Mennyire egészséges a kisgyerekeknek, ha rengeteg különórára járnak?
...ÉS ANGOLON TANULJA AZ ANGOL PÖSZE HANGZÓT!! ("TH")! Csak egyetérteni tudok a szabad játék hangsúlyával, és avval, h mindennek meg van az ideje.
Hol tart a világ, körül lehet nézni, csak mert a mennyiségi elvet erőltetik a gazdasági életben is, a mezőgazdaságban is, sajnos a gyereknevelésben se ritka, főleg NY-EU-ban...
A tömegtermesztés miatt egyre silányabb élelmiszernövények jellemzőek... Mennyiség - a minőség rovására...
:(
A virágot se lehet úgy növeszteni, h húzgáljuk, mondván: "naaa, nőjjél már!!" ...aztán elszakítjuk a szárát... Növekedési hormon hozzáadásával meg tapasztaljuk milyenek... :S
Vekerdy még:
„Van a világban egy megállíthatatlan trend, a topmenedzserképzést már az óvodában elkezdik. A zöld óvodában van angoloktatás, a pirosban német, a zöldben jövőre japán is indul. Lényeges kérdés, hogy van-e számítógépes szoba, járnak-e be edzők, hogy kikapkodják a délelőtti szabad játékból a gyereket, és lovaglásra, úszásra, karatéra vigyék, azaz neurotizálják. A szorongó szülők azt gondolják, hogy a legjobbat akarják a gyereknek, holott régóta tudjuk, a zseniális topmenedzser nem abból lesz, aki már az óvodában is ezt tanulta, hanem abból, aki teljes értékű óvodás lehetett, teljes érzelmi biztonsággal, aztán lehetett teljes értékű kamasz, akit szabadon engedtek végre. Először ölelték testi-lelki értelemben, aztán végre tudták hajtani a második mozdulatot, az elengedést.”
A múltkor valahol olvastam Vekerdytől,hogy:
"Iskolába nem óvodások mennek hanem "már" iskolások???
Túl sokat várnak már el a mai gyerekektől!
A múltkor egy ismerős Anyukával beszélgettem,nagycsoportos kisfia azért nem mehetett iskolába mert nemtudott lovat rajzolni!LOVAT...könyörgöm,akkor én sem vagyok iskolaérett mert 31 évesen nem igazán tudok lovat rajzolni!
Ja meg azért nem mehetett a kisfiú iskolába mert amikor autózótt,tehát tologatta az autót mondta hozzá,hogy "brümm-brümm"!!!
?????
No comment
Hát igen... az a szomorú, hogy nem fogják fel a legtöbben sajnos, hogy GONDOT az jelent, ha pl szép lovat tud rajzolni egy ovis,
ellenben nem képes fantáziából rajzolni: akár képtelenek látszó, de elevenen a lelkivilágát megjelenítő rajzot!
Holott utóbbi a fontos, hogy fel tudja dolgozni ösztönösen élményeit: örömeit, érdeklődési körét, sőt, elsősorban szorongásait!
Az viszont , ha sémákat pl szép ló rajzolását eröltetik rá, az hosszútávon még "vissza is üt", ezt kutatások támasztják alá.
(Más kérdés, ami kb egymillió oviból egy, v még ritkább, h vele születetten, saját magától -anélkül h bárki tanította volna rá- (közel) élethűen rajzol. De ez rendkívül ritka kivétel.)
-------------------
Ja, és még valami:
- Első részlet:
http://www.youtube.com/watch?v=NiMO7n1kKRk
- Második részlet:
http://www.youtube.com/watch?v=1-8q4Y4sk7c
...satöbbi...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!