2,5 éves semmi lenem kötő kisfiúnak milyen játékot ajánlanátok?
nem igazán kötik le sem az autók, sem a mesekönyvek, van játék konyhája, takarítókocsi, barkácsasztala, orvosi szett, labda, puzzle, dominó és még számtalan készségfejlesztő játéka de semmi nem köti le pár percnél tovább max egy nagy méretű kukás autó azzal eljátszik úgy ahogy. rajzolni szeret de van rajztáblája, az a krétás parafa tábla, rengeteg filc, ceruza színező...
a játszótérre levisszük a motort, homokozót és nem ő játszik vele hanem mások :(
10-15 percig elhomokozik de azt sem egyedül (anyával) inkább figyeli a gyerekeket
szaladgál, galambokat kerget, kutyát simogat....
milyen játékot ajánlanátok?
A kisfiamnak a wow toys játékok bejönnek.
Játszótéren a társaival játszik. Ő nem keresi más gyerek társaságát?
Itthon sokszor már szerepjátszik.
Házikókat épít könyvekből, lapokból az autóinak.
Építőkockákból építget, sorokat rak ki.
Újságokat nézegetünk, színeket tanul. Számolunk mindent. Sokat beszélgetünk.
Szeret labdázni, pattogtatni, lakásban kis labdát gurítunk.
Kishugát tornáztatjuk:)
Azért nem köti le, mert hát a bőség zavara.
Épp valamelyik nap volt itt egy kérdés, szerintem ezt a módszert próbáld ki, amit ez az anyuka:
http://www.gyakorikerdesek.hu/gyerekvallalas-neveles__egyeb-..
Nyolc éves korig lehetőleg mellőzni kell, hogy a gyermek környezetében, netán birtokában legyen inger gazdag játék, bár kiegészítésképpen lehet néminemű. De alapvetően akkor éli ki fantáziáját a kisgyermek ÉS AKKOR KÉPES FELDOLGOZNI mindazt, amit tapasztal, érzékel a világból (beleértve szorongásait is!!), ha ingerszegény tárgyakkal játszhat: akár egy fadarabbal, játékkockával is órákig képesek eljátszani, beleképzelnek sok mindent: repülőgépet, madarat, virágot, stb, mikor éppen mit, ami épp foglalkoztatja.
Azonban egy inger gazdag játék (márkás, vagy legalábbis finoman kidolgozott játékautó, barbie baba, babaház stb) legfeljebb 5-6 éves kortól ajánlható, de elárasztani nem szerencsés ilyesmikkel még ekkor sem; nyolc éves kortól van meg a helye és szerepe ezeknek.
Hasonló okokból szigorúan kerülendő bármiféle mozgókép (film, video, tv) nézése, sajnos evvel sokan nincsenek tisztában. Melegen ajánlom olvasni a métán népszerű Vekerdy Tamás gyermekpszichológus írásait, youtube -ra is van feltöltve jócskán az előadásaiból, szeretettel ajánlom figyelmedbe! :)
Nem csoda, hogy unatkozik a kisgyermeked. GÁTOLJA az érzelmi feldolgozó motivációját az inger gazdag játék, a fántaziáját sem éli meg, ennél fogva érzelmi sé értelmi fejlődése lassítva van; a látszat persze épp az ellenkezőjét mutatja (mitha a változatos játék segítené fejlődését). Ugyan ez a probléma a direkt tanítással, direkt fejlesztéssel is: HAT ÉV ALATTIAKAT NEM SZABAD OKTATNI SEMMIRE, KIVÉVE A VESZÉLYEK FELISMERÉSE KAPCSÁN! (Hat éveseket is csak fokozatosan szabadna átvezetni az iskolás jellegre) Ugyanis LÁTENS MÓDON TANUL a kisgyermek, azaz rejtett, ösztönös módon! Magától megérik, viszont ha direkt tanítják, bár rövidtávú eredménye lehet, de hosszú távon LEMARADÁST okoz többnyire! Egy nyitott szemléletű óvodában (szerencsére egyre több az ilyen az utóbbi 25 év során) még konkrét csoportfoglalkozások sincsennek, legfeljebb olyan, ami más helyszínhez (pl. tornaterem, udvar) kötődnek, bár ott sem kötelező a gyermeki résztvétel! Az meg evidens, hogy nem ülünk le, és nem végzünk "szájbarágós" foglalkozásokat számukra, hogy "na most akkor kedves gyermekek, beszélgetni fogunk/gyurmázni fogunk, ki mért csinál ilyen figurát, mi a tanulság ebből?" stb, tehát ez igen káros hozzáállás, HASONLÓAN, HA INGERGAZDAG JÁTÉKSZEREKKEL VAN ELHAMOZVA a kisgyermek! Gátolja a fejlődésben a hat év alattiakat a készségfejlesztő játék, nem győzöm hangsúlyozni! Pláne három év alatt!!
