Valóban tudnia kéne ezeket egy 3 évesnek?
Abszolút nem probléma.
Jézusom, hisz még csak 3 éves!
Egyébként otthon játékosan fejlesztgetheted a készségeit és tanítgathatod, de hidd el, abszolút nem elvárt hogy mindezt önállóan is meg tudja csinálni.
Persze,hogy tudnia kell. A piritost is meg kell csinálnia,meg az ebédet is.
Csak nem most.
Némelyik óvónő fordítva ul a lovon és tisztelet a kivételnek,iszonyat lusták.
Aztán a gyerek még öltözzön 3 évesen,mert nekik úgy könnyebb az élet.
Az én fiam 3 és fél éves,a nadrág le és felvétel megy neki. A póló meg nem.
A rajzolast meg utálja. Bármi mást szívesen csinal. Fest,gyurmazik,ragaszt de a színezés nem az ő asztala.
Ez van.
Mindent nem fog szeretni a gyerek és kész.
Bölcsiseimből indulok ki (3, 3 és fél évesek) most mennek oviba. Nagyon ügyesen vetkőznek egyedül, kivétel 2-3 gyerkőc, de ők több területen picit el vannak maradva a társaiktól.
Az is lehet, hogy szimplán nincs kedve egyedül öltözni, vetkőzni a gyermekednek. Nálunk is van ilyen, nincs ezzel semmi gond.
Szülőtől hallottam, hogy beiratkozáskor kaptak az ovitól egy listát, hogy mire megy a gyerek, mit kellene tudnia...🤷😲
Elhiszem, hogy oviban sokan vannak, kevés az óvónő, de akkor rakjanak össze egy olyan napirendet, ahol mindenre van elég idő. Ne a gyereket meg a szülőt izélgessék.
Én még emlékszek arra, hogy mikor mi ovisak voltunk, kiscsoportban az ovónők adták fel a kabátot meg a cipőt is ránk, ha az udvarra mentünk, mert sokaknak csak a levetkőzés ment. (Aztán ovi végére kb a csoport fele már a fűzőt is be tudta kötni.)
Pulóverre nem emlékszek.
De a színezés aztán úgy hülyeség, ahogy van. Most 19 éves vagyok, de max számítógépen GIMP-ben színezem ki a beszkennelt rajzaim. Papíron soha, annyira utálok színezni. Egy 3 éves miért kellene színezzen, ha nem szeret?
Az előző vagyok, elfelejtettem témára bontani, mire gondolok. Az öltözködésről írtam.
Ellenben a rajzolás, óvodás korban nem igazán készség, képesség kérdése, hanem vágyé, és végképp nem technikai kérdés. Tilos tanítani rajzolni. Az óvodás rajz olyan, mint felnőtteknél az írásnak a grafológus általi elemezhetősége. Az óvodás nem azt rajzolja, amit lát, hanem az ismereteiről és érzelmeiről rajzol (szinkretizmus). A rajza pedig pszichológiai szemmel épp úgy elemezhető, mint a felnőttek írása.
El lehet képzelni, mennyi "értelme" volna, ha a felnőtteknek megtanítanák, hogy "Kovács úr, kérem, ne így kanyarítsa az R betűit! Ja, és tartsa az egyenes sort, kérem!"
Gondolom, nem kell ecsetelnem, miről szól a grafológia, azaz íráselemzés. Az írás ösztönös, a lélek vetül ki benne.
Akárcsak az óvodások rajzában. Utóbbi tökéletes lenyomat arról, hogyan érzi a helyét a gyerek a családjában, milyenek a viszonyok, arányok, miért lelkesedik, mi nyomasztja (szorongás, trauma), mi tetszett neki a napokban stb.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!