Tényleg annyira durva az iskola h a legtöbben csak legalább 7-7,5 éves korukban íratják be a gyereket?
Lányom ovis csoportjában kb 10-15 tavaszi gyerek van, sőt ebből néhány februári, és egyik sem fog iskolába menni, hanem maradnak még egy évet oviban! Eléggé meglepődtem, mert szerintem nonszensz egy februári-márciusi gyereket visszatartani, és nem azért tartják vissza őket mert el vannak maradva, az óvónők szerint koruknak megfelelő szinten vannak de hadd legyenek még egy évig ovisok.
Kérdésem: tényleg annyira durva manapság az iskola h 6,5 éves gyerek még nem elég érett hozzá? Nem provokáció a kérdésem, hanem tényleg érdekel.
Lányom januári és egészen eddig úgy gondoltam h 6,5 évesen fog iskolába menni, de most nagyon elbizonytalanodtam, mert ezek szerint ő lenne a legfiatalabb a csoportban.
Fr.o ról nem tudok sokat, nem vagyunk olyan jóban a lánnyal, de angliában bizony már 4 évesen elkezdik az ismerkedést a betűkkel, számokkal stb. Otthon is simán el lehet kezdni tanítgatni a gyerekeket olvasni, számolni stb. ha érdeklődnek! Hiába a gyerek tud írni, olvasni, számolni, maradjon ott az oviban homokot turni a 3 évesekkel....mert emocionálisan, szociálisan stb. éretlen!
Tehát akkor Neked most kifejezetten az éles váltás a gond? Mert pl. a mi ovinkban már vannak "tanórák", aminek keretében "tanulnak"a gyerekek! Nem padban ülve, széken stb, hanem a földön csücsölnek félkörben és az ovisnéni magyarázz nekik, egy- egy témát kb. 20 percben, fél órában!ezt napi többször megejtik! Én úgy tudom ez nagyon sok oviban így van már, ezzel is segítik elő az iskolába való beilleszkedést!
Júniusi a fiam, és ment iskolába 6év3hónaposan. Ő a második gyerek, az első márciusi születésű és ő is ment 6,5évesen. A kisebbet nagyon húzta a nagy.
Az óvónők kedvence volt- mondták is és mi is úgy gondoltuk, hogy menjen majd iskolába, de a sok infó, hogy minden gyerek csak 7-8évesen meg suliba, elbizonytalanított. Elvittük őt egy független iskolaérettségi felmérésre, ahol a nő mondta, mielőtt bementünk, hogy akármi is az eredmény maradjon az oviba a gyerek. Aztán a tesztek, feladatok után mondta, hogy mehet suliba. :)
Iskolát úgy választottunk, hogy 20fős osztályok vannak, nagyon gyerekközpontú iskola és mindkettő nagyon szereti. A kisebbiknek kitűnő lett a félévi bizije 5 tantárgyból kapott dicséretet is. Mikor volt a szülői értekezlet, mutogatták a tanítók a dolgozatokat, mondtam, hogy oké- látom hogy jó- nem is érdekelt igazából, csak arra voltam kíváncsi, hogy ők mit gondolnak a gyerekről az iskolában van-e a helye, vagy inkább oviban kellett volna maradnia. Termesztésen ő a legfiatalabb a osztályban, de mondták, hogy sem viselkedésben, sem tudásban nem tűnik úgy, hogy ő lenne a legifjabb. Mondták, hogy jó döntést hoztunk, ott a helye a suliban. Ő 2010-es születésű, az osztályban 3 2010-es van- egy januári, egy áprilisi és egy júniusi, minden más kisgyerek 2009-es. 20-an vannak.
A tanítói aranyat érnek. A tantermük nagy és tágas, közvetlen ajtóval az udvarra. A tanterem végén nagy szőnyeg van- ahol még sokat játszanak. Sokat mennek ki az udvarra, vagy csak nyitott ajtónál-ablaknál tanulnak- időjárás függvénye természetesen. Lassan haladnak a tananyaggal, és sok odafigyelést, törődést kapnak a gyerekek. A 3-os gyereknél is hasonló a helyzet- még ő is sokszor a tanterem végén kötnek ki és játszanak. Még az a jó, hogy ebben az iskolában egésznapos a tanítás. Délelőtt főtantárgyak, délután készségtárgyak vannak, egyéb, házifeladat és játék órákkal. Mivel egész napra van elosztva a feladat- így nem fáradnak el délelőtt annyira. Mi nem bántuk meg, hogy ment iskolába. Ő tuti végigszenvedte volna az ovit még egy évig.
de ahogy sokan írják, ez mind gyerekfüggő. Vannak gyerekek- akik igenis érettek 6-6,5 évesen is az iskolára, mások meg még 7 évesen sem annyira.
Ha elbizonytalanodsz, először gondold végig, hogy szerinted iskolaérett-e? Kérdezd meg az ovónőket is, és ha úgy gondolod vidd el őt te is független iskolaérettségi felmérésre- ott nem ismerik a lányodat- nincs elfogultság- korrekt véleményt mondanak majd róla. Az információk birtokában döntsetek. Sok sikert!!
Utolsó előtti vagyok!
Utolsónak igaza van abban, hogy az első osztályosok között életkorilag 2. osztályosok vannak- így nyilván előnyben vannak a kisebbekkel szemben. Pl nekem a 6év3hónaposan első osztályt kezdett fiam a sportokban- hiába gyors mint a villám- nem tud győzni sosem- mert aki nála 9-14 hónappal idősebb- nyilván lefutja. Szóval hátrányban van. De nem izgatja hálistennek- hajt nagyon, hogy legyőzhesse őket. :)
Jó ilyet is olvasni mint amiket az utolsók írtak , hogy nem tartották vissza a gyereket, csak sajnos a szülők 95 %-s nem így gondolkodik, és nálunk még az óvónők is lebeszélik arról h iskolába menjen a gyerek.
Tényleg nem értem h egy téli gyereket mért kell visszatartani (ha nincs vele gond), ő már majdnem 8 évesen fog iskolába menni, más meg 6 évesen? Nem tudom ez mért jó. És én azzal se értek egyet hogy ó hát csak egy év, nem számít. Nyilván 8 évesen érettebb mint 7 évesen, ennyivel 9 évesen meg még érettebb.... de ez nem jelenti azt h 6,5 évesen ne mehetett volna iskolába. Ez nekem kb olyan mintha a szülők a saját gyereküket akarnák előnybe hozni azzal hogy csak később küldik iskolába és akkor így majd ügyesebb lesz mint a többi, és ebbe a játékba lassan az összes anyuka beszállt...
Lányom már 10 éves, januári születésű. Amikor ő volt nagycsoportos, akkor pont szigorítottak kicsit a szabályokon, mert akkor jött be, hogy 3 éves kortól kötelező az ovi és kellett a hely. Szóval akkor csak nagyon indokolt esetben tartottak vissza gyereket, így az osztályában mindenki 6-7 év közötti volt. És iskolaérettek voltak.
A lányom is, aki amúgy sajátos nevelési igényű, nekünk a szakértői bizottsághoz kellett mennünk iskolaérettségi vizsgálatra. Mondták, hogy ugyan kicsit el van maradva finommotorikában, DE (és ez a lényeg) a világon nincs olyan gyerek, akinek egyenletes lenne a készségszintje, és minden iskolaérettségi szempontnak tökéletesen megfelelne. Szerintem ez teljesen igaz. Minden gyerek másban jó és inkább az erősségeikre kell építeni, nem a hiányosságaikra.
Igen, a lányom picit nehezebben tanult meg írni és a mai napig rettenetesen csúnya az írásképe. De igazából ez a kutyát nem érdekli, mert amúgy okos, szorgalmas, motivált, kreatív, tehetséges. Másodikban volt egy négyese, harmadikban már kitűnő volt, most negyedik félévkor is.
Egy percig nem bántam meg, hogy 6 és fél évesen ment iskolába, nagyon szereti. Ami nehézség volt menet közben, azt sikerült kezelni, sok-sok türelemmel és motivációval. (Nem nyüstöljük, magától érzett rá a tanulás ízére.)
Lányom márciusi, jövő hónapban tölti a 6-ot, és nem megy ősszel iskolába.
Rengeteget őrlődtem, mert nagyon okos kislány, de ez azért az iskolához kevés. Minden szempontot alaposan mérlegelve jutottunk erre a döntésre, és nem azért mert most ez a divat. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!