Rajzelemzésnél számít, hogy a gyereknek van-e kedve rajzolni, vagy csak odadob valamit, mert muszáj, hogy letudja a dolgot?
Az egész áltudománynak tűnik nekem, de hajlandó vagyok félretenni, és meghallgatni, hogy működik..
Szóval mit kezdenek egy olyan gyerekkel, aki nem akar rajzolni, azt mondják neki rajzolj fát, és akkor 1mp alatt odarak két pálcikát meg egy kört grafittal, hogy tessék, itt a fa? Ebből képesek megállapítani, hogy a gyereknek minden baja van?
Mikor meg van kedve rajzolni rajzol gyökeres, mókusosodús, fészkes, virágos, vastagtörzsű, nagy lombú csodálatos fát..
Most futottunk bele rajzelemzésbe pszichológusnál, és közölte a megállapításait az odafirkantott max egy perces rajzról, amit úgy kellett kierőltetni a gyerekből.
Illetve még nehezményezte, hogy "nincs más a rajzon, csak az, amit kért"
Nem gondolom, hogyha azt mondják egy gyereknek, hogy rajzolj fát, embert, fészket, kutyát, esőt, magadat egy feladathelyzetben, akkor többet is kellene rajzolni, mint azt, amit kérnek, hogy történetet kerekítsen a lerajzolandó dolog köré(iskolás gyerek, nem ovis). Plusz szerintem úgy fognak rajzolni, ahogy tudnak, ha mondjuk imád számítógépezni, nem fogja magát profilból lerajzolni széken ülve egérrel a kezében(hacsak nem kérik ezt direkt) mert bonyolult és bőven meghaladja a képességeit, hanem lerajzolja inkább magát szemből, mert azt könnyű, vagy berajzolja magát az ágyba, vagy valami könnyen rajzolható helyzetbe.
Én legalábbis így működöm/így működtem.
Milyen szabályai vannak ennek? Ha épp nincs kedve rajzolni és egyszerűsít vagy összedobja, hogy letudja, akkor el van kaszálva? Ha azt rajzolja, amit kérsz, és nincs körülötte más, az miért negatív? Tök hibátlan megoldás.. Vagy mondhattad volna, hogy nem embert kell rajzolni, hanem egy jelenetet az életedből, amin ott egy családtagod. Máris kapna mást is..
Nem áltudomány, és figyelembe veszik, hogy volt-e kedve rajzolni. Nem lehet, hogy csak szerinted nehezményezte, hogy, nem rajzolt mást? Inkább ez jellemző a kisiskolás gyerekekre, azt jelenti, van feladattudata. Fát kértek, fát kapnak. Az ovisokra jellemző inkább, hogy elszabadul a fantáziájuk és rajzolnak mindent, jó esetben a fa is ott lesz valahol...
Amúgy az odú pont traumát jelent, abban az életkorban, amilyen magasan helyezkedik el a fa törzsén. De persze ez csak egy jel, annyiból nem lehet következtetés levonni, minden mást is néznek egyben.
Nem. MEGMONDTA, hogy mennyi meg mennyi baja van a gyereknek, mert a fészket, amit kért nem fára rajzolta, "nem rajzolt alá, köré semmit", mennyire nincs semmi a lap többi részén, nézzem, meg a fészek kicsi(4-5cm), nincs, ami tartsa, meg ilyenek, mennyire rosszul kidolgozott(sok kis egyenes vonalból állt, volt benne 2 tojás) és azt is mesélte, hogy mennyire nem akart együttműködni a gyerekem, de a végére csak elérte, hogy rajzoljon, mert azt kellett, következetesen betartotta, amit kért és nézzem meg, ott a fészek.
Olyan érzésem volt, hogy a feltételezései igazolására akarja használni az egészet. Szerintem átlagos fészek volt normális méretben, hiszen a fészek kicsi, nem áll másból mint vonalakból, nem volt a legszebb, de azért bőven szép volt, vagy 100 gallyacska közel egymáshoz, két tojásformájú tojással.
