Akinek alsós gyermeke nem lesz napközis: miért? És egyáltalán lehet ilyet?
3.-os a lányom. Nálunk ebéd után és a napközi között van szabad játék. Én arra ott hagyom, pont a bandázás miatt, de amikor mennek be tanulni, elhozom. Ott már nincs bandázás, csinálják a házit a napközis tanítónénivel.
Probáltuk így is úgy is. Nekem az a tapasztalatom, h nincs a házi rendesen megcsinálva, leellenőrizve, azt még suli után otthon rendesen át kell bogarászni, átbeszélni. Így konkrétan éretlmét nem láttuk annak a 2 órának.
Itthonról dolgozom, viszonylag rugalmas a munkaidőm, így könnyen elhozom. Persze akinél otthon van egy kistesó, akivel szintén foglalkozni kell, a nagy mellől meg folyton felugrálni, annak nem sok értlelme van...
Nálunk sem kötelező és van is pár gyerek, akit ebéd után hazavisznek. Viszont, akiért nem tudnak ebéd utánra jönni, annak maradnia kell már az ún. "védett idő" végéig, 4 óráig, hogy ne zavarja a többieket - kivéve, ha vmi szakkör miatt állandóra elkérik fixen pl. keddenként, akkor azt kell írásban jelezni.
Az én exelsősöm szépen megcsinálta a leckét a napköziben, bár tény, hogy nem jut annyi figyelem és nem is mindig ellenőrzik, de úgy döntöttem, talán jobb is ha önállóságot, felelősséget tanul ebben is, nem én rimánkodok neki, veszekedek vagy jutalmazom (ahogy szokott az lenni, ha itthonra maradt néha hétvégén valami szorgalmi), hanem ha nem vagy rosszul csinálta meg, akkor viselje a következményeit és nem én utáltatom meg vele (a tantárgyat és magamat is), ha meg jól, egyedül övé a dicsőség.
Tavaly volt elsős a fiam, nem volt napközis. Idén sem lesz.
Itthon vagyok a tesóval, "direkt" úgy időzítettük a testvére születését, hogy ne kelljen napközibe maradnia, tudjak vele tanulni itthon.
Mert mondjuk semmit sem csinálnak, este meg csinálhattuk itthon a leckét.
Nálunnk semmi engedély nem kellett, hogy haza hordjuk
14.-nek.
Nálunk pont az a gond, h nem javítja, csak láttamozza, hogy elkészült, az, h hogyan az más tészta. (persze 25-30 gyerek esetében ez nem is elvárható) Másnap az órán sokszor nem beszélik át rendesen, csak nagyvonalakban, rohannak tovább, mert nagy az anyag. Folyamatos rohanás, kapkodás, pont hogy az alapokat nem fektetik le rendesen, ami első osztályban a legfontosabb.
Lehet, h nálatok máshogy van, iskolája válogatja, de a nagy átlagra sajnos ez a jellemző.
Még annyival kiegészíteném, az hogy kijavítja és nem értékeli az miért mankó neki?
Az már inkább, ha átbeszélik, elmagyarázza, h miért nem jó amit a gyerek jónak gondol. Ha ez nálatok így van, szuper a sulitok. Nálunk még a kijavításig sem jutnak el délután, nemhogy a megbeszélésig...
Mi nem együtt írjuk meg a házit itthon sem.
Ő egyedül csinálja, utána együtt kijavítjuk és átbeszéljük.
Akik napközisek ugyanezt csinálják, csak ők 4 után, mi meg 4 előtt, ennyi a különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!