Csillagösvény Waldorf iskoláról milyen véleményetek van?
Tájékozódtam a honlapjukon, de személyes tapasztalatokra lennék kiváncsi.
Köszönöm.
Erről az intézményről nem, de nagyon közeli ismerősöm Waldorf gimnáziumba jár, egy másikba, 12. osztályos.
Hidd el nem csak azon vagyok kiakadva, hogy x százezer forintot kell fizetni érte évente.
El sem tudom képzelni, hogy matematikán kívül (mert azt nekik pl kifejezetten magas színvonalon oktatják) a többi tantárgyból hogyan fognak felkészülni az érettségire. Töriből pl 12-ben (!!) 1500-as évek végén járnak(!!)
Szerinted ez normális? Az, hogy egy év alatt két évet kell majd lenyomni 13-ban, csak egy tárgyból? Hol van a többi, ha valaki mondjuk valami természettudományos tárgyat is választ érettségi és egyben felvételi tárgynak?Biosz: ízeltlábúakat vették utoljára. Fel sem tudom sorolni, mennyi mindent nem tanultak még mondjuk ahhoz képest, amilyen színvonalú egy emelt biosz érettségi.
Ez a nem szimpatkus, hogy 12 évig elvannak a saját tanterv szerint, aztán 13-ban elmondják a diákoknak, hogy "ja, amúgy ez sz*rt sem ér, ha jó érettségit akartok"
Akkor aztán nagyon nagyszerű, hogy tudnak pl házat építeni...
Kedves Valamokka!
Én RÉSZVÉTELT írtam, és nem BELESZÓLÁST! Ez nagyon nagy különbség!
Az iskolát természetesen a tanárok irányítják, és abba, hogy ezt hogyan teszik, mi szülők egyáltalán nem szólhatunk bele.
Amiben viszont részt vehetünk, azok nem "látszat-közösségi" programok. Például: nálunk szokás, hogy a tantermek falait minden évben a gyermekek életkori sajátosságának megfelelő, azzal harmonizáló színűre festjük ki. Ez úgy történik, hogy a gyermekeink osztálytanítója megbeszéli velünk szülőkkel az év végén, hogy a következő évben milyen színű osztálytermet látna jónak az adott osztály számára. Aztán mi szülők a nyári szünetben szépen bevonulunk az iskolába, és kifestjük a megbeszélt színekkel a tantermeket. De nem csak a tantermek kerülnek nyáron átfestésre, hanem gyakorlatilag az egész épület. Ezt szintén mi szülők végezzük el saját kezűleg, egyéni vállalások alapján. Nincs semmi kényszer, szabadon lehet a feladatokra jelentkezni, mégis minden évben sikerül zökkenőmentesen, szerelésestül, festésestül, takarításostul, iskolanyitásra elvégezni ezeket a munkákat, amik több héten át is zajlanak.
Azután ilyen részvételnek gondolom azt is, hogy például második osztályban nekünk szülőknek kellett a saját kézírásunkkal olvasókönyvet készítenünk a gyerekeinknek, amiből azután olvasni tanultak. Én nagyon jónak tartottam, hogy a gyermekem az én írásom alapján tanul olvasni, és nem valamilyen előrenyomtatott, személytelen írás alapján. És említhetnék még ezer ilyen kisebb-nagyobb feladatot, ami ránk szülőkre hárul az iskola működtetésében, a hangszerfaragástól, a krétatartó varrásán keresztül az iskolai ünnepek gyakorlati szervezéséig bezárólag. Ezek a feladatok pedig nem "l'art pour l'art" feladatok, aljas álközösségépítési megfontolásból kivitelezve, hanem ezek nélkül az iskola valóban nem működne.
És természetesen fizetünk is azért, hogy az iskola fenn tudjon maradni. Ma Magyarországon sajnos az a helyzet, hogy az alapítványi fenntartású intézmények költségvetésének kb. egyharmadát biztosítja az állam, a többit nekünk szülőknek kell előállítanunk.
Hogy ki mennyivel tud hozzájárulni az iskola fenntartásához, ez szintén szabad vállalás kérdése. Van egy előirányzott díj ugyan, de minden család olyan összeget vállal, amennyit az aktuális anyagi helyzete éppen megenged. Ebből elég nagy differenciák adódnak. Például a mi osztályunkban van olyan család, akik semmit sem fizetnek, és van olyan is, amelyik havi ötvenezer forintot tudott vállalni. És ami a lényeg, hogy ezért semmilyen megkülönböztetés nem ér sem pozitív, sem negatív értelemben senkit, és szülők közötti súrlódások sem adódnak ezért. Legalábbis én még ilyet nem tapasztaltam az iskolánkban.
És még egy személyemre vonatkozó közlést engedj meg a "szuper-liberális" megjegyzésedre:
Én jómagam egy keresztény szellemiségű, ultrakonzervatív családban nőttem fel, és ezt az értékrendet és világlátást a mai napig a magaménak tudom. Bár ugyan az iskola szülői és tanári körében egymás világnézeti hovatartozását egyáltalán nem firtatjuk, de annyi azért mindenesetre óhatatlanul is kiderült számomra, mert ha emberek beszélgetnek egymással ez azért kiderül, hogy ezzel a világnézeti hovatartozásommal nem kisebbségben, hanem éppen ellenkezőleg, többségben vagyok az iskolán belül.
És ezért ezúton is szeretném visszautasítani azt a sanda gyanúsításodat, hogy a waldorf iskola a vallástalan, balliberális elköteleződésű, agymosott szülők találkahelye lenne. A valóság ennek többnyire pont az ellenkezője!
":D"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!