Nálatok az iskolában az alsósoknál, ha rossz egy-két gyerek, az egész osztályt büntetik? Mivel?
Kedves kérdező,
Nekem se tetszik amit leírtál, én mást találtam volna ki, ám egy szülőnek nem feltétlenül tetszene az se jobban. De a dolognak több vetülete van. Ha áltsuli első éveiben nem szocializálják be a suliban a diákokat, akkor később halmozottan jelentkeznek a gondok. Ezért mindenkinek áldozatokat kell hozni, a társadalmi teherviselés viszont soha nem igazságos és sajnos nem is lehet az. - Felnőtt korban sem. Csak nálunk már nem kollektív büntetésnek hívják, hanem adónak vagy járuléknak. Hatalmas társadalmi bajok, feszültségek, repedések vannak, melynek vetületei sajnos törvényszerűen lecsapódnak az iskolákban is. A megoldás nem az iskolákat bántani, hanem a szakadásokat befoltozni. Olyan ez mint az orvoslás: alapvetően nem a tünetet, hanem a betegséget kell megszüntetni. A tüneteket meg legfeljebb több-kevesebb mellékhatás árán addig kezelni lehet. De ez a "kezelés" nem gyógyítás, azt nem helyettesíti.
Kedves 17-es,
>Amit leírtál az egy nagy baromság!
>Nincs benne sem igazság sem értelem egy szikra se!
No, vegyél egy mély levegőt és váltsunk vissza felnőtt üzemmódra. :)
22 évig ültem iskolapadban és mindent egybe véve 16 évet dolgoztam a túlsó oldalon. Iskolapadban ülve bennünket is büntettek kollektíven. Volt, hogy benne voltam és megérdemeltem, volt hogy közöm se volt hozzá. De emiatt nem ágáltam és mai fejjel sem érzem rossznak a dolgot, ilyen az élet. Az "iskola pedig az életre készít fel"...
Mi a baj abban, ha pont ezt teszi? Változtasd meg az életet és vele együtt majd változni fog az iskola is.
De nézzük meg komolyabban a dolgot:
Oktattam tanfolyamon felnőtteket, de oktattam enyhe fokban értelmi fogyatékos, ált.sulis gyerekeket is 3 évig. Nem kell talán magyaráznom, hogy ha valahol van probléma, ilyen iskolákban az sűrítetten jelentkezik.
Bő 12 évig dolgoztam (ép gyerekekkel foglalkozó) középiskolában rendszergazdaként, nap mint nap szembesülve a diákokkal - itt nem tanárként, hanem kicsit oldalról rálátva a dolgokra. Láttam a diákok egymás közti megnyilvánulásait és láttam a tanárok küzdelmét a rend fenntartására és hogy át lehessen egyáltalán adni az előírt anyagot. A suli jelenleg egy "ipari tudásbeoltó gyár". A központi rendeletek és törvények, ha úgy tetszik programok alapján futószalag rendszerben üzemelneka gépek (pl. tanárok), erőltetett tempóban. Nincs szemernyi idő benne órak közben az elmaradott szellemi helyzetűeket pátyolgatni, mert ha ezt teszik, a tananyag átadhatatlan.
(Az órán kívüli egykét órás 3H-s felkészítés semmit sem ér, nem is érhet - esélye sincs, de ez egyfelől szociológia, másfelől politika. A sulik végrehajtják legjobb tudásuk szerint, illetve SOS jeleket küldözgetnek felfelé, hogy ez így nagyon nem jó.)
Továbbá minél több fegyelmezési gond akad, a többi gyerek annál kevesebb tudást fog megszerezni. Ez az általad elvárt holt egyszerű logika és minden esetben teljesül.
Lehet mondani, hogy igen, jobb tanárok kellenek, csakhogy a jobb tanárnál is igaz, ha egyesek megzavarják az órát, akkor az ezzel telt idő kiesik az oktatásból. Vagyis a színvonal mindenképp romlani fog. Azt meg egy szülő se szeretné, ha saját gyereke hátrányba kerül, nem tanulja meg az alapokat és az erre épülő több évnyi tudás egész halmát képtelen majd megérteni, megszerezni. A későbbi állami vizsgákon pedig ott a vizsgabiztos és az bizony nem lesz majd szívbajos. Utána pedig nem kell csodálkozni egyes továbbtanulási lehetőségek elvesztésén sem.
Ez persze nem akkor "fáj", mikor nem nevelik a gyereket a suliban. Ez évekkel később jön elő és valami furcsaság folytán az okok közt nem jut eszébe senkinek...
