Mi a különbség a Waldorf és a sima óvoda között?
Nekem csak osztrák waldorf gimnáziumról és általánosról van tapasztalatom, de az siralmas. Ismerős gyereke járt oda, 9. osztályban még rajzoltak és énekeltek nyelvtan órán, a gyerek kb. egy 4-5.es szintjén tudott olvasni, matekból a kétjegyű számok összeadása is nehézséget okozott neki, 9. végén átkerült egy győri iskolába.
Szó mi szó, én sok jót nem hallottam eddig az oktatási elveikről, az egy dolog, hogy engedjük a gyermeket szárnyalni és segítsük megvalósítani önmagát, de azért szerintem vannak bizonyos alapok, amiket meg kell tanítani, mert ha egy folyamatból a gyerek kiszakad és mondjuk, középiskolába már máshova megy, komoly problémái lehetnek!
10 és 11
Egyetértek! A hugom 4.ben "tanult" meg írni, olvasni.
A sulit kérdező felejtsd el, az semmi, de az óvoda jó!
Pl 20 éves létemre nem vagyok képes összeadni, kivonni még 100 alatti számokat se! A bonyolultabb műveletekről már nem is beszélve!
> emlékszem, általános iskolás voltam mikor jött hozzánk 3. osztályban egy gyerek waldorf iskolából. nem tudott még olvasni.
Ó mi szép ez a megengedő pedagógia: waldorfos, diszlexiás, diszkalkuliás, diszgráfiás! Ok a fontos emberek hülye gyerekeinek egyes tárgyak alóli felmentésére. A mi időnkben még csak egy kategória volt: gyépés.
Dr. Nagy Ferenc
Azért mert valakit nem tanítanak meg időben írni,olvasni az nem a gyerek hibája, nem vagyunk hülyék, ez az iskola "hibája" hogy ilyet megengednek. Am én 5 évesen simán írtam,olvastam, akkor szerinted hülye vagyok? Gondolkozzál már mielőtt valakit lehülyézel!
Szia! A Waldorf pedagógiának utána tudsz olvasni, itt is írtak róla, így én csak azt írom le, amit a családunkban tapasztaltam a Waldorf oviról. Szerintem az az óriási különbség a „sima” ovikkal szemben, hogy a Waldorfban a szülők, gyerekek és óvónő ismerik egymást valóban. Rengeteg közös program van (kirándulás, farsangon a szülők is beöltöznek, együtt takarítják az ovit, vagy festik stb.), amelyek során megismerkednek egymással, és valódi közösséggé válnak.
Szerintem ebben az a jó, hogy ha mondjuk Pistike fejbe vája Józsikát az oviban, akkor nem az van, hogy az óvónő, félve a szülők reakciójától elküldi Józsikát a nevelési tanácsadóba, hanem le tudnak ülni mindnyájan, meg tudják beszélni… hozzáteszem, a sok közös programnak, a valóban odafigyelő óvónőnek és a szülők nyitottságának köszönhetően elég kevés esetben vágják egymást kupán.
No meg családokat vesznek fel, nem gyerekeket, mert fontos szempont, hogy a család értékrendszere illeszkedjen a Waldorf pedagógiához, pl. ne lógjon a gyerek a tévé előtt, anyuka hajlandó legyen bolti babák helyett Waldorf babát varrni neki, a Mikulás ne műanyag zacskóban hozza az ajándékot, ilyesmik.
(Nekem személyesen „sima” oviról van élményem, a mi gyerekünk oda járt, és hát voltak fura dolgok.)
A másik, hogy mindenféle kézműveskedést csinálnak a gyerekek, amit kevés sima oviban tesznek, lekvárt főznek be, kenyeret sütnek stb.
Van, akinek ez bejön, van, akinek nem, szerintem óvodában remek lehet ilyenbe járni, és jó érzés lehet olyan tudni a gyereked, ahol szeretik, figyelnek rá (ami sajnos az állami intézményekben elég sok helyen nem mondható el).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!