Evvel szemben az inger gazdag KÖRNYEZET már hasznos!
Nagyon is rendben van, amiket írsz kicsinyedről: "szaladgál, galambokat kerget, kutyát simogat.... " Pontosan ezekre van szüksége, valamint a szülő társaságára! Játssz vele sokat ,legyél vele együtt sokat, szeretettel, odafigyeléssel, türelemmel! :) ETTŐL fog fejlődni MINDEN téren: értelmileg, érzelmileg, szociálisan, testileg! Több alapvető oka van annak is, hogy ráadásul a SZABADTÉRI időtöltés a leghasznosabb helyszín a kicsi számára! Friss levegő! Sok mozgás! Hidd el, nemhogy megérik magától, h biztosítod a megfelelő pszichés környezetet és friss levegőt és mozgáslehetőséget számára, és hagyod kiélni a fantáziáját és spontán ötleteit, DE ALAPVETŐEN CSAK ETTŐL fog fejlődni! :)
7.22 es vagyok
"HAT ÉV ALATTIAKAT NEM SZABAD OKTATNI SEMMIRE, KIVÉVE A VESZÉLYEK FELISMERÉSE KAPCSÁN! (Hat éveseket is csak fokozatosan szabadna átvezetni az iskolás jellegre) Ugyanis LÁTENS MÓDON TANUL a kisgyermek, azaz rejtett, ösztönös módon! Magától megérik, viszont ha direkt tanítják, bár rövidtávú eredménye lehet, de hosszú távon LEMARADÁST okoz többnyire!"
Én ezzel nem értek egyet.ha játokosan ugyan de nem tanítgatod a gyermeked,akkor honnan fogja tudni a színeket,a játékok neveit,mi a fel le,az öltözködést,a szavak értelmét mint rá rakni,el venni,vissza hozni és még sorolhatnám.sosem ültettem le a gyerekem hogy na gyere tanuljunk,de naponta többször játszottunk el ezeket elmondtam neki,ő meg megtanulta.és ez egy folyamat.kérdezz,válaszol,igényli hogy mondjuk el neki,mi mi,ha ezt 6 éves kora után kapná meg,már rég az értelmi fogyatékosok otthonába küldték volna.Szóval van határ,de tanítgatni igenis kell őket,játékosan de kell,főleg ha ő igényli.A készségfejlesztő játékok is jok lehetnek ha nincs belőle 6 egyforma,csak egy.sok igazat írsz,amit én is úgy gondolok,de sok olyant is ami kicsit elrugaszkodik a mai világtól.mg nem halottam olyan oviról ahol nincs foglalkozás,azt viszont igen,hogy szinte felvételiztették a gyereket az oviba hogy miket tud,saját neve,anyja apja neve,a színeket az építést és ég sorolhatnám,városi jol menő nem magán ovi.szóval ismeret azért kell,de a rengeteg játék káros lehet ez stimm.
Ne haragudj nem tudom mi a magyar neve ennek a jateknak (talan fogakerekek???) mert kulfoldon elunk de nallunk ez jott be. Lehet pakolgatni kulombozo helyekre a fogaskerekeket es forgatni porgetni:
3 dimenzioba is lehet veluk epiteni sokfajta otlet van a hasznalati utasitasba a dobozba:
A masik nagy kedvenc a csoves duplo amibol csoveket lehet osszeepiteni es leguritani bennuk a labdat:
Persze minden gyereknel mas jon. Nallunk is rengeteg koceraj van amire ra sem nez ugyhogy en is el fogom oket pakolni. :(
Kedves előző hozzászóló!
Nem értünk egyet, és téves az ismereted az utóbbi 25 év óvodapedagógiájáról. Szakmabeli vagyok és elszomorít engem, hogy még mindig léteznek olyan óvodás csoportok helyenként, ahol folyik játékos tanulás.