Egyébként nekem az a véleményem, a gyereket leginkább otthon kellene megnevelni annyira, hogy taníthatók legyenek és közösséggel kompatibilisek. A normál iskolákba már be se lenne szabad engedni azokat, akik megnevelhetetlenek. A később kibukó, látens megnevelhetetleneket pedig izolálni, mert lerontják a hatásfokot, visszahúzzák a többieket és az általatok is emlegetett problémákat indukálják. De ezt meg majd beszéljétek meg az EU-val és a hazai politikusokkal, meg a liberális elveket valló szülőkkel... Mert liberális elvek alapján közelítve; "Ez se jó, az se jó, amaz se jó, meg emez se jó, csináljátok tehát így. Ja, hogy így se jó...? Akkor sehogyse jó, ez van, nyugodjatok bele, a többségnél mindig előbbre való a kisebbség joga!" Hááát, tessék, éljen zászlónkon a szabadság - pro libera...
Ráadásul fegyelmezés híján a problémák exkalálódnak, elsőben még csak-csak, de mi lesz később, ha nincs megoldás? Egy kevésbé problémás diák is elszemtelenedik gyorsan és akkor mi lesz? - Megmondom: még több baj, még több egyéni és kollektív büntetés, még több fegyelmezetlenség, még több elmaradt érdemi tudás, még rosszabb esélyek a jövőt illetően....
Lehet motiválni és nevelni okosan is a diákokat, de nem minden esetben van megoldás, vagy nem minden esetben sikerül ott helyben, azonnali döntéskényszerben az optimális megoldást megtalálni.
A tanárok sem élvezik a helyzetet és nem szórakozásból, hanem gyakran végső lehetőségként "kollektív büntetnek".
Azt is pontosan tudom, hogy mióta az iskolarendszerekben az európai integrációt erősítik, felszámolva a nehezen tanítható/tanuló, gyerekkel foglalkozó speciális iskolákat és benyomva ezeket a gyerekeket az átlagosak közé, azóta sokat romlott a helyzet. De milyen jól is hangzik ez az integráció a politikusok szájából. Azután a társadalom meg (gyerek, szülő, tanár) pedig megfizeti az árát...
Vannak intézmények az országban szép számmal, ahol egyszerűen szinte kezelhetetlen állapotok alakultak ki e miatt. Szóval biztos senki se tökéletes, mint ahogy a tanár sem az. Elvárni se lehet ilyet, hacsak az ember nem a holdon él, távol minden realitástól és onnan szereti az észt osztani. Az iskolát bántani olyan, mint mikor az egri várvédőket ostorozni kezditek azért, mert forró vizet, bablevest, meg szurkot öntenek a kedves törökre, azok (meg)szerzői és szomszédos jogait súlyosan sértve.
Tetszik/nem tetszik, politikusaink és itt párttól függetlenül igazságosan az egész brancsra értem a dolgot, a módszerváltás óta folyamatosan mindent megtesznek érte, hogy ellehetetlenítsék az oktatásügyet. Érdekes módon mégsem említette ezt egyikőtök sem, mint a probléma okát. Pedig míg ezt nem oldjátok meg, addig semmi se változik, legfeljebb a rendesebb tanárokat is elüldözik az iskolákból, mint az egészségügyből az ott dolgozókat és akkor meg lehet nézni, mi lesz majd...
Nem értetted hozzászólásomban a logikát. Szerintem teljesen logikus volt - hogy valaki megérti, vagy nem érti - az más kérdés. Vigasztaljon, hogy logika sokféle van, nem kell feltétlenül ezt a logikát osztanod. Vannak egyszerűbb logikák, ahol jóval kevesebb paramétert vesznek figyelembe és feketén fehéren kiadja az adott szempontból vett igazságot - vagy legalábbis végeredményt... :)
Kedves előzőtő válaszoló!
Gyakorló informatikusként az iskolától már távolabb állok. Munkám az összefüggések felismerése és adott problémákra gyors, hatékony megoldások megtalálása. E miatt én más nézőpontból látom a kérdést. Ez az iskolai probléma is csupán egy a sok tünet közül.
