Hosszú távon jót tesz a gyereknek, vagy nagyon maradi?
Szerintetek jót tennék azzal, ha a gyerekeimnek olyan szabályt állítanék fel, hogy minimum 12-13 éves korukig nem ülhetnek számítógép elé? (kivéve persze ha informatika órájuk van, esetleg kapnak házit) A tv nézés is napi max 1 órára lenne megengedve.
Azért gondoltam erre, mert a legtöbb mai gyerek függ ezektől a készülékektől, baba koruk óta le vannak ültetve a tv, tablet, telefon, sz.gép elé, és konkrétan ezeken nőnek fel. A fantáziájukat sem tudják úgy használni, hiszen kész képet kapnak maguk elé nap mint nap. Tudom, hogy sokan úgy tudják megoldani a házimunkát, ha a gyerek lefoglalja magát ezekkel, de ha kreatív játékokkal játszanak a kezdetektől fogva (pl építőkocka, legó, kifestő stb...) akkor ezekkel is megoldható a lefoglalásuk nem?
Nem szeretném, ha a gyerekkoruk nagy része azzal telne, hogy bambulnak a tv előtt és az interneten nézegetnének akármi hülyeséget. Inkább legyenek kreatívak, és találják fel magukat akkor is, ha éppen nem tudok leülni foglalkozni velük.
Félreértés ne essék, nem ítélkezek senki felett sem, mindenki azt enged meg a gyerekének amit akar. A véleményetek érdekelne, hogy jót tenné e ezzel, vagy legyek e kicsit engedékenyebb, hiszen más világot élünk.?
Szerintem ezzel csak ártasz nekik .
1.) mikor oda kerül informatika órán , az alap lesz h pl. Meg keres valamit az interneten, ha ő ezt otthon nem tudta kipróbálni, el lesz maradva a kortársaitól .
2.) A 21. Században már van hogy a házit is a Facebook on kapják meg, vagy az aktuális pl.sulis dolgokról ott értesülnek
3.) Nehogy azt hidd hogy a mai internet függő generációnak nem volt gyerekszobája, legója meg kifestője.
Nem tiltani kell a dolgokat , hanem megmutatni hogyan használja jól/jóra , hogy maga is belássa hogy vannak egy netes játéknál sokkal jobb dolgok is .
Nem szabad elvenni tőle a döntéseket, mert csak látadást fogsz vele elérni. Hagynod kell hogy meghozza a saját döntéseit, és mégha rosszak is, tanuljon belőlük. (PÉLDÁUL :. Ha azt mondod neki hogy márpedig este 10 kor alvás van, minden porcikájával azzal lesz hogy fent legyen éjfélig, vagy bármit de neki nem mondhatod meg h mikor és mit csináljon mert ő jobban tudja . Adhatsz TANÁCSOT , és ha mégis rossz döntést hoz, fent marad éjfélig , másnap nagyon fáradt lesz, és fel fog neki tűnni neki hogy te csak neki akarsz jót, és máskor megfogadja a tanácsod.)
A végére egy kis egyéni tapasztalat :
Kiskoromban rengeteg játékom volt, és sokat is játszottam velük, nagyon szép gyerekkorom volt . Pedig volt gépünk, de nem voltam rà nagyon kivàncsi, csak pl. akkor amikor anyumék a kedvenc KÉSZSÉGFEJLESZTŐ játékaimat kapcsolták be rajta . Körübelül 1. Koromtól akkor ülhetek oda a géphez amikor csak akarok , de sosem voltam függő, (mindig tudtam mikor hagyjam abba, a szüleim beleszólása nelkul) . Àltalaban kötelezőket olvasok neten , megkeresek vmi információt a házimhoz, matekozok , néhanapján filmezek. Jelenleg a telefonom mellett, van egy saját tabletem, azon pedig egy különleges program segítségével rajzolok, ami nagy szenvedélyem, ezzel is fejlesztve magam. Sztem sose játszottam semmi "menő" netes játékkal, pedig engem is ugyanannyi "kísértés" vesz körül mint másokat, de a szüleim úgy neveltek hogy tudjam ennèl sokkal jobb dolgok vannak körülöttem ..... Összefoglalva : Korlátlan számítógép "hozzáférésem" van mégis van olyan nap hogy a gèp közelébe se megyek . 4-5 tanuló vagyok és voltam mindig is , mellette sportolok. Van szociális életem , és boldog vagyok.
