Alábbi esetben mennyire hatékony a folytonos szülői kontroll?
Unokatesom fiu 7.es, nagynéném egyedül neveli. Nagyon sok mindent megtesz érte, rengeteg programot is szervez, és mindent megkap amire szüksége van.
Szerintem (és csak kíváncsiságból írtam ki a kérdést) előnyösebb ha rá hagyja a tanulást a gyerekre és csak akkor segít, ha a gyerek elakad,
Vagy szerintetek az a jobb ha minden nap van házi ki kérdezés ellenőrzés noszogatas. Unokatesom szerintem ellenne vele egyedül is.
Multkor pont azt beszéltük hogy szerintem az lenne a legjobb mivel tudom hogy unokatesom utalja ezt a folytonos kontrollt ami a tanulást illeti, hogy ha romlanak a jegyek úgyis magától összeszedne magát. Elég értelmes gyerek, én nem félteném.
Viszont így gyakran előfordul hogy inkább azt mondja mindennel végzett vagy hogy nem volt házi ebbol és ebbol a tárgyból vagy csak bólogat a magyarazasnal hogy érti de utána mégiscsak kiderül pl amikor én segítek neki hogy nem érti de nagyon elege van már hogy noszogatjak.
Ti hogyan csináltatok/csinalnatok?
Ez egy vélemény kérdés, én nem szólok bele nagynéném hogyan neveli a gyereket, csak kiváncsi vagyok az internet népe véleményére :)
Gyereke válogatja... a szülőnek kellene tudni milyen típusú a gyereke.
Én abszolút egyedül tanultam kb harmadikos koromtól. Na de rólam tudták a szüleim hogy szorgalmas vagyok, megbízható és szólok ha elakadtam és nem értek valamit.
De van olyan gyerkőc, akit noszogatni kell és bizony olyan is van aki mellé muszáj leülni különben nem csinálja. Erre nincs recept, mint ahogy általában semmire. Ami egyik gyereknél működik, az a másiknál nem. Ez tök normális, a szülőknek kell megtalálni a megfelelő utat. Ami sokszor piszok nehéz ám..
Ha hiány nélkül megcsinálja magától - akár napköziben, akár otthon - akkor nem kell noszogatni, csak bízni benne. Maximum (ha a napköziből hazahozza) a végén jó dolog ellenőrizni, jó lett-e az eredmény. De a legjobb, ha önállóságra szokik, illetve otthon már nem az iskolával foglalkozik, hiszen sok gyerek 8-9 órát van bent és utána még különórákra jár. Ha valamiből le lenne maradva, segítségre szorul, akkor lehet noszogatni, de nem szabad megutáltatni (pl. legyen csak hétvégén egy kitűzött tanulóidő vagy fogadjanak magántanárt, ha speckó az ügy, aki kompetensebb és tuti kevesebbet fognak veszekedni is.) Jó dolog az is, ha időszakonként a tanítőnőnél is rákérdezünk legalább futtában, ő hogy látja.
A lényeg, hogy a végén önálló legyen, hogy megtanulja, mikor minek van az ideje és hogy ha gyorsan, pontosan végez, akkor a jutalom, hogy marad ideje másra is, amit szeret. Pl. focizni. Ha a bizalom ellenére elmismásolja, azaz hazudik vagy elfelejti, akkor sajnos kapjon érte a suliban, mert abból is felelősséget fog tanulni és jobb itt az elején egy kisebb legyintés, mint később egy nagyobb pofon. Azért elég nehéz az első osztályban kiengedni a gyereket az ovis kontroll alól, de a szülőnek is meg kell szokni, hogy nem őt osztályozzák, ő "csak" lehetőséget, ha kell, segítséget ad, támogat, bíztat, drukkol vagy olykor büntet, ha már más ötlete nincs, de nem tanulhat helyette (pláne, hogy pár év és olyan feladatok lesznek, amiket már nem is tud vagy nem jól :) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!