Mennyire játszotok irányítottan két év körüli gyermeketekkel?
Összetettebb a kérdésem, egy kis bűntudattal megspékelve... Két éves múlt 3 hónapja a lányom. Nagyon jól eljátszik magában is (szerepjáték, lego, könyvnézegetés), és én is sokat játszom vele, rengeteget legózunk, nagyon kreatív, mindenféle dolgokat építünk együtt, pici legó is van, és nagyon ügyesen rakja össze, szedi szét. Nagyon sokat olvasunk neki, folyékonyan beszél ezáltal, hatalmas szókinccsel. Ez mind tök jó, viszont én eddig egyáltalán nem "irányítottam" a játékot. Lásd: nem hozom a papírt, filctollat, hogy na most gyakoroljunk rajzolni, ha úgy van kedve, odamegy firkál párat aztán tovább is áll. Kirakósozni is akkor szoktunk, ha ő neki eszébe jut, de abban is nagyon ügyes már szerencsére. Szóval, én sosem jövök így hogy na most akkor fejlődünk valamiben.
Szerintetek rosszul csinálom? Kellene "gyakorolni" minden nap ezeket a dolgokat?
Az udvaron is úgy szoktunk lenni, hogy teljes mértékben azt csinál, amit akar, homokozik, virágot szed, mászkál, mászókázik. Van több féle kismotor, meg futóbicikli, de sajnos azokra egyáltalán nem ül rá, csak ha megkérdezem, megy vele 5 métert, és leszáll, hogy "megérkeztem". :D
Most gondolkodtam rajta, hogy ki kéne vinni a közeli kietlen aszfaltútra/parkolóba (senki nem jár arra soha) gyakorolni vele, de egyáltalán nem vagyok biztos, hogy ott jobban fogja érdekelni. (Fontos ez egyáltalán, hogy egy két éves motorozzon?)
Ti hogyan csináljátok ilyen korú gyereketekkel? A szabad játék mellett vannak "irányított" feladatok is, vagy teljes mértékben szabadjára van engedve játék terén? Ma pl bűntudattól vezérelve leültem vele irányítottan rajzolni, tökre élvezte, vagy fél óráig firkáltunk, aztán meg attól lett bűntudatom hogy ezt minden nap csinálhattam volna eddig...
Ilyen miatt ne legyen bűntudatod. Így is sokkal többet foglalkozol vele mint mások. Én például az első gyerekekkel nagyjából úgy voltunk mint ti, de a második (1,5 éves) már alig kap közös játékot, mert megoszlik a figyelem. Utóbbi gyerkőc miatt pl van bűntudatom, de nem tudok mit csinálni.
Szerintem jól csináljátok. Óvodás korban fogja majd úgyis megtanulni a közös munka milyenségét, akkorra kell "tudnia" asztal mellett ülnie és valamivel foglalkozni (csoportos festés, feladat megoldás stb), de ott sem erőltetik, az én fiam is középső csoportra lett teljesen odafigyelős, azelőtt sokszor megunta a dolgokat, el akart menni az asztaltól, az óvónők pedig azt mondták, ez normális.
2 évesen ott tart a lányod ahol tartania kell :)
Szerintem ez teljesen elég. A gyerek képességei ettől sokkal inkább fejlődnek, mint attól ha leülteted és rajzoltatod vagy ilyesmi. A másik, hogy ilyen pici gyereket nem is kell még. Nekik még az a legjobb leghasznosabb fejlesztés ha van lehetősége olyan szabadidős tevékenységet végezni ahol a nagymozgasokra van lehetősége.
Én is ezen tök sokat feszültem a nagyobbnal, aztán a kicsinel meg már ugye eleve csak sodrodtunk az árral. A nagyobbnak amúgy kellett egy kis fejlesztés nálunk és sokat beszélgettem a gyógypedagógussal erről és annyi mindenben megerősített azzal kapcsolatban hogy a szabad játék mennyire jótékony. A kisebbnel ahogy írtam már nem érdekelt és hagytam is a fenébe. Sztem te se aggódj.
... már megint valaki aggódó kérdésben álcázza a dicsekvést.
Megvan a kis fejsimid tőlem is, csoda anya vagy, a gyereked meg tökéletes.
Boldog?
Nem gondolod, hogy akik célzottan játszanak, azok azért teszik, mert valahol le van maradva a gyerek? Pl nem beszél és a labdázas helyett célzottan inkább a szókincs fejlesztést csinálják? Neked miért kéne? Te is tudod hogy nem kell.
szerintem nem kell neki erőltetni semmit, ráér majd ha jóval idősebb lesz
inkább csak kínálgasd neki a dolgokat, aztán eldönti mit akar
úgy is csak akkor igazán hasznos, ha szívesen csinálja
5-ös, pont, hogy nem tudom, hogy kell-e, azért kérdeztem meg. Tudod, amikor csak olyan anyukákkal vagy körülvéve, ahol soha senki nem kérdezi meg, hogy amúgy mi van veled, csak azt mutatja, hogy az ugyanolyan idős gyereke már pálcikaembert rajzol, fut mint egy gepárd, motorozik mint egy versenyző, buborékot fúj (most már a lányom is tud, csak fél évvel később tanulta meg), akkor kicsit elgondolkodik az ember, hogy jól csinál-e mindent. Köszönöm a biztató válaszokat egyébként, aranyosak vagytok.
(Szerintem én nem fogok többet kisgyerekes anyukákkal beszélni, ez nekem a nagy gondom, az összehasonlítgatás)
Én hozattam neki irányítottan játékot, első nap még talán újdonság volt de aztán úgy hagyott ott mint a sicc. Nekem lehet rájuk erőltetni minden nap azt amihez 2x lenne kedve. Azért nem hoztam játékot h fejlesszem, de nyilván voltak javaslataim. Gyurmázni konkrétan rá kellett venni, azt többször vettem én elő mire megszerette és kedvét lelte benne
Ez amin most agyalsz felesleges dolog.
Ráadásul fél óra egy két évesnél igen szép eredmény
Nem kell erőltetni a célzott játékot, csak, ha valamiben el van maradva.
A tiéd nincsen.
A legnagyobb kreativitást és fejlődést számára a SZABAD játék biztosítja, és nem az, hogyha megmondod, hogy most mit csinálunk.
Hagyjad játszani egyedül, éppen eleget lesz olyan későbbi életében, hogy valaki megmondja neki, hogy mit kell csinálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!