Akinek 2.5 év után kezdett el beszélni a kisfia, hogy alakult utána a beszéde? Kellett segítséget kérnie? Vagy gyorsan behozta a lemaradást a gyerkőc?
2.5 év nem probléma. Megkésett beszédfejlődésről 3 év után beszélünk. Ezt még behozhatja a gyerek!
Szótagokat, szavakat mondikál-e? Hogyan reagál a beszédre? Meséltek-e neki?
Fontos sokat mesélni, beszélni a gyerekhez, énekelni, mondókákat mondani...és ne akarni görcsösen kicsavarni a gyermekből a beszéldet.
(egy logopédus-diák)
Két és fél év után kezdett érdemben beszélni a fiam. Most hat és fél éves. Egy év logopédiai foglalkozás az l és cs hangok kijavítására volt elegendő, r-je még nincs, a sziszegői elmosódottak. Hat évesen még bőven voltak nyelvtani hibák a beszédében, (rendhagyó szótövek tévesztése, igeragozás hibái), az "az" névelőt még mindig nem használja. De most már legalább képes helyesen elismételni. Tavaly még így hangzott a harmadik próbálkozás: "a...zzz...a ablak" Vannak szavak, amiket tudna mondani, de rosszul tanulta meg, és minden javítgatás ellenére így is használja őket (girsli= virsli garázsló=varázsló devenér=denevér stb.)
A beszédészlelésével vannak gondok, miközben orvosi szempontból jól hall.
Beszédvizsgáló Szakértői Bizottsághoz küldte a logopédusa. Ott nem találták beszédfogyatékosnak, de az összteljesítménye alapján további egy év óvodát javasoltak.
Kedves kérdező, jó válaszokat kaptál, higgy a legelső, precíz (logopédus-jelölt) beírónak is, és hozzáteszem: ha valamivel gátolhatod a gyermek fejlődését az a TE türelmetlenséged, aggodalmad, vagy más -hasonlóan intenzív- negatív érzelmed, pláne , ha nincs igazán alapja. Ettől függetlenül megértem türelmetlenséged, de a szakismeretből következő megállapítások megnyugtathatnak téged, melyek tapasztalaton IS alapulnak. Valamint olvashattál többféle szülői tapasztalatról is itt.
Egy, a kérdés tartalmára nézve szakmáját érintő hozzászóló.
Előző vagyok, nah, akkor még egy kis kieg., megnyugtatásul, kedves kérdező. :)
A kisgyermekek más és más sorrendben engednek teret a különféle képességeik fejlődésének ,tehát a hangsúly a sorrenden van! Az egyik előbb lesz szobatiszta, vagy előbb kezd el járni, de később kezd el beszélni , a másik fordítva, stb, ugyanis a pszichológiai belső szerveződése egyénenként más, és vannak nemi jellegzetességei is ennek, pl. a beszédfejlődése hamarabb alakul átlagban a lányoknak.
Még egy dolog: már a csecsemő is KELLŐKÉPPEN JÓL ÉRTI, amit mondanak neki, kivéve ritka esetben, ha középsúlyos, vagy nagyon súlyos értelmi fogyatékosságról van szó. De a kislányok többnyire cserfesebbek, ők ÁLTALÁBAN előbb AKARNAK reagálni a szavakra (és később fog MÁS EGYÉB képességük fejlődni!), tehát a lányok többsége már korábbi életkorban akar reagálni szavakra, vagy metakommunikatív megnyilvánulásokra (gesztusokra, mimikára, stb) szavakkal, amit a kisfiúk IS MÁR KORÁN, CSECSEMŐKORBAN IS ÉRTENEK, kellően jól.
Csak hogy oldódj, a nagyszerű magyar gyermekpszichológusnak, Vekerdy Tamásnak egyik kedvenc vicce, ami amúgy -ha sarkítva és kissé túlozva is, de - a valóságon alapszik!:
Gyerkőc nem beszél, csak nem beszél, pedig számos téren nagyon értelmes, mély érzelmi világgal bír, aranyos gyerek, segítőkész, szeret játszani, sokat játszik egyedül és másokkal, jó étvágyú, stb... már 4 éves, még mindig nem.... már 5 éves, mire egyszer csak megszólal az asztalnál, életében először:
- Anyukám, ez a tejszínes brokkolimártás az igényeimhez mérten kissé sós!
- Fi..fiaaam, hát te be..be..beszééélsz???? 8-O Eddig hogyhogy nem szólaltál meg...?
- Mert eddig minden rendben volt...
:P :D ;-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!