Az normális/másnál is igy van, hogy kisgyermek önállo játéknál nem rendeltetésszerűen használja a játékokat?
3 mult.
Ha adok neki pötyit, epitőkockát míg pl a fürdőben vagyok, abbol soha nem pötyizés, épités lesz, hanem szétszorja a lakásban, szállitja dömperrel.
Vagy néha pl nézegeti ugyan mesekönyveket magában, de inkabb leveri a polcrol az összeset, vagy garázst épit belőlük.
Képtelenség önálloan rendeltetésszerű tevékenységgel lekötni. Nem fog magában csendben papirra/füzetbe rajzolni, csak padlora, falra..stb
Másnál is ilyen ez ha önálloan játszik?
Igen, biztos játszottam én is bunkereset, stb
Csak pl a gyermeklélektan meg stb a neten magyaráz folyton a rajzolás, képkirakás, meseolvasás fontosságárol hogy tanulnak is vele (koncentrácio, finommotorika), frusztrácioikat is rajzon meséken keresztül tudják feldolgozni, es a fürdőből kijőve mindezzel "hót" ellentétben egy kisvadállat fogad, a kultúra mindennemű jelenléte nélkül. Mintha önmaga csak egy kis "farkasember" lenne csak, szoval minek kuporogtam én eddig vele pl apránként virágot kitenni a pötyiből..?
Le van maradva a játékfejlődésben. Amiket az előző kommentelők írtak, az mind jó, csak épp a 3 éven aluli gyerekre. Most a gyakroló játék szintjén van. Majd kinövi, ne aggódj.
A másik, amit írtál, hogy a padlóra rajzol, de papírra nem. Itt arra következtetek, hogy nevelési problémák is vannak.
Én is azt látom pl a lakás pötyivel úsztatásában, mint amikor egy baba örül a színes labdák sokaságának és oly messze van még a képkirakástól.
Vajon mennyit kell még vele ahhoz pötyizni, rajzolni, hogy ezekkel is játszon ahogy szokás, ha maga van. Nem azt mondom, hogy ne szállitson, ne építsen garázst, de ráérezne valami többre is. Tényleg, ez az alkotás hiányzik. Eleje, közepe, eredménye lenne bárminek, akár érdekesre sikerült is, de látnék benne, tervezést, vagy célt, vagy csak kísérletezést, befejezest, eredményt, egyszoval alkotást és nem random játékot.
Lelkileg terhelő, hogy vagy azon aggodik az ember hogyan eszik, mikor forog a baba, mikor jár, beszél a kisgyermek, és még egy szimpla játékválasztásnál is aggodhat az ember.
Ez a fogalmazás :D
Mindenesetre pont forditva látom. Pont a kreativitás hiánya hogy csak hoz-visz -parkol -dőlt -borít-zsírkrétázik mindenhova-stb.
Szóval nézőpont kérdése, hogy ez most pont jo e.
Mindenesetre meg van a környezete ehhez is ahhoz is. Játszok is vele, mutatok is neki ezt azt, szokincset bővitek, koncentráciot növelek és van saját ideje is.
Nekem csak a kettő homlokegyenes ellentéte tűnt fel.azaz amilyen mellettem (ügyesen rajzol papirra) es amilyen egyedül (nem rajzol papirra)
(A leteritett csomagolobol szuletett meg neki a padlora rajzolás gondolata. Szoval probáltam azt is. De pl furdőben engedve van a csempére, hogy hanyagolja a lakás többi részét, de a megoldás mostanság, hogy nem kap krétát felugyelet nélkül már)
De értem, a "robot oldal" meg pont lekorlátozásnak hat.
Holott ha azt nézzük, hogy megmutatom neki hogy a pötyit nem csak borítani lehet, hanem virágot is kitenni belőle, az mégsem lehet lekorlátozás.
Csak miért nem tesz ki virágot v bármit belőle a jelenlétem nélkül. Lekorlátozás..?
Hagyd egyedül játszani minél többet. Ne akard mindenáron megtanítani játszani. A bölcsiseim között gyorsabban halad annak a gyereknek a játékfejlődése, akivel csak keveset, vagy nem játszanak együtt a szülei.
A másik: ezen ne görcsölj! Mint mondtam, majd kinövi. Nem tudom mikor, de úgyis kinövi. Nyugi, eljön az idő, mikor egyedül fog gyönyörű képeket kirakni a pötyivel.
A játék "megtanítását" meg ne erőltesd, mert csak annál inkább tiltakozni fog a gyerek, és még tovább késni a játékfejlődésben.
Köszi mindenkinek
Akkor nem görcsölök.
Van így is, úgy is, építőzünk is és hagyva is van random autót tologatni
A szabálytudat 4-5 éves korban kezd kialakulni. De még olyankor is elsősorban kijátssza a kisgyermek a szorongásait, örömeit, vágyait stb, tehát elaborál.
Ez egy alapvető folyamat, amit a fantáziája segítségével valósít meg, belső képeket alkotva.
Ez egy olyanfajta, alapvető kisgyermeki tevékenység -az élményfeldolgozás, elaborálás-, melyet bármiféle mozgóképnézés, és video játék
megbénít, 6 / 7 éves korig...
...és akkor csodálkoznak a szülők, miért hisztis, nyűgös a kisgyermekük... Persze száz más fajta káros forrás létezik manapság emellett -légszennyezettség, rohanó élet, ipari műanyag táplálék stb- de többek között a tévé is rendkívül káros, hat/hét éves korig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!