Hogy veszi a kisiskolásgyereketek, ha a hibák amiket dolgozatban ejt te megbeszéled vele?
Gyerekeim elég jó tanulók. Sokszor van viszont egy dolgozat, amin olyanért veszítenek pontot mert figyelmetlenek.
Pl 20 matek feladat, és egyetlen egyben 10+3 azt írja hogy 3. Vagy is lefelejti az 1.
Vagy
csunyán írja a 6-t és a tanárnö 0 nézi.
vagy
nagybetüvel akar valamit írni, de csunyán sikerül és kisbetünek tünik.
Vagy is természetesen a tanár ezeket hibának veszi. Èn meg megakarom velük szépen beszélni, hogy ez a dolgozat szuper, de legközelebb figyeljen oda mert ez nem tudás beli hiba, hanem figyelem beli hiba, de akkor is hiba.
Nálunk mindig sirás és hiszti lesz, hogy ök buták, és semmit nem tudnak. Pedig agyon dicsérem a jó dolgozat miatt, és erösen mondom, hogy ez csak egy jó tanács, nem vagyok mérges... De akkor is hiszti a vége.
Habár a nagyobbik ma közölte, hogy neki akkor is mondjam el ezeket a tanácsokat ha sírni fog...
Más gyerek is így reagál?
Másodikos a gyerekem. A dolgozatban lévő hibákat a tanítónéninek kell vele is és velem is külön-külön megbeszélni. Ha figyelmetlenségből vannak hibák, akkor általánosságban beszélek arról, hogy javítani kellene, nem pedig a dolgozat kapcsán.
Példa: szótagolás. Szótakogat kellett párosítani, azokból értelmes szavakat leírni. Mivel a szótagolás volt a téma, a gyerekem párosítás után szótagolva írta le a szavakat. tanítónbéni 7 helyett nulla pontot adott rá, mert előtte 10 perccel megbeszélték, hogy mit is kell csinálni, és nem szótagolva kellett volna írni. Hiába mondom én, hogy ez szép dolgozat, ügyesen megcsinálta, ha a tanítónéni (joggal) dühös, mert egy hibátlan dolgozatra 4-est kellett ezért adnia.
Én ekkor döntöttem el, hogy nem szólok bele többet.
A tanítónéni nekem elmondja, mik a hibák, gyakoroljuk (pl az írást is, hogy szép legyen, ne lehessen a betűket összekeverni), de függetlenül a dolgozattól, azt meg sem említve.
Matekból is rendszerint figyelmetlenség miatt veszít pontot. Pl a feladat fölé odaírja a számolást, de az egyenlőség jel után elfelejti leírni a megoldást, vagy első/utolsó feladatot egyszerűen kifelejt.
Ez van.
Mondjuk az enyém figyelemzavaros.
Én ezek miatt nem szólok, mondjuk általában kiválóan megfeleltet kap a lányom, szóval minek. De olyat ő is csinál h egy feladatot figyelmetlenségből elszámol, de annyi pontot nem veszít ezzel, hogy ne kiv. megfelelt legyen a végeredmény. Akkor meg minek túráztassam ezen magam?
Azt szoktam mondani h mindig figyeljen oda, ennyi.
Nincs ebből hiszti. Lehet hogy te túl nagy ügyet csinálsz ebből és azért hisztiznek be a végére, nem?
Mi külföldön lakunk és itt a pontrendszer igazán kemény.
1-2 hiba és már 4-es. Itt igazából csak a hiba mentes dolgozatok kiválóak. Ìgy egy ilyen figyelmetlenségi hibától már nem lehet kiváló,jeles eredménye.
Ezért is fontos, hogy átbeszéljem velük, hogy ilyet nem engedhetnek meg maguknak. Az ok, hogy egy dolgozatban figyelmetlenek voltak, de a következöben figyeljenek oda rá.
És mi történik, ha nem kiváló, jeles, hanem "csak" jó?
Nem lehet mindenki kiváló!
Van, aki azért nem, mert nem tudja megtanulni, van aki azért nem, mert nem képes odafigyelni. Ez ilyen...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!