Érdemes lenne megemlíteni a tanítónak az alábbi helyzetet? Ha igen, hogyan?
Gyermekem elsős. Nagyon nem szereti a matekot, mert unatkozik. Most tanulják a 8-as számot, de ő ennél lényegesen előrébb jár. Ezres számkörben magabiztosan tud összeadni, alap szorzásokat is kezd megérteni.
(Nem gondolnám, hogy zseni vagy hasonló, egy csomó más területen tök átlagosan teljesít)
Az iskolában a tanítónéninek szerintem nem tűnik fel, mert kötelességtudóan beáll a sorba, azt a feladatot végzi csak, amit kell.
Gondoltam, hogy érdemes volna felhívni a tanító figyelmét erre, hogy egy kicsit jobban dolgoztassa, terhelje a gyereket, hogy ő is élvezze a matekot, legyen sikerélménye. De nem tudom, hogy tehetném ezt meg, hogy ne úgy tűnjön, mintha dicsekedni szeretnék, hogy lám-lám még ezt is tudja (mindamellett, hogy borzasztó büszke vagyok rá, hogy a gyerekem a fürdőkádban üldögélve a 2 14. hatványát is kis gondolkodás után simán megmondja)
Szerintem valahogy úgy kéne jelezni neki, hogy megkérdezed, hogy mi a véleménye a gyerekedről, milyen az órákon. És akkor említsd meg neki, hogy ha nem olyan aktív, akkor azért lehet, mert ő ezeket már tanulta (de hol?).
Esetleg ha van valami matekos klub, szakkör, akkor ott kibontakozhat. Arra szerintem órán nincs lehetőség, hogy mindenkinek személyre szabottan adjanak feladatokat.
Köszi a válaszokat.
Nem toltam túl, egyszerűen ez érdekli. Más gyerek úgy ment iskolába, hogy már rég tudott írni/olvasni, az enyémet meg már 4évesen az érdekelte, hogy x+y mennyi összesen.
Szóval lényegében ez az egy óra az unalmas, de ez sem megy könnyedén, hiszen pl a ceruzafogáson van mit dolgozni (hiába tudja, hogy pl 4987+3289 mennyi, ha tovább tart leírni, mint kiszámolni).
Elsősöknek nincs semmi ilyen extra délutáni program, hiszen ott azért önállóan kell tudni dolgozni, de ő olvasni pl még ugye nem tud.
Jajj, a 2 hatványát nem úgy értettem ám. Alap szorzások mennek csak, így ezt is úgy számolja ki, hogy az elején kezdi, és a nagyobb számoknál már inkább összead (gondolom kell, hogy fejben előtte legyen a 2 szám, így ezreseknél a "*2" már nem működik nála)
Talán a kettes válaszoló írta, hogy nincs lehetőség külön fejleszteni a diákokat. De igenis, van, legalábbis kellene lennie: ezt nevezik egyéni fejlesztésnek. És pont a mai világban, amikor őrült nagy szükség lenne a kompetenciafejlesztésre, a különböző készségek fejlesztésére, kellene egyénileg, személyre szabottan fejleszteni a gyerekeket.
Kedves anyuka, igenis, jelezd a tanárnak, hogy a gyermekednek ennél többre van szüksége. Ha szépen, csendben eldolgozgat az órán, kapjon plusz feladatokat, hadd bíbelődjön azokkal. Persze, a tanárnak ez plusz feladatot jelent, ennek a gyermeknek külön kell gyártani a feladatokat. A férjem tanár, Ő naponta, de minimum kétnaponta otthon kábé éjfélig készíti a másnapi tananyagot, az egyéni fejlesztésekhez gyártja a feladatsorokat, személyre szabottan, az egyes gyerkőc igényeire reagálva. Egy lelkiismeretes tanár így tesz.
Nalunk a masodik gyerkoc volt/van igy.
Ez ugy jott,hogy mindig mikor setaltunk szamoltunk.eleinte egyszerueket,jatekosan.aztan igenyeltek a komolyabb,nehezebb szamolasokat is.a kissebbet jobban erdekelte mint a nagyot.igy jott az,hogy pl nagycsoportban alvasidoben kiszamolta,hogy hany napot elt addig.annyit hibazott,hogy minden honapot 30 naposnak szamolt.ezres szamkorben fejben pillanatok alatt szamolt oda vissza.
Az elso szuloin(szept. Vegen) a tanar jott oda hozzam,es dicserte halalra a gyereket.megkerdezte,hogy nem banom e,hogy ha ideje engedi az oran akkor foglalkozna vele.masodik felevtol heti 2x jart a gyerkoc matekozni.most masodikas es versenyekre jar a nagyobbakkal.sokkal elorebb van matekbol mint a tobbiek,de o sokszor kap plusz feladatot,es ha vegzett azzal amit mindenki csinal akkor azokat oldja meg.nemreg kezdtek a 4.es anyagot venni vele a delutani kulon matekon.ott mindenkivel a sajat szintjen foglalkozik a tanar.
Es ezt a tanar magatol,mert lat benne valamit.nagyon kedves,lelkes tanito neni.
A gyerkoc itthon is sokszor matekozik magatol.csak ugy eszebe jut,eloveszi a feladatlapokat es teljesen beszippantja.
Mas tantargyakbol is nagyon ugyes,de a matek a mindene.
Hat nemtudom kitol orokolte ezt,de nagyon buszke vagyok ra.nem eroltetem sem en,sem a tanar.csak tamogatjuk amig oromet leli benne.
Esetleg hasonlot kerhetsz a tanartol,ha mar le tudja irni a gyerkoc a szamokat,es irasban is erti a szazas,ezres fogalmakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!