Miért nem engedi sok szülő a 6 éves gyerekét óvodába?
Minket is érint ez a kérdés, mert jövőre iskoláskorú lesz a lányom. Viszont azt tapasztalom, hogy a szülők nagy része az óvónőket rábeszélve nem engedik a gyereküket még 6 és fél évesen sem iskolába, hogy had maradjon gyerek, még túl kicsi az iskolához, túl nagy a követelmény...
Az én lányom júliusban lesz 6, akkor ne menjen iskolába, hiába tanköteles korú és értelmes? Miért maradna egy vegyes ovis csoportba a legnagyobbként, hogy 1 évig unatkozzon?
Döbbenten hallgattam, hogy sok osztályban az áprilisi, májusi gyerekek már a legfiatalabbak, szinte minden gyerek már kora őszre betölti a 7. életévét. Ez miért van így?
Én augusztusi vagyok, és emlékszem, hogy épp, hogy 6 éves lettem, már kezdtem is az iskolát, ráadásul tagozatos iskolát. Mindig jó tanuló voltam, soha semmi gondom nem volt, nem maradtam le, pedig én voltam a legfiatalabb.
Mi változott azóta, hogy 1 évvel később kezdik meg az iskolát a gyerekek? Mi indokolja?
Az is elég ijesztő, hogy sