Mik a legfontosabb dolgok amiket kisgyerek neveléshez érdemes tudni?
Sokan jókat írtak, kiegészítem: megjegyzem: a test védelme a legelsők közé tartozik bár, bár ahhoz nem kell szakmai tudás sem; viszont: az egyik leglényegesebb tényező ismerni az adott életkori sajátosságot.
Nem pedig azon agyalni, hogy "na most akkor mit kell csinálni ilyen helyzetben?"
Nem recept a gyermeknevelés.
Nem azt kell tudni elsősorban, hogy mikor mit kell csinálni, hogyan kellene csinálni.
Hanem elsősorban ÉRTENI kell a gyereket és annak mentén ráérezni az adott helyzetre, hogy vajon mit érdemes reagálni, vagy tenni -vannak közös életkori sajátosságok, vannak egyéni, és léteznek fogyatékkal járó sajátosságok is-,
és nem mindenáron irányítani.
Meg kell találni az egyensúlyt az önállóságra nevelés, valamint az értelmes, a gyermeket segítő korlátok felállítása között.
Lényeges még, hogy elsősorban hagyjuk érni a kisgyermeket, a szabad játék legyen az első, hagyjuk elsősorban kibontakozni - egyébként az ONAP (Óvodai nevelés országos alapprogramja) is ezt kiemeli:
a szabad játék az óvodás legfejlesztőbb, és legtöbb élményt adó tevékenysége.
NEM pedig a direkt módon történő
(játékos, vagy nem játékos) nevelés.
A szakkörösdit hagyni kell iskolás korra, mert azelőtt többet árt, mint használ: neurózist, megfelelési kényszert okoz, mire kisiskolás lesz a gyermekből.
Hét éves kor előtt 95%-ban az indirekt fejlesztés döntő jelentőségű,
a direkt (a direkt játékos
és direkt nem játékos) nevelés MELLŐZÉSÉVEL.
A kisiskolás kor pedig átmenet a didaktikus ("iskolás"), valamint az indirekt fejlesztés között, legalábbis ideális esetben
(és alapvetően nem úgy, amire a törvény, szakmaellenesen kötelezi a tanítókat...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!