Van köztetek, aki 8 évfolyamos gimnáziumba jár? (Vagy szülő, akinek van tapasztalata? )
Gondolkodunk, hogy fiunkat 5.-től ilyen gimibe írassuk, de sokan azt mondják, nem szerencsés a kicsiket bedobni egy olyan helyre, ahol ekkora korkülönbség van a suliba járók között. Másrészt olyat is hallottam, hogy mivel ugyanazok a tanárok tanítják 5.-től 12.-ig a gyerekeket, sokszor nem igazán értenek a kisebbekhez.
Mit gondoltok, mit tapasztaltatok erről?
Én oda jártam, azt leszámítva, hogy lemaradtam a 8. osztályos ballagásról nem volt semmi gond. Az a legjobb benne, hogy 5-8 között általában színvonalasabb a képzés mint egy általánosban, utána nem nehéz felvenni a tempót 9. osztályban. Olyan mintha jobban eloszlana a tananyag. A tanárok ugyanazok tanítottak 5-ben és 12-ben is de én nem tapasztaltam bármilyen hátrányt, 5. és 12. osztályban is minden rendben volt Velük.
Nyíregyháza amúgy. De szerintem mindegy, mind jó színvonalú lehet.
"sokan azt mondják, nem szerencsés a kicsiket bedobni egy olyan helyre, ahol ekkora korkülönbség van a suliba járók között"
Olyant nem is hallottál,hogy egy iskola ált. iskola és gimnázium is egyben? Ott 11 év korkülönbség alapból is van (illetve 12 év, ha az évveszteseket is nézzük).
"mivel ugyanazok a tanárok tanítják 5.-től 12.-ig a gyerekeket, sokszor nem igazán értenek a kisebbekhez"
Hamis. Ez a szakmájuk, egyébként nem feltétlenül ugyanaz a tanár tanít végig egy tárgyat.
4vgyerekünk van, mind a 3 iskolarendszert kipróbáltuk. A legnagyobb 8+5-be ment (nyelvi előkészítő miatt 5 és nem 4).A második 6+6, a harmadik 4+8-ba jár. A legkisebb 8+4-be fog. Mindegyik gimnáziumban eltöltöttek már 4, illetve 3 évet, tehát vannak tapasztalatok. Mindhárom gimnázium a legutolsó lista szerinti első 20 iskola valamelyike.
Sok igazság van abban, hogy a tanárok "nagyként" kezelik már az ötödikeseket is.Van olyan, aki alapvetően a nagyokhoz szokott, csak most valamiért kicsiket tanít. sokkal több otthoni munka, beadandó, projektmunka, házidolgozat stb van, mint egy sima, amúgy erősnek számító általános iskolában. Sokkal inkább elvárják már ötödikben is, hogy a gyerek tudja jegyzetelni az órán elhangzottakat. Számtalanszor előfordul, hogy a tankönyvben leírt dolog az alap, arról órán nem is beszélnek. A következő órára pedig meg kell tanulni a leckét a könyvből, plusz a füzetbe jegyzetelteket.
A tanárok úgy gondolják,úgyis odajár a gyerek 8 évig, tehát össze lehet keverni a különböző évek tananyagát. Konkrét tapasztalatom van arról, hogy egyes anyagrészek kimaradtak a hetedikes anyagból, más témát pedig 9-es szinten tanultak meg szintén hetedikben.
Nekema hatoszályosba járó fiam nagyon jó képességű, ennek ellenére nagyon sokat foglalkozott a leckéivel egész évben, így lett 4,71 az átlaga.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Úgy általában, mit gondoltok, igazam van, ha az a benyomásom, hogy inkább azoknak való az ilyen iskola, akik szeretik a versenyt, és „bírják a terhelést”?
1. válaszoló: „Viszont az nem jó, ha egy félénk kiskamaszt kiszakítasz a baráti köréből.”
Úgy érted, inkább a „vagányoknak” való? Te is rosszul érezted magad eleinte, hogy kiszakítottak a baráti körödből?
Nem kedvtelésből szeretném a gyerekemet átvinni felsőben másik iskolába, hanem mert sajnos pocsék az a suli, amit választottunk. A gyerekek és szülők jó fejek, de a tanárok… felsőbe járóktól (és a szüleiktől) tudom, hogy a felső még rosszabb, nagyon sokan menekülnek.
A 4. válaszolónak: bízom benne, hogy nem felnőtt vagy, hanem egy egomán kamasz, mert akkor még kinőheted a bicskanyitogató stílusodat. :)
„Olyant nem is hallottál,hogy egy iskola ált. iskola és gimnázium is egyben? Ott 11 év korkülönbség alapból is van (illetve 12 év, ha az évveszteseket is nézzük).”
A gyerekem mostani sulija 12 évfolyamos, de az általános iskolások el vannak szeparálva a gimisektől (másik szárnyában vannak az iskolának). Azonban arról, hogy ezt a 8 évfolyamos gimikben hogyan oldják meg, semmi nem tudok – ezért kérdeztem.
„Hamis. Ez a szakmájuk, egyébként nem feltétlenül ugyanaz a tanár tanít végig egy tárgyat.”
Még jó, hogy nem azt írtad, hogy hazudok, ilyet nem hallhattam. :) Node a lényeg, hogy attól, hogy egy tanárnak „ez a szakmája”, még lehet egy kókler, nálunk konkrétan van olyan nyelvtanár, aki pocsékul bánik az alsósokkal, s mikor megkérdeztük az igazgatót, nem kaphatnának-e egy hozzáértőbb tanerőt a gyerekeink, azt mondta, hogy nem, de azt tudja, hogy „XY néni jobban ért a nagyok nyelvén”. Szóval van olyan, aki nem minden korosztállyal jön ki (ahogy az 5. és a 6. válaszoló is leírta).
5. válaszoló: miért fog a legkisebb gyereked a 8 + 4 rendszer szerint továbbtanulni? Úgy érzed, neki az a testhezálló (azok miatt, amiket leírtál, hogy nagyobbak az elvárások a 4+8 renszerben)?
6. válaszoló: megértelek, ettől félek pontosan. Én igazi eminens kislány voltam, és egy „elit” intézménybe jártam, amelyről jó emlékeim vannak – de csak azért, mert el tudtam lazulni egy idő után, értékelni tudtam a tanárok személyiségét, és nem reccsentett meg a néhány szadistának tűnő tanár (akik felnőtt fejjel inkább bohócoknak tűnnek már). De volt osztálytársam, aki sok évvel később is rémálomként emlékszik vissza a sulira. A gyerekemen azt érzem, egyáltalán nem az a teperős fajta – viszont kialakult érdeklődési köre van, amit én nem mondhattam el magamról ennyi idősen. És szülőként úgy érzem, inkább olyan helyre vinném, ahol hagyják élni, nem frusztrálják, versenyeztetik, méricskélik.
7. válaszoló: igen, én is hallottam már tanártól, hogy a 6 osztályost ajánlják inkább, azért, amiket leírtál. Nálunk sajnos viszont az a helyzet, hogy muszáj 5.-től váltani, mert 6.-ban esélytelen (konkrétan lerontják a gyerekek jegyeit, hogy ne tudjanak elmenni, s ne veszítsen az iskola pénzt), és nem is szeretném ilyen demotiváló környezetben hagyni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!