Hosszútávon motiválható-e egy gyermek ajándékozásokkal a jó tanulásra?
Gondolok arra, hogy amikor már érdemjegyet kap, akkor félévkor és év végén valami nagyobb ajándékkal jutalmazni a gyermeket.
Úgy értem, hogy mondjuk, a gyerek előre tudja, hogy félévkor és év végén mi vár rá, ha jó a bizonyítványa. (mondjuk a megfelelő időben egy mobiltelefon, vagy valami élmény, stb.)
köszönöm, ha leírjátok a véleményeteket.
Nálunk működik ez a motiváció
5ös 200ft Most épp fagyi gombócokat kér érte
4es 50ft
3-2-1 semmi = bünti
Félév évvégén egy nagy játék vagy amit szeretne. Mikor én gyerek voltam hasonlóan neveltek, jó eredményeim voltak boldogan gondolok ezekre. Főleg mikor az első legomat vettem a gyűjtött pénzből.
Pedagógusként írom, hogy a saját gyerekemet biztosan nem így fogom motiválni. Persze nem "rontod el" ha fél évente a szép bizonyítványért, vagy az erőfeszítéseiért kap valamit, de 5-ösért pénzt adni túlzás.
Aki kisgyerekkel így csinálja mit fog csinálni egy középiskolással? Ott mennyit fog érni egy 5-ös? Élménnyel sem célszerű motiválni, hiszen annak alapból kell, hogy járjon!
Egyszerűen meg kell értenie, hogy neki ez a munkája és mindent bele kell adnia! Ha szorgalmas akkor rendben van, örülni kell neki jegytől függetlnül! Ha nem, közösen meg kell találni az okát és változtatni rajta!
Nekem az a tapasztalatom, hogy ahol a szülők elfogadják a gyerek képességeit (akár elégséges/közepes) ott jobban megmarad/kialakul a szorgalom a szerető közegnek hála, mintha külső jutalmazást vetnének be. Az csak ideiglenesen tűnik jó megoldásnak.
Az a gond ezzel, hogy a gyerek a külső motivációra fog hajtani. Közben a belső motivációt kellene kialakítani. Ehhez pedig az kell, hogy maga szembesüljön a kudarcokkal, esetleges kevésbé jó jegyekkel és BELSŐ indíttatás legyen, hogy később javítson - ne a remélt ajándékért hajtson.
Azzal is maximálisan egyetértek, hogy nem az osztályátlaghoz kell mérni, hanem a saját szintjéhez. Mennyi erőfeszítést tett? Magához képest javult?
Az ajándékozással arra szoktatod rá, hogy az ajándékért csinálja. Ezzel együtt elveszti érdeklődését és lelkesedését a téma (tevékenység, tanulás) iránt, azaz nem fogja élvezni.
Ha nem élvezi, nincs belső motiváció és csak terhes feladatnak, szenvedésnek éli meg. Az ajándék csak rövidtávú örömöt jelent.
Élet igazi örömei nem az elért célokból fakadnak, hanem az útból amit feléjük bejársz.
Én nem kívánnám a gyerekemnek, hogy pillanatnyi tárgyak birtoklásából fakadó örömökért egész életét gyötrelemként élje meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!