Mit tegyek engedjem vagy ne engedjem az iskolába?
Iskolaotthonos rendszer működik az iskolában vagy a napközire gondolsz 16-ig?
Ha iskolaotthonos akkor nem adhatnak fel házit, maximum saját érdekében kell gyakorolnia, ha napközis akkor pedig a napköziben "elvileg" megírja a házit. A te feladatod, hogy koordináld, finomítsd a gyereket, és ha elakad akkor több figyelmet fordítsatok arra a részre.
Az a plusz egy év nagyon nem árt a gyerekeknek, főként ha az osztálytársait is visszatartották. Ebben az esetben nagyon nem jó az akár egy év korkülönbség, hiszen a tanító néninek majd a többséghez kell alkalmazkodni.
Másrészről viszont azon érdemes még gondolkodni, hogy ha visszatartod akkor hány évig fog még tanulni?.... 8 év az ált.isk., 4 év a gimnázium, ha nyevi előkészítős(ezek vannak túlsúlyban) akkor 5 év, ha szakközépiskola, akkor az 4év + 2év a szakma megszerzése, és ha nyelvi előkészítős akkor plusz egy év.... szal húsz éves elmúlt mire középfokú szakma van a kezében, és akkor jelentkezhet továbbtanulni.
Szempont lehet még, hogy ált.isk.ban mennyire jó egy 15-16 éves nagykamasz....
Szörnyű, hogy ennyi lehetőség között válogathatunk:))))
egy tanár néni:)
Tényleg jók az alternatív iskolák, csak az a hátrányuk, hogy leginkább fizetősek.
Egyébként még az sem szól mellettük, hogy a középfokú iskolák, és a felsőoktatás általában a hagyományos rendszerre épül, bár a waldorfnak van gimnáziuma is.
Szerintem ha a ygerek jó képességű, simán bírja majd a "normál" sulit, viszont a waldorf pl. biztosan szabadabb. Az élet meg milyen?
nagyon nehéz.
próbálj érdeklődni, és elkezdheted nézni a sulikat, de a legjobb ha tanítónénit választasz, mert a legjobb suliban is kifoghatsz olyat aki nem szimpatikus, és fordítva.
jó tanakodást kívánok:)
Szerintem, ha kicsi jó képességű nyugodtan el lehet engedni.Ebben a korban a gyerekek nagyon simulékonyak, könnyen hozzászoknak a sulihoz, hiszen az ovi utolsó évében végig erre készülnek.Nagyn fontos az is tényleg, hogy milyen suliba fog járni, érdemes körülnézni!
Sok sikert!
Egy leendő óvónéni :)
Kedves Anyuka,
Óvodapszichológusként gyakran találkoztam ezzel a kérdéssel. Fontos, hogy a gyerek iskolaérett legyen, amikor iskolába megy, ezt általában tudjuk. Viszont az is fontos, hogy, ha iskolarett menjen iskolába. Vagyis az a logika, hogy nem árthat, ha marad még egy évet, nem teljesen igaz. Az iskolaérett gyerekben vágy van a tudás megszerzésére, a kihívásokra a teljesítményre, ha arra kárhztatjuk, hogy még egy évig "unatkozzon" az óvodában, azzal nem teszünk jót vele.Az óvónénik sokat tudnak segíteni abban, hogy vajon iskolaérett-e a gyermek. Javaslom halgasson rájuk ebben a kérdésben!
Ha mégis bizonytalan a Nevelési Tanácsadókban kérhet tanácsot!
Csizmár Kata (pszichológus)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!