Azonban részben félre is értelmezted vonatkozó soraimat: természetesen fontos dolog elmondani a színeket és gyermek minden kérdésére felelni kell; utóbbi esetén nem az történik, hogy ISKOLÁS MÓDON tanítottad őt, hiszen ő kérdezett! Amikor pedig játszol vele és megjegyzed rendszeresen: "de szép kék ez a játékkocka" stb,
az NEM a direkt tanítás esete,
és NEM a játékos tanítás/tanulás esete. :)
A direkt tanítás az, és a játékos tanulás/tanítás amit mellőzni javaslok! :)
Javaslom figyelmesen elolvasni a beírásom, ha másképp látod; amúgy örültem az ellenvéleménynek; egy egészséges vita mindenki számára építő jellegű. :)
TAPASZTALATBÓL beszélek, ugyanakkor kellő elméleti háttérrel is rendelkezem.
Vekerdy Tamás meg mindannyiónkál zseniálisabb hozzáértő a témához, nagyszerű gyermekpszichológus és a magyarországi reformpedagógiák egyik elsődleges motiválója! :) Rendkívül sokoldalú és értő, empátiával bíró, letisztult gondolkodású szakember, erőteljesen javaslom számodra a kijelölt perceket végighallgatnod az alább youtube videókon, és egyben köszönöm kedves figyelmedet :) :
_KIEMELEM: "A kisgyermeket nem kell és nem szabad tanítani!"
! 8 perc 50 másodperctől ! :
http://www.youtube.com/watch?v=1-8q4Y4sk7c&feature=related
_IDÉZEM: "[...a kisgyerek] magától tanul meg beszélni [...] döbbenetes teljesítmény! Amennyiben tanítom, vagy javítgatom,
később fog megtanulni, rosszabbul, és még örülhetek, ha nem kezd el dadogni."
! 2 perc 40 másodperctől a 3. percig ! :
http://www.youtube.com/watch?v=Pq6Z5e_25DQ&feature=related
KIEG.1. kicsit később említi: "ugyan úgy fog megtanulni, amelyik csak három évesen kezd el beszélni, mint amelyik már
másfél évesen" -> a sürgetés, idejekorán tanulás nem feltétlen előny, ráadásul hátrány, ha taNÍTják a kisgyermeket!
KIEG 2. az utolsó, ötödik előadásrészletből, 3 perc 15 másodperctől: "tudjuk, ha valaki 3-4 évesen kezd idegen nyelvet,
vagy ha valaki 7-9 évesen kezd tanulni idegen nyelvet, AZOK 11 ÉVESEN EGYFORMÁN FOGNAK TUDNI, de lehet , aki később kezdi,
az kicsit jobban, mert emez már korán megunta."
KIEG.3. az utolsó, ötödik előadásrészletből, 4 perc 35 másodperctől: "mi szorongunk,[...] ezért korán neurotizáljuk [a kisgyermeket]
ezekkel a foglalkozásokkal, melyekre neki valójában semmi szüksége nincs, és akkor még nem beszéltünk az ezer féle fejlesztőkről,
játszókról [...] nem kell fejleszteni a gyereket - a gyerek fejlődik [...] megérik [...] az iskolára, mint az alma a fán"
(más kérdés a halmozottan hátrányosak esete)
* * * * *
HA INKÁBB OLVASNÁL, MINT VIDEÓN NÉZNÉD, PÁR LINK (RIPORT, ÍRÁSAI, MUNKÁSSÁGA) :) Javaslom, CTRL+F -et nyomj a Mozilla böngészőn, bár máshol is ez szokott lenni a keresés funkcióbillentyűje (valszeg tudsz is erről), oda másold be, az általam kiemelt sorokat, hogy megláthasd a vonatkozó szövegkörnyezetben. :)
_KIEMELEM: "a legfejlesztőbb tevékenység [...] nem a játékos tanulás"
_KIEMELEM: " Szerinte tanítani a gyereket káros ebben az életkorban."
HA INKÁBB OLVASNÁL, MINT VIDEÓN NÉZNÉD, PÁR LINK (RIPORT, ÍRÁSAI, MUNKÁSSÁGA) :) Javaslom, CTRL+F -et nyomj a Mozilla böngészőn, bár máshol is ez szokott lenni a keresés funkcióbillentyűje (valszeg tudsz is erről), oda másold be, az általam kiemelt sorokat, hogy megláthasd a vonatkozó szövegkörnyezetben. :)
_KIEMELEM: "a legfejlesztőbb tevékenység [...] nem a játékos tanulás"
_KIEMELEM: " Szerinte tanítani a gyereket káros ebben az életkorban."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!