Mikor mi tanítható egy kisgyermeknek?
Mikor tanítható meg egy kisgyereknek a számolás, állat-, tárgy-, stb. nevek? Függ attól, hogy megérti-e, vagy sem. Azért gondolom, hogy valamilyen mértékben tőle.
Egy kezdőnek milyen sorban kellene haladnia, ahogy jön, úgy puffan?
Kiváncsi vagyok.
Köszönöm a válaszokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szia!
Szerintem akkor, ha már felfogja , illetve csoportba képes rendezni a dolgokat. Pl. vannak állatnevek, vannak számok , de a kettő nem ugyanaz. Aztán értelmezni tudja, hogy a csoportokon belül is lehet eltérés. (pl.1-2-3...) Legkorábban úgy 3 éves kortól .Érdemes az ő nevével, apa-anya nevével kezdeni, majd az állatok...aztán a tárgyak( De közben lesz "mi ez?" korszak is, ezt segíti elő) utána a számok. A legmagasabb fok, amikor már csoportokat képes összehangolni. Például számok- állatok. ( 1 kutyus van a képen, 2 cica...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A számolást már az iskolában tanítják, kisbabának nagyon korai :D
Nagyon jó segédlet az Anya, taníts engem! c. könyv. Az első napoktól kezdve ad konkrét játék- és foglalkozási ötleteket a fokozatos, játékos fejlődésre. Én nem vettem szentírásnak, haladtunk, ahogy haladtunk. De ötlettárnak remek a könyv.
34N+2,5L
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A babákat és kisgyerekeket nem lehet "iskolásan" tanítani, ők játszva tanulnak. Kisfiunk 9 hónaposan már felismerte a 4 különböző színű cumisüveg kupakot, kiválasztja, amelyiket kérjük és nevén is nevezi őket:"ké"-kék, "zű"-zöld, "sá"-sárga, "pí"-piros. Nem tanítottuk, csak amikor elővettük a pirosat, mindig elmondtuk, hogy "nézd, piros",stb. Egyszer csak tudta. A ház körüli állatokat felismeri, rájuk mutat, ha kérdezzük, hol van pl. a miau, ő forog, keres és rámutat a cicára.Ugyanígy felismeri a pipit (madár), kutyát (vau), cinit (egér) Ezekre még nincs saját szava, de mindet érti.
Nagyfiunk most 7 éves, ő kétévesen már tudta, mi az hogy 1 és 2 (egy sütim van, 2 sütim van) a többi szám szépen sorban jön utána, de ne tévesszen meg, ha megtanítod 3 évesen 10-ig "elszámolni", nem számol, csak verset mond.
Mégis, úgy 4-5 éves korára már kialakul a szám fogalma, megérti az egyzserűbb számolásokat (ha van egy csokim és kapok még két csokit, hány csokim lesz?), de még sokat téveszthet, ez normális. Nincs olyan, hogy előbb a színek, aztán az állatok, stb...
Egy kisgyerek mindenféle ismeretet egymással párhuzamosan, elsősorban tapasztalás vagy játék útján szív magába.
Beszélj sokat vele, mindent mutass meg, nevezz a nevén, ha bármit csinálsz, mindig mondd el, pl.:"gyere kicsim, most kicseréljük a pelusodat.Lefekszel szépen, levesszük a ruhádat, stb.stb.). Így tanul a leggyorsabban beszélni is és sok tárgyat is megismer.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!