt szintén nem járt, alapból pedig későn írattak be mert 4.5 évesen még nem volt szobatiszta, akkor is csak 8-12ig járt, aztán szaladtak is érte.
Létezik, hogy az óvoda leigazolja, mintha ott lenne, és szimplán örülnek, hogy ennyivel is kevesebb a létszám?
Vagy hogy van ez?
Nekem lehet esni, hogy mit foglalkozok más gyerekével, vagy miért nem viszem be én /100km-ről :D/ esetleg, hogy miért nem jelentem be, de olyan szinten idegen nekem és távol áll tőlem az a család, hogy tényleg csak az elméleti része érdekel a kérdésemnek, hogy ez mégis hogyan lehetséges?
Köszönöm!
Mivel 3-4 éves szinten van a kisfiú és abszolút nem fejlesztő otthoni környezetben, azért is gondolom hogy náluk igaziból fokozottan indokolt lenne az óvoda jelenléte.
Nem lehet, hogy mivel a gyerek visszamaradott, az ovi átpasszolta speciális intézménybe, az anyja meg sz@rik rá?
Tehát mivel nem oviba való, így kiesett az ő rendszerükből viszont az anya nem keresett még fel speciálist, tehát nincs regisztrálva sehol mint oktatásra váró gyerek.
Az én gyerekem is a 9-12ig típus volt, sokszor nem vittem, leigazolták.
5 éves korig csak délelőtt kötelező, addig annyit igazoltunk, amennyit akartunk.
Utána már kikérővel hiányozhatott, most iskola előtti évben már nagyon számontartják a hiányzást, de így is kaptunk olyan lehetőséget, hogy kikérhetem, ha szólok. Nehéz vele, csapkod, verekszik, gúnyolják, meg akart halni a kisgyerek, mert a másik csoportból szekálták, rászálltak és az óvónők nem tettek semmit. Ráment lelkileg, nyilván csak az jött ki belőle, hogy frusztrált, és inkább kizárták a csoportból, nem vitték foglalkozásra, tornára, mert nem jön le első szóra a bordásfalról meg ilyenek. Váltani lehetetlen volt, pedig mindent megtettem érte, plusz jött a nyomás, hogy "tönkreteszem a gyerek kötődését", ha képes vagyok egy darab intézményváltásra, hát milyen anya vagyok én..
A fejlesztés az heti 2 alkalom, amiből egy gyakran elmaradt, de abban úgyis profi volt, 1 meg logopédiai félóra, gagyi feladatos lapok gyakorlásával.
Bevonni nem tudták csoporttevékenységbe, a többi gyerek alkotott, ő nem. A többi gyerek bábozott, szerepelt, ő nem, ami nyilván a gyerek hibája, mert ő nem akart. Nem evett rendesen, keveset ivott, sokat sírt.
Mit csinál itthon? Most ismeretterjesztő mesét néz, miközben reggelizik, tegnap játszott a barátaival a játszón 6 órát, emellé velem alkot, hajtogat, ragaszt, rajzol. Mondókázik, verset tanul, gyurmázik, kivág, fűz, fon, vasalható gyöngyöt rak ki. Viszem játszóházba, játszótérre, a barátaival vesz részt programokon, barátokat vadászok neki, hagyom hadd játsszon szabadon, van hinta, trambulin, nagy kert, mellettünk patak, számolunk, babázunk, szerepjátékozunk, naponta 4-5 mesét olvasok, csikizem, beszélgetünk, foglalkozásra viszem, itthon tornázunk, csapatsportra, táncolni viszem, végez házimunkát, ami fixen az ő feladata(benyomja a centrifugát)
Mit lát ebből a kívülálló? Kiabálok(nekem sem ideális ez az állapot), sokat vagyunk itthon és egész nap csak játék van vagy filmet néz, vagy nem csinál semmit, holott ez nem igaz. Mit mondok nekik? Jár oviba, most kevesebbet megy, jó neki itthon, le van igazolva, most beteg, itthon vagyok, úgyhogy most nem viszem.
Igen, az egy valódi fejlesztő környezet!
Ez a kisfiú azonban nagyon szerette az óvodát, az otthoni környezet viszont egy tablet a kezébe és nem a normális foglalkoztatókkal, hanem horror meséket nézeget rajta, pl five nights at freddy vagy valami ilyesmi a címe. Sajnos tényleg nagyon messze van a korához képest, nem tud rendesen ceruzát megfogni, arra sincs igénye, hogy ismerje a betűket (karácsony környékén voltam náluk utoljára akkor próbáltam vele egy kicsit rajzolgatni de nem ment, leírtam a nevét úgy, hogy fogtam a kezét közben, de rá se kérdezett mi az, neki az írás akkor 6 évesen még SEMMIT nem jelentett, csak vonalak egy lapon. Nem kell 6-7 évesen zseninek lenni, de a többi környezetemben lévő gyerektől érdeklődési szinten mást látok és láttam is mindig (ez milyen betű? mi van oda írva?). Vittem neki színezőt, színes ceruzát, az anyja csak elvette tőle, merthogy jaj hát összefirkálja a falat. Úgyhogy sajnos ez a helyzet meg sem közelíti azt a helyzetet.
Nem kell, hogy érdekelje a betű.. van ismerős gyerek, csacsogós, játszik, nem érdekli, nem is tudja, nem is szabad tudnia, waldorfos és suliba is oda megy. Mesét nem nézhet, tablet telefon nem lehet a kezében, minél később akarják bevezetni a betűket..
Vigyél neki aszfaltkrétát, rajzoljon az udvari betonra. A gyerekem csoportjában is volt kissrác, aki nem tudott rajzolni és rendesen enni, de érdeklődő, aranyos volt, csak valahogy a finommotorika nem ment neki.
Lehet, hogy van gondja a gyereknek, de nem találgatni kell, hanem elfogadni és segíteni, ha van kedved. Ha nincs, csak simán hagyd őket.
Az enyémnek is van tablete, a meséket, filmeket pendrivera szedem le válogatva, hogy a reklámok ne mérgezzék, a tableten polygrammozik, sudokuzik, meg egy két logikai játék van, de nem az a favoritja, van, hogy elő se veszi, csak amíg új volt, volt menő.
Lehet nem átlagos kissrác, lehet nem a legjobb az anyja, de nem bántja.
Oké, megnéztem ezt a freddys cuccot, ez kegyetlen, felnőtteknek való mese! Az anyja tudja, hogy ilyet néz? Gondolom youtubeon engedi garázdálkodni, mert gőze sincs a technikáról. Ha egyszer ott vagy, hangosítsd fel a mesét, hadd hallja, miket mondanak benne!
Amúgy ha a gyerek képes segíteni a ház körül, akkor nem lehet annyira lemaradva, plusz a gyerek(tipikus gyerek) akkor is fejlődik, ha nem foglalkoznak vele egyáltalán..
Igen, az ovikban örülnek, ha nincsenek ott a gyerekek, mert könnyebb a dolguk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!