Nem lesz abból gond, ha úgy megy első osztályba, hogy már tud írni és olvasni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Tanítónő vagyok.Az ilyen gyerekek,plusz feladatokkal leköthetőek az órán.Véleményem,hogy nem kell erőltetni (sőt azt is mondhatnám,hogy erőltetni tilos!),de ha magától tanulja meg, akkor úgyse lehet mit tenni.Ha pedig kérdez,akkor természetes,hogy válaszolunk.
Dicsekvésről annyit,hogy ez majd az ő saját kis "harca" lesz.Ha piszkálják miatta,majd nem fog többet dicsekedni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyógypedagógus vagyok, gyerekeket tanítok. A gyereknek semmi hátránya nem lesz abból, hogy ha tud már írni, olvasni. Egy olvasás óra nem abból áll, hogy megtanulják pl. az A betűt, hanem elemzik azt. Megfigyelik milyen vonalak vannak benne, hogy áll a szánk amikor kimondjuk, ütközik-e akadályba, stb. amit nem pont az a gyerek fog megmondani, aki már tud olvasni, hanem lehet az, aki még nem is látott a betűt.
Először betűket, majd szótagokat olvasnak. Az kinek így, kinek úgy megy, de ott is az a lényeg, hogy felfedezze a gyerek, melyik okos szó (vagyis értelmes szótag)
Az írás szintén a betű analizálásával kezdődik (az íráselemek után persze) amiben szintén nem jelent az előnyt, hogy tud-e írni a gyerek. Minden efféle dolog új lesz egy olyan gyereknek is, aki már tud írni. Pl. ha az A betűt vesszük, az áll egy körből meg egy kampóvonalból. A kampóvonal már új a gyereknek hiszen ő a betűket ismeri nem az íráselemeket.
A másik pedig, az egyetemen és a főiskolán 4 évig tanulja a tanárnéni, hogy hogyan kell differenciálni, hogyan kell "elnyomni" azokat a gyerekeket, akik túlzottan sokat tudnak és ezzel hátráltatják a többi gyereket.
Amiatt meg hogy discoveryt néz, nem fogják kiközösíteni. Most táboroztattam, volt 2 ovis, 3 elsős kisgyerek és olyan szinten beszéltek az ősrobbanásról meg a világegyetem keletkezéséről, hogy csak lestem. A mai gyerekek sokkal felvilágosultabb, és nagyrészük a discovery-t néz nem pedig a rajzfilmeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!