Gyerekek általában mikor kezdik el kérdezgetni, hogy "mi van odaírva" valahova, illetve a "miért" korszak mikor jellemző?
És még ami eszembe jutott az előző, hosszabb kifejtésemhez kiegészítésül: 6 évesen LEHET logopédust alkalmazni, feltűnő beszédhiba esetén,
de attól korábban nem javasolt.
Sőt, mondom, ha csak 35 / 36 hónaposan INDUL meg nulláról a beszédfejlődés,
önmagában SEMMI bajra nem utal!
Legalábbis önmagában ez a tényező
semmi gondot nem jelez.
(Egyébként akinek ilyenkor, tehát épp határidő előtt indul meg a beszédfejlődése, hetek alatt behozza társait, gyorsabban halad a beszédfejlődése, mert már magzati korban is érti, tanulja a beszédet mindenki! Sokszor az iskolás korra értelmesebb gyerekeknél az átlaghoz képest később, 30 / 35 hónaposan indult meg anno a beszédfejlődésük! Ugyanis nem volt igényük hamarabb megszólalniuk, miközben remekül értették a felnőttek neki szánt szavait már akár 12 hónaposan is!)
Hagyni kell érni spontán a 7 év alattiakat, és boldogan, önfeledten játszani a gyermeket, ismerkedni e a világgal. Ösztönösen kiváló önterapeuta a kisgyermek ráadásul: kijátssza saját magából vágyait, szorongásait, örömét!
Elrontani indokolatlan direkt fejlesztéssel, és aggódással lehet.
Majd ha 7 éves lesz egy gyerek, akkor van értelme a játékos tanulásnak. Előtte tilos direkt módon tanítani, fejleszteni., hacsak nem pár kivételes esetben: veszélyhelyzetről, meg napirendről.
(Tök más eset, ha az előző hozzászólásomban említett határidőn túl indul be adott képességfejlődés. Na akkor, de csak akkor van szerepe a direkt fejlesztésnek, de csak a fogyaték tekintetében!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!