Mi ez az ovi, oktatás ellenesség?
Már nem egy helyen hallom (itt is), hogy ameddig lehet ki akarják hagyni az ovit, magántanulóként akarják nevelni a gyereket a szülők, mert az óvoda és az iskola csak "átmossa az agyukat" és beskatulyázza a gyerekeket az állam által elképzelt rendszerbe.
Ma egy idősebb nő elegyedett velünk beszélgetésbe, és amikor elmondtuk, oviba igyekszünk, elkezdte ezt az agymosott szöveget. Amikor elmondtam hogy nekem semmi bajom az ovival, gyerekeim is szeretik, akkor kb lehülyézett és hozzánk sem szólt a buszon.
Nem pont arról van szó, hogy ezek a gyerekek beilleszkedjenek a társadalomba, fenntartsák azt? Én egyáltalán nem érzem hogy bárki az ismeretségi körömben agymosott lenne. Sokuk diplomás, jó állással, értelmes hobbikkal, kiteljesedett személyiséggel.
Vagy ez is olyan konteo mint a chemtrail, laposföld, oltásellenesség meg a gyíkemberek?
Annyiban igazuk van, hogy a mai oktatási rendszer egy hordó fos. Nézd meg, mennyi a diplomások aránya a társadalmunkban! Kétségbeejtően alacsony.
Ennek egyrészt az az oka, hogy a kormány az oktatásra szánt pénzt elpisálja stadionra, meg idétlen és hatástalan plakátkampányokra (már amit nem lopnak el, persze!), a pedagógusok éhbérért tanítanak, nem motiváltak. Másrészt, az oktatási rendszerben nem individumokat nevelnek, hanem "magoló ötösöket", akik aztán legfeljebb futószallag mellé lesznek jók robotzombi munkára.
A második válaszadónak van igaza - zöld pacsit kapott!!!!
Arról nem is beszélve ugye, hogy a suliban nemcsak jópajtások vannak, hanem bőven akad agresszív, erőszakos, szocalizálatlan tahó is, aki abban leli az örömét, hogy a kisebbet, gyengébbet, jobban tanulót megveri, ettől érzi magát valakinek. Az én általánosomban, ahova jártam, vagy 40-50 ilyen legalja surmó volt - az erősebbel ugye egyik se mert kikezdeni, mert amúgy hányadék nyúlbéla alakok, a gyengébbeket viszont állandó terrorban tartották.
A tanárok semmit nem tudnak tenni; rászól egyszer, rászól kétszer, aztán már csak legyint. Ha pedig suli után megvárják a megverendő srácot, akkor aztán végképp nincs értelme árulkodni nekik.
Sok helyen odáig fajultak a dolgok, hogy a kisebb, gyengébb gyerekek "felbéreltek" idősebb, nagyobb srácokat, hogy védjék meg őket, kísérjék őket haza, mert a nagyobbak, erősebbek bandákba verődve várják őket.
Most nem azert de Gyor-Moson-Sopronban aki tehette mar 20 éve is Ausztriába küldte a gyereket gimibe.
A magyar oktatási rendszer borzasztó és hanyatlik. Az alternatív iskolákat-amik ugye külföldön bőven bizonyítottak mar- pedig ellehetetlenitik. Pedig a projekt szemléletű oktatás, a házi feladat helyett a játék és a tananyag megfelelő kontextusba helyezése nem a sátán. Viszont egy gondolkodó réteget nevel ami a mai magyar politikai elitnek ugye nem célja.
Az óvoda nagyon fontos azért elsősorban, mert ott szocializálódik a gyermek. Ha az nem lenne, akkor sokkal nehezebb lenne a gyermekeknek az iskolába a beszokás, ismerkedés ,barátkozás.
Általános iskolában nyilván a gyermek elkezd visszahúzódni, de még ott szerintem a pedagógusok türelmesebbek. Jobban bíztatják, motiválják a gyerekeket és több ötlettel is állnak elő.
Viszont a gimi. Hát az kész borzalom.
A saját volt gimimből kiindulva. A tanárok 50%-a olyan, hogy nagyon szívesen emlékszem vissza rájuk. De a másik 50% arra sarkalt, hogy szorongjunk, hogy szürke kis egérnek érezzük magunkat és hogy ne merjük megszólalni, rosszak, buták, semmire kellők és bénák vagyunk.
És az a nagy gond, hogy a rosszabbik 50% hat ránk a legjobban, az hagyja a legmélyebb nyomot bennünk sajnos.
Hiszen elfelejtettük mit mondtak nekünk vagy mit akartak megtanítani nekünk, viszont azt hogy milyen érzést (haragot, szomorúságot, szorongást, görcsöt) váltott ki bennünk, azt sose.
Hát neharagudj, de az állami ovikról nekem is meg van a véleményem, ha lepontozol, ha nem.
Velemenyem: túlterhelt az állami ovi és elavult. Nem részletezem, mert regény lenne, de a lényeg, hogy elavult és túlzsúfolt az egész rendszer.
Az ovival nincs gond. Nevelik, felkészitik őket. Megtanítják az érzeseiket kifejezni, de játekos keretek közt.
Ellenben az iskola. A világ nagy részén elavult, és tele felesleges tárgyakkal. Pl matekból sosem értettem, miért kell 600 féle kétismeretlenes sz.rokat tanulni, ha amúgy a gyerek nem matematikai beallitottságú. Tanítják a hittant, de a közlekedést nem. Ahogy a nagyobb gyerekeknél is tanítanak olyat, amire nincs szükségük. Beskatulyázzák a gyerekeket, egy kaptafára tanítják mindegyiket, holott mindenhol hangoztatják, hogy minden ember más. Akkor a tanítás miért nem ad arra lehetőséget, hogy úgy fejlődjenek ahogy tudnak és a saját képességeikhez mérten kapjanak jegyeket? Ja mert az nem jó... Itthon is megtehetné a m...kos Orbi papesz, hogy Stadion épités, és béna focijátékosok fizetése helyett az oktatást és az egészségügyet fejlessze, de minek? Ha fejlesztené az oktatást, még a végén szeretnék a gyerekek a sulit😱
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!