Ezt csak azért irtam le , hogy megértsd. A gép nem tudja elrontani! Maximum te a nevelését, azzal hogy rossz értékrendet tanul meg . Ne tiltsd, Mutasd meg neki a sok csodálatos dolgot az életben, és hidd el ha jo munkát végzel sose fog leragadni egy "doboz" előtt.
17/l
Lányom már ovis korától számítógépezik, a tévét 10 évesen teljesen önállóan kezeli. Ennek ellenére nem használja többet napi pár óránál, mert mindig van más alternatíva, ami jobban érdekli. Legózik, naplót ír (vagy nyír ki :) ), olvas, rajzol, színez, társasozunk, főzőcskézünk, sétálunk, beszélgetünk. Ma pl. hazajött a suliból és közölte, hogy most leül kicsit a tévé elé és megnéz a kedvenc sorozatából 2 részt, mert tegnap leckeírás és fagyizás miatt nem látta, úgyhogy most bepótolja. (Magyarán: tegnap egyáltalán nem nézett tévét, ma meg összesen ennyi lesz, kb. másfél óra). Számítógépezni csak hétvégén szokott, de akkor is csak pár órát. Kicsi korától megtanulta, hogy nem jó hosszasan ülni a monitor előtt, magától tart közben szüneteket.
A google keresőt, online szótárakat készségszinten használja értelmes célokra. Az angol nyelvű szókincse 90%-a játékokból származik.
Hangsúlyozom: NINCS korlátozva nálunk a tévé és nethasználat, csak ajánlások vannak, magát szabályozza és abszolút nem viszi túlzásba. Múlt hétvégén szinte végig legózott és olvasott, de azért megnézett EGY filmet is az egész hétvége alatt.
Szerintem ez nagy butaság. Az idő kerekét nem lehet visszaforgatni. Igaz, hogy mi jól megvoltunk net nélkül éppúgy, ahogy a dédanyám is felnőtt villany és fürdőszoba nélkül, de ahogy ez utóbbiak már a mi gyerekkorunkban is alapvetőek voltak, ugyanúgy alapvető a gyerekek számára a számítástechnika. Lehet ellene kapálózni, de legkésőbb akkor, amikor közösségbe kerülnek, találkozni fognak ezekkel, és onnantól fogva úgysem lesz megállás. Sőt, minél jobban tiltod, annál vonzóbb lesz számukra.
Sokkal jobbat teszel, ha a kütyük okos használatára tanítod meg akár már óvodás korától. Nem eltiltod, hanem mutatsz neki rajta a korának megfelelő játékot, és csak bizonyos, előre meghatározott ideig engeded vele játszani. Ezáltal már kiskorától kezdve az lesz neki a net, ami: nem valami misztikus tiltott gyümölcs, hanem az élet normális része, ami egyáltalán nem zárja ki, hogy mellette csomó sokkal érdekesebb dolgot is csináljon, biciklizzen, kiránduljon, olvasson, stb.
A Z generáció[szerkesztés]
A Z generáció tagjai az 1996-tól 2007-ig születtek. Tagjai tipikusan különböznek az előző generációk, főleg a közvetlenül megelőző Y generáció tagjaitól,[19] egy új típusú nemzedék, amelynek kialakulásában a technika száguldó fejlődése játszott rendkívül fontos szerepet. Az 1990-es évek végén születettek és az annál fiatalabbak beleszülettek a digitális technológiák világába, amelyben már elképzelhetetlen élni a Web 2.0, mobiltelefonok, más digitális és kommunikációs eszközök használata nélkül. A Z generációra használt másik fogalom a Marc Prensky által alkotott „digitális bennszülöttek” kifejezés.
A Z generáció tagjainak, akik a 20. századihoz képest egy új világban nőttek fel, teljesen megváltoztak a tanulási szokásai. Ez problémákat vet fel az oktatási rendszerben is, elsősorban a tanítási módszerek területén. A tanároknak nehéz átadniuk a tudásukat a fiataloknak, akik hozzá vannak szokva a gyors információáramláshoz és annak befogadásához. Képesek egyszerre több mindennel párhuzamosan is foglalkozni (multitasking).[forrás?]
Egyre kevesebb időt töltenek olvasással, viszont egyre többet játszanak például számítógépes játékokkal.
A kommunikációs eszközök fejlődésével és gyorsaságával egyre több információhoz jutnak, és ezeket máshogy dolgozzák fel, ami miatt másképp is gondolkodnak, mint az X vagy az Y generáció tagjai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!