Mi a hátránya, miben lenne lemaradva egy gyerek, aki vegyes csoportból megy iskolába, ellenben azokkal akik homogén csoportból?
Mind a két félében volt részem kipróbálni. 9-12 éves fiam vannak
A nagyobb vegyes csoportban kezdett ahol elnyomták de szó szerint. Saját szememmel láttam, hogy egy nagyobb fiú oda ment és elvette a játékát amit tologatott. Rengeteg kék zöld foltja volt.
Fél év után átvittem másik oviba, ahol a kortársai között volt. Láss csodát örömmel ment oviba.
És igen ha nem állsz neki otthon fejleszteni az oviban tényleg visszafejlődnek a kicsik között.
Oviválasztásnál pedagogusok nekem a homogent javasolták.
Valami olyasmit magyaráztak, hogy a nagyok kozé joval nehezebb beilleszkedni, gyorsabban futnak stb de latni jatszoteren is hogy a nagyok nem csoportosulnak a kisebbekkel, a kicsik pedig tenyleg visszahuzzák őket, mert a gyerekek utánzással tanulnak.
Ill sokkal több mindent, reszletesen magyaráztak, csak nemigen erdekelt, mert már el is könyveltem, hogy én homogénbe adom, nem hianyoznak a plusz csaták ami a korosztalykulonbsegbol is eredne, legyen elég annyi stressz, hogy a saját korosztályával beilleszkedjen, megszokja az ovit, igy is van 3 éves vadember is a csoportjában
A lányom most kezdett vegyes csoportban. Egyelőre csak pozitív tapasztalatunk van.
A nagyok segítőkészek, előzékenyek (egy 6 éves fiú az első nap kézenfogta a lányomat és megmutatott neki mindent az udvaron). 2-3 kislány pedig a szárnya alá vette a gyereket és mindenben segítik, bevonják a játékukba. A többi 3 éves fiú, így nincs is a korosztályában társasága. Egyáltalán nem zavarja, nagyon jól érzi magát.
A mentalitása neki is ilyen támogató. A játszótéren szívesen pátyolgat kisebbeket.
A fejlesztés a mi csoportunkban is úgy zajlik, hogy a nagyokat félre hívja az óvónő és a kicsik csatlakozhatnak, ha akarnak, de csak ha nem zavarják a munkát.
Nem hiszem, hogy a lányomnak hátránya származna a dologból. 2 éves kora óta szívesen tölt ki foglalkoztató füzeteket, így ha le is maradna valamiben, majd itthon segítem.
Vegyes csoportban járunk. Eleinte (kis és köz.-ben) tetszett, h a nagyobbaktól tanulhat. De iskolakezdés előtt már nem volt jó, h a nagycsoportos olyan kicsi gyerekekkel van együtt, akiknek még a szobatisztaság is nehezen megy.
Kevés idő volt a nagyok fejlesztésére, ezért heti 1x fejlesztőhöz vittem, akivel (tőlem talán nem fogadta volna el a tanítást, de egy másik nénivel szebben viselkedik) feladatokat oldottak meg.
Szerencsére ő olyan iskolákat végzett, h nemcsak az elméleti fejlesztést látta át, hanem a gyógy-fizikai területet is: jobb-bal kezesség, helyes testtartás, ceruzafogás, az agy fejlődése. Ő hívta fel a figyelmet is arra, h a lányom az egyik szemével máshogyan nézi a lapot, szükséges volt a szemüveg is tényleg.
Azt mondta, lehet vinni a gyereket úszni, aerobikozni, karatézni, de a nap nagy részében az iskolában azt fogja csinálni, h a fenekén ül, és a KEZE FINOM MOZGÁSAIT HASZNÁLJA. Azt kell fejleszteni, és a türelmét, h ott is üljön, az is ismerős legyen neki.
Én nem éreztem hátrányát, hogy vegyes csoportba járt a fiam, sima állami suliba járt utána, és jó tanuló volt. Az ovistársai között érzésem szerint ugyanolyan arányban fordultak elő jobb-rosszabb tanulók, mint általában. (Persze volt olyan ovistárs, aki az utolsó évre átvitte máshová a gyerekét, mert félt, hogy nem készítik fel eléggé a sulira a vegyes csoportos oviban. Mondjuk én nem értek egyet azzal, hogy egy egészséges gyereket fejleszteni kellene, és fenntartásaim vannak az iskola-előkészítéssel kapcsolatban is.)
Ami szerintem nagyon fontos viszont, hogy olyan óvónője legyen a vegyes csoportnak, aki kifejezetten szereti az ilyen csoportformát. Sajnos nálunk két év után egy olyan vezető jött az oviba, aki azért, hogy a barinőjét odahozhassa, a vegyes csoportot szerető és igen hozzáértő óvónőt eltávolította. Így volt szerencsém látni azt is, milyen az, ha következetlenül, laikus módon vezetnek egy ilyen csoportot: kisebb káosz és nagy ordibálások.
Az, hogy valaki mikor tanul meg írni-olvasni, érdeklődés kérdése leginkább, ismerek olyan waldorf oviba járó gyereket, aki négyévesen már folyékonyan olvasott. A fiam csak gyéren betűzgetett óvodában, de karácsonyra megtanult folyékonyan olvasni (és azóta is imád olvasni szererncsére).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!