Volt a gyereknek család rajza is, arra több időt fordított(akörül sem volt semmi) 7 centis szépen(félig) kidolgozott emberek a levegőben, volt kedve a végére, de nem volt ideje befejezni a rajzot.. arról egy rossz szava nem volt a pszichológusnak, pedig pont úgy voltak, a lap azon részén minden nélkül, mint a fészek.
Nem lehet félreérteni, konkrétan ezekkel a szavakkal mondta, hogy "a gyerek bizonytalan, nincs ami tartsa a fészket, csak lóg a levegőben, nincs körülötte semmi, sivár". Megmondtam, amit gondoltam, de leszavazott azzal, hogy ki kellett volna töltenie a képet, valamire rárajzolni, meg madarat mellé, meg ilyenek, amik a biztonságos, meg mittudoménmilyen környezetet mutatják. Megmondtam, hogy a gyerek sok gyönyörű képet tud rajzolni, ha kedve van(hivatkozva a családrajzra, amit nem volt idő befejezni, mondtam, hogy be is viszem a többi rajzát), de azt mondta az számít, amit ott rajzol bent, mert az az "aktuális állapotát írja le". Összesen kettőt rajzolt, mert kettőt kért, egy család és egy fészek rajzot. Sok képe van, amin kiszínezi a levegőt és több dolog van a papíron, még versenyre is mehetne(jól rajzol, ha kedve van). Amíg beszélgettünk kint rajzolt egy sokkal minőségibb rakétát, csillagokat, holdat, napot, profin kidolgozott rakéta, külön sivatagos, sziklás, erdős területek a bolygóra. Meg is mutattam, de odáig terjedt az egész, hogy a pszichológus űrhajóra kérdezett rá, a gyerekem ragaszkodott a rakétához, hiszen azt rajzolt és itt volt még egy konfliktusuk, hogy a pszcihológus szerint a rakéta robbanóanyagot szállít, az űrhajó meg nem, úgyhogy szerinte nem rakéta, hanem űrhajó, mert van rajta ablak, de elfogadja, ha a gyerek szerint az rakéta, és ennyi is volt. (szerintem ez hülyeség meg amúgy sem volt szimpatikus az egész jelenet, mintha egy kioktató emberkéhez vittem volna, ráadásul a gyerekkel értettem egyet, ez egy rakéta, a kezdetleges űrhajókat nevezték így)
Szinte teljesen pontosan ilyet rajzolt, csak egy hajtóművel, ebben a minőségben, régi amcsi/ruszki rakétákat..
Teljesen totálisan kidobott pénznek éreztem, fizettem azért, hogy lent kötekedjenek egymással vagy 10 alkalmon keresztül óránként 16ezerért, hogy elmondja a nő mennyire rossz is neki otthon, azért nem tudja együttműködésre bírni bent. Mivel szépen kidolgozott, mosolygó anyát rajzolt élethű arányban rajzolva viszonylag közel magát mellé, abba nem tudott belekötni, de attól függetlenül próbált az életben olyat találni, ami nem látszik a rajzon, visszafelé meg olyat próbált találni a rajzon, ami nem látszik az életben..
Az újabb infókból az jött le, hogy nem a megfelelő szakemberhez jartatok. Mármint nem szakmailag, az nem derült ki, hanem emberileg. A rakétás történet alapján.
Rajtad viszont azt látom, hogy mindenképpen szeretnéd bebizonyítani, hogy semmi gond nincs a gyerekkel, pedig, ha magánúton pszichológushoz járatod, akkor annak nyilván van oka. Ha nem bízol benne, akkor lehet akár jó szakember is, nincs értelme. Ha szükségesnek érzed a pszichológust, vidd el máshoz. Ez nem kudarc, nem mindig sikerül megtalálni azonnal azt, aki "passzol" a gyerekhez és fordítva. Az viszont fura, hogy a leírás alapján már túlvagytok 10alkalmon és most kezdett el zavarni.
