Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Gyerekek általában mikor...

Gyerekek általában mikor kezdik el kérdezgetni, hogy "mi van odaírva" valahova, illetve a "miért" korszak mikor jellemző?

Figyelt kérdés
Az én kislányom egy nagyon eleven, ingerkereső gyermek és most lesz 2 éves a napokban, nagyon fura nekem hogy már ilyeneket kérdez hogy "mi van ideírva" pl. autó oldalára. Hogy felismeri, hogy az egy betű. Meg a miért-korszak is tart nála már hónapok óta, amióta beszélni tud (kb. másfél éves kora óta). Ez is szerintem elég korán van. Gondolom nem csak mi vagyunk így de szerintem ez nem mindennapos. Ja nem dicsekedni akarok, mert pl a barátnője sokkal szebben beszél nála, egész kerek mondatokban, és hát a viselkedése is hagy kívánnivalót maga után finoman fogalmazva, de el kell az embernek ismerni a gyerek erősségeit és abban támogatni, úgy gondolom. Szóval ebben megelőzi a korát, jól érzem?
2017. máj. 24. 08:35
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

És még ami eszembe jutott az előző, hosszabb kifejtésemhez kiegészítésül: 6 évesen LEHET logopédust alkalmazni, feltűnő beszédhiba esetén,

de attól korábban nem javasolt.


Sőt, mondom, ha csak 35 / 36 hónaposan INDUL meg nulláról a beszédfejlődés,

önmagában SEMMI bajra nem utal!

Legalábbis önmagában ez a tényező

semmi gondot nem jelez.


(Egyébként akinek ilyenkor, tehát épp határidő előtt indul meg a beszédfejlődése, hetek alatt behozza társait, gyorsabban halad a beszédfejlődése, mert már magzati korban is érti, tanulja a beszédet mindenki! Sokszor az iskolás korra értelmesebb gyerekeknél az átlaghoz képest később, 30 / 35 hónaposan indult meg anno a beszédfejlődésük! Ugyanis nem volt igényük hamarabb megszólalniuk, miközben remekül értették a felnőttek neki szánt szavait már akár 12 hónaposan is!)


Hagyni kell érni spontán a 7 év alattiakat, és boldogan, önfeledten játszani a gyermeket, ismerkedni e a világgal. Ösztönösen kiváló önterapeuta a kisgyermek ráadásul: kijátssza saját magából vágyait, szorongásait, örömét!


Elrontani indokolatlan direkt fejlesztéssel, és aggódással lehet.


Majd ha 7 éves lesz egy gyerek, akkor van értelme a játékos tanulásnak. Előtte tilos direkt módon tanítani, fejleszteni., hacsak nem pár kivételes esetben: veszélyhelyzetről, meg napirendről.


(Tök más eset, ha az előző hozzászólásomban említett határidőn túl indul be adott képességfejlődés. Na akkor, de csak akkor van szerepe a direkt fejlesztésnek, de csak a fogyaték tekintetében!)

2017. máj. 26. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!