Itt a társadalom módszeres és tervszerű leépítése folyik, ami minimum az 1980-as évek közepe óta jól érezhető már. Nemcsak hazai, hanem az egész világban meglévő jelenség ez. Nézd csak meg: lebontó elemekkel árasztanak el mindent. Olyan politikai és jogi környezetet teremtenek, ami mindenben szöges ellentétben van az élhetőség fogalmával. Ezért nem lelni rá a megoldást, mert a problémát tudatosan, tervszerűen, rendkívül képzett és intelligens módon, felülről generálják. Ez álcázott népirtás és világ átrendezés, melynek távlati célja a lakosság gyérítése, etnikai arányainak megváltoztatása, homogén masszává olvasztása - a jobb és egységesebb kezelhetőség érdekében. Meg kell nézni bármely, látszólag egymástól közvetlenül nem függő területet, mindenütt ezt lehet tapasztalni, csak példaképpen és messze nem a teljesség igényével:
- Alanyi jogon mindenkinek járó nemzeti kincsek kiárusítása, tönkretétele, messze a reális kitermelési+szállítási ár felettivé tétele - víz-fűtőanyagok. Akik még emlékeznek, azoktól kérdem: Mióta is iszunk mindannyian palackos vizet? Miért tűnt el az ivóvíz a csapokból? Ha vizetek még mindig kiváló, vagy legalábbis iható lenne, megvennétek -e a napi 2..3 flakon palackosat? Miért kell a lakosságtól elszedni az ártézi kutakat és bekötni a vízpancsoló közüzemekhez, hogy azt is leronthassák?
- Helyi érdekeltségű mezőgazdaság és ipar szétverése, totális külföldi importfüggőség okozása. Pl. az erősen nyereséges cukoripar és vele együtt a cukorrépa termesztés tönkretétele: miért kellett a kártékony izocukor (fruktóz-laktóz) szirupokat belekeverni mindenbe, amiktől az emberek hasnyálmirigye tönkremegy és miért kellett sunyi módon a tiszta, ehető és őseinknek teljesen megfelelő cukrozott ételekből a cukrot mérgezett és filléres édesítőszerekre lecserélni még a savanyúságokban is? De ugyanakkor miért nem vonják ki a süteményeket és édességeket, csokikat ugyanezzel a logikával a forgalomból? Miért lett ihatatlan az eredetileg normál, cukros kóla. Hol kaptunk mi erről tájékoztatást? Kit kérdeztek meg közülünk, hogy akarjuk -e? Hol van a „mindig éber fogyasztóvédelem” ilyenkor?
- Helyi szakembergárda lezüllesztése, megalázása, külföldre üldözése.
- Oktatásügy szétverése, tanárok terrorizálása jogi úton, betarthatatlan és ostoba tanmenetek, liberális elvekre és jogokra való hivatkozással nem összeillő csoportok összenyomása, tanárok, szülők, diákok egyre sikeresebb összeugrasztása.
- Rendőrség munkájának ellehetetlenítése, a közbiztonság lenullázása, a bűnüldözés bűnpártolássá tétele. Próbáljon meg a nagy átlag egy betörésből úgy kijönni, hogy ellopott tárgyait legalább részben visszakapja és nemcsak papírtologatás történik az ügyében...
- Orvosi vezetés asszisztálása mindehhez. Mert ki is istenítette pl. a szívbarát margarinokat? Ki mondta, hogy a vajban lévő koleszterin milyen káros, miközben a bélből koleszterin nem szívódik fel, azt a májunk termeli. A káros koleszterint pl. a káros margarin hatására...
Vagy a sómaffia a kálisókkal, amik nagyon egészségesek. Mesélhetnének erről pl. a hirtelen szívhalált elszenvedők tízezrei... Vagy a cukortalanító maffia és a természetes répacukorra kent cukorbetegség. Vagy a teljes kiőrlésű gabonák ajánlgatása, ahol a gabona héja tele van káros gombákkal, főleg egy esősebb, fuzárium fertőzésesebb nyár után...
- Vagy az önkormányzatok által kommunális adó címén kivetett, államilag teljes jóváhagyással szedett ingatlanadók, gépjármű illetékek és lerablások.
- Mondva csinált ürügyekkel, rafinált jogi és szociológiai eljárásokkal a lakosság eladósítása, gyakorta felesleges költségekbe hajszolása. (Hőszigetelési program, gázkészülék ellenőrzés, kéményvizsgálatok és új előírások, stb. Egy rémálom. Komolyan mondom, rákban a lakosság 20%-a hal meg. CO-mérgezésben évente a 8 millióból maximum 30 ember – százezrelékekről beszélünk… Közlekedési balesetben ennek sokszorosa! Most meg lakásonként százezreket, milliókat fejnek ki ismételten a nagy semmiért, idióta és értelmetlen dolgok, mint pl. villámvédelemmel ellátott, alumínium kezelőjárda a házgerinces kéményekhez? Tűzhely begyújtásakor télen a házat kiszellőztető, lehűtő berendezés… Ez egy vicc, - de komolyan! Vagy talán egy újabb maffia az emberek nyakán?)
- A szétcseszett vasúti szállítás, kontra az úthálózatunkat folyton tönkretevő és terhelő, mérges bűzt pöfékelő felesleges kamionforgalom... Ennek pl. mi értelme? Miért nem jó a vonat, majd a vasúttól helyi fuvar? És akkor komolyan ki merik mondani a környezetvédelem, meg az ÖKOLÁBNYOM szavakat – ezek?!?