#2
Azért, mert ha nincs kedve, nem működik együtt, minden módszerrel kihátrál feladathelyzetből játékba, manipulációval is, hogy ne kelljen csinálnia, azt meg nem lehet, nem csinál semmit és még zavarja is az órát.
Rendkívül elismert hölgy, magasan képzett, külön csoportban kerestem szakembert a gyerekhez, sokan ajánlották.
Azért ilyen, mert nem bírja a gyereket(szerintem), amiért nem hibáztatom, meg is mondta, hogy "bicskanyitogató a stílusa" és hát nem téved nagyot, azok alapján, amiket visszaolvasott valóban úgy viselkedett. Bizonyos helyzeteken kívül meg kenyérre lehet kenni(ugye, amit ő nem lát), dehát pont azért mentünk, mert gond van. Ha nem lenne és mindent megcsinálna szépen elsőre és még kedves is lenne mellé, nem kellene pszichológus. Első két alkalommal a gyerek sírva jött ki értem nála, de nem sok javulás lett több alkalom után sem, és okosabb sem lettem. Most az utolsó pár percben láttam, hogy hogyan is viselkednek egymással, és a rajzos dologgal sem sikerült egyet értenem vele(motiváció hiányában, feldúltan, egyszer rajzolva, azt rajzolva, amit kért), a tanács meg, hogy nincs megnevelve sem segített sokat.
Néha én is gondolkozom, hogy talán csak két nagy pofon hiányzik neki a viselkedéshez(hogy tartson a felnőttektől és legyen "tekintélyük"), mivel a számat már eleget járattam, jutalmaztam és megvontam dolgokat, felvázoltam a valóságot is, de lehet, elrontom az egészet azzal a két pofonnal.
Az első alkalmakkor is zavart, hogy a gyerek sírva jön ki azok miatt, amiket mondott neki, de adtam esélyt a dolognak, gondoltam nem véletlen elismert, egy kis lelkiismeretfurdalás nem árthat. Úgy indultunk, hogy 4. alkalommal velem beszéli meg a dolgokat. Na nem sikerült felvennie a teszteket ennyi idő alatt, vagy 10x jártunk nála, és azok is olyanok, amiknél csak többé kevésbé működött együtt, megpróbálta gyorsan letudni és kérdezgette mikor lesz vége és miért van olyan sok.
Tuti van gondja a gyereknek, de biztosan nem az, hogy nem hallotta elégszer a helyes viselkedést és nem kapott érte elég jutalmat, ha jó volt.
Engem vitt ovis koromban pszichologushoz az anyam es utaltam!! Rajzolni kellett, hat, iszonyu volt ott ulni, hogy vartak tolem valamit. Vegul olyanokat rajzoltam, amiket amugy soha nem jutott volna eszembe, csak igy nyomas alatt. Rajzoltam egy majmot egy elefantot es egy zsirafot. Es emlekszem milyen marhasagokat mondtak. Hogy latszik, hogy szeretem a testveremet (rühelltem) es milyen szoros a kapcsolatom anyukammal (apukammal es a nagyszuleimmel volt szoros a kapcsolatom). Ja es felhőt is rajzoltam mert imádtam a felhőket, de az meg vmi negativat jelentett. Meg hogy nem tudok kezet rajzolni, igy nem "kapcsolodok" kellokeppen...a mai napig nem tudok kezet rajzolni bakker, plane olyat ami megfog valamit (őszintén:ki tud?)
A lényeg, hogy nagyon megalázonak ereztem a helyzetet, ugy ereztem, anyukám nem bízik bennem, mert idegenektől akarja hallani, hogy ÉN mit gondolok. Talan megkerdezhette volna. Mindenesetre olyan mely nyomot hagyott bennem ez az eset, hogy a mai napig rossz erzesekkel tolt el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!