Kezdőoldal » Gyerekvállalás, nevelés » Kisgyerekek » Nem lesz abból gond, ha úgy...

Nem lesz abból gond, ha úgy megy első osztályba, hogy már tud írni és olvasni?

Figyelt kérdés
Öcsém nagyon okos kisfiú, de ezzel tisztában van és dicsekedni is szokott másoknak, hogy ő már miket tud. Ősszel suliba megy és féltem attól, hogy ki fogják közösíteni emiatt, hogy ilyen kis okoska. Mese helyett a Discoveryt nézi, és olyan felnőttes gondolatai vannak a világról. Anyáék büszkék rá, de én olyan kis csodabogárnak tartom, és tudom, hogy az ilyeneket piszkálni szokták. És a suliban mit fog csinálni, amikor a többiek írni és olvasni tanulnak? Kell egyáltalán aggódnom? 20/L
2009. júl. 18. 22:35
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
100%

Tanítónő vagyok.Az ilyen gyerekek,plusz feladatokkal leköthetőek az órán.Véleményem,hogy nem kell erőltetni (sőt azt is mondhatnám,hogy erőltetni tilos!),de ha magától tanulja meg, akkor úgyse lehet mit tenni.Ha pedig kérdez,akkor természetes,hogy válaszolunk.

Dicsekvésről annyit,hogy ez majd az ő saját kis "harca" lesz.Ha piszkálják miatta,majd nem fog többet dicsekedni.

2009. júl. 19. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Én is tudtam irni és olvasni, amikor suliba mentem, soha nem volt belőle problémám. És nem a "felelős" szüleim erőltették, hanem én kérdeztem mindig az autók rendszámának betűit. Mondta volna anyám, hogy nem mondom meg, még kicsi vagy ehhez? Szóval nem egyből a szülőt kell kritizálni, vannak érdeklődő gyerekek is. Kedves kérdező, szerintem vigyétek el a tesódat nevelési tanácsadóba, ha ennyivel érettebb a koránál, lehet, hogy valami speciális suliba kéne járnia, unokatesómnak csináltak IQ tesztet 9 évesen, és a 16 éves szintet is gond nélkül megcsinálta. Volt is vele gond az iskolában.
2009. júl. 19. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%
Amikor én elsős voltam akkor mindenki dicsekedett,hogy Ő mit tud és ugymond egymást tanítottuk és aki a legtöbbet tudta az volt a "vezér" a "menő" :) Mai napig emlékszem ahogy ültünk egy kupacba és kérdezgettük egymást aztán megszavaztuk ki a legokossabb.Szóval még jó is lehet neki,hogy írni,ne aggódj a dicsekedésről lefog majd szokni ha nem is annyira.Te amikor kicsi voltál és lementél anyuddal a játszótérre nem dicsekedtél a babádal vagy valamivel?Mert szerintem ez minden gyerekben benne van csak van akiben több van akinek kevesebb. Mondjuk mostmár az osztályban nem az a "menő" aki okos van egy fiú az osztályban az a tipikus stréber nagy körszemüveg derékig felhúzott gatya betürt polo és szünetekben könyvekkel mászkál ,nyalizik a tanároknak,okoskodó magyarul stéber ,nem is lenne baj,de annyira túlzásba viszi nem éli a gyerekkorát,nem focizik semmi nem érdekli amit érdekelni szokott egy 13-14 éves fiú.J mindig jobb mintha drogozna,meg ilyenek,de hát azért élhetné egy kicsit az életét,mondjuk majd lehet,hogy így sokra viszi az életben.Na a témára visszatérve:ne aggódj, én állítolag mindig a pajtásaim előtt jártam 6 hónaposam már mentem,biliztem,1 évesen már beszéltem szaladtam és ez még néha mindig bennem van,hogy komolyabban gondolkodom és hasznát veszem sokszor meg a a brátnőim is akik belemennének a sok hülyeségbe :)
2009. júl. 19. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
66%
Az abaj, hogy aki úgy megy iskolába hogy tud írni olvasni, nem lesz sikerélménye!
2009. júl. 20. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
100%

Gyógypedagógus vagyok, gyerekeket tanítok. A gyereknek semmi hátránya nem lesz abból, hogy ha tud már írni, olvasni. Egy olvasás óra nem abból áll, hogy megtanulják pl. az A betűt, hanem elemzik azt. Megfigyelik milyen vonalak vannak benne, hogy áll a szánk amikor kimondjuk, ütközik-e akadályba, stb. amit nem pont az a gyerek fog megmondani, aki már tud olvasni, hanem lehet az, aki még nem is látott a betűt.

Először betűket, majd szótagokat olvasnak. Az kinek így, kinek úgy megy, de ott is az a lényeg, hogy felfedezze a gyerek, melyik okos szó (vagyis értelmes szótag)

Az írás szintén a betű analizálásával kezdődik (az íráselemek után persze) amiben szintén nem jelent az előnyt, hogy tud-e írni a gyerek. Minden efféle dolog új lesz egy olyan gyereknek is, aki már tud írni. Pl. ha az A betűt vesszük, az áll egy körből meg egy kampóvonalból. A kampóvonal már új a gyereknek hiszen ő a betűket ismeri nem az íráselemeket.

A másik pedig, az egyetemen és a főiskolán 4 évig tanulja a tanárnéni, hogy hogyan kell differenciálni, hogyan kell "elnyomni" azokat a gyerekeket, akik túlzottan sokat tudnak és ezzel hátráltatják a többi gyereket.

Amiatt meg hogy discoveryt néz, nem fogják kiközösíteni. Most táboroztattam, volt 2 ovis, 3 elsős kisgyerek és olyan szinten beszéltek az ősrobbanásról meg a világegyetem keletkezéséről, hogy csak lestem. A mai gyerekek sokkal felvilágosultabb, és nagyrészük a discovery-t néz nem pedig a rajzfilmeket.

2009. júl. 23. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!