- Az állandó elektroszmogot pöfékelő, mikro sütős WIFI - technológiák, melyek frekvenciája egész véletlenül az élő sejtek számára épp a létező legkárosabb frekvenciatartományba lett kiosztva, a folyton tapizott és fejhez tett telefonok meg ennek a közelébe.
- Emberek vagyonát rabló, bérrabszolga sorba taszító banki tranzakciós fejőgépek reklámozása, majd a mai napig ezek sunyi módon való jogi támogatása.
- Kétértelmű jogszabályok, átláthatatlan tartalmú, hosszúságú, betűméretű szerződések megengedése mi több aktív támogatása. Mindenhova beépített kiskapuk - megnyitása egyesebbeknek és persze lezárása kettesebbeknek...
- Köntörfalazás és agyonhallgatás, folytonos hazudozás az állami és a magán médiákban. Az igazság teljes elhallgatása, vagy a szókimondó emberek és szakemberek módszeres lejáratása, a hivatalosan levezényelt fősodorral ellentétes tények és vélemények agyonhallgatása. A média népbutító műsorai.
- A felnőtt továbbképzés és átképzés szellemi színvonalának a végletekig történő lejáratása. Csak bele kell nézni egy ilyen tanfolyam anyagába - elképesztő, mikor koruk, szakmai elhivatottságuk, vagy iskolájuk megszűnése miatt munkanélkülivé váló tanári diplomás embereket beültetnek halmozottan hátrányos helyzetűek közé és ezek értelmi szintjén elkezdik oktatni őket. "Jelöld meg a piros korongokat..." Ez ám az igazi, ipari agymosoda - erősen fehérítő hipó a gyakran több diplomás ember szürke állományának...
- Politika - ki lehet egyáltalán politikus? Ebben a társadalomban az, akinek van rá pénze. Annak van rá pénze, akit valakik a háttérből finanszíroznak - és ezt nyilván nem ingyen és puszta jó szándékból teszik. Továbbá csak addig finanszírozzák, míg jó kutya módjára számukra jól ugat és jól harap. Ha a gazdájára ugat, nem kap tápot, ha bele is harap, kiteszik az utcára kóbor kutyának - azaz kikerül a parlamentből. Nézzetek meg egy amerikai elnökválasztást. Itt sincs ez másképpen, csak amott sokkal látványosabban történik.
Lehetne még sorolni, de felesleges. Az ésszel élő, azaz eszüket nem a Romanova256-on pallérozó emberek mindannyian hozzá tudják tenni ami lemaradt.
A fentiek alapján esélytelennek látom a helyzetet. Ennek a létformának, vagyis foszladozó, rothadó lebomló társadalmunknak hamarosan és menthetetlenül vége, épp mint a görög, vagy a római demokráciáknak. Jönnek a hadurak, kiskirályok, nagy császárok és velük a gyilkolászás a háborúk évszázadai, bevezetésül kezdhetünk arabul tanulni, Mekka felé fordulni.
Kérdés: gyerekeink közül hányan fogják ezt majd túlélni és milyen élet lesz az... Ehhez képest ekkora probléma, hogy a gyerek igazságérzete először szembesül a családi burok után a való élet egy tört részével? És mi lenne, ha nem szembesülne vele? Mi lenne, ha tervszerűen és bölcsen vékonyodó burka az egyre nagyobb feszültség mellett mondjuk 16 évesen pukkanna szét? Szerintetek túlélné ezt? Mert szerintem ha nincs meg a kellő fokozatosság és folytonos alkalmazkodási képesség a valósághoz, az sokkal nagyobb lelki károkat okozna, mint annak megszokása, hogy néha bizony más után kell fizetnünk, néha bizony más kárát kell enyhítenünk, néha bizony az élet nem egy kívánságműsor a Petőfin, ahol azt a nótát teszik fel, amire mi épp táncolni szeretnénk.
Inkább tanítsátok meg gyerekeiteket Ti is okosan, szép fokozatosan a fentiekre, hogy legalább halvány esélyük legyen a túlélésre - mert barátaim, itt már a puszta túlélés a távlati tét. És az iskola a fentiek miatt biztosan nem fogja megtanítani a számukra valóban hasznos dolgokat - vagyis a puszta túlélés, a jég hátán is megélni tudás képességét. Ezért bizony meg kell mindenkinek szenvednie. A vezéreknek ugyanis rabszolga had kell, ami önként menetel a szakadékba, ha arra van szükség. A Ti gyerekeitek pedig majd akkor legyenek ennél okosabbak és feltűnés nélkül lépjenek ki a sorból, ha az a rossz irányba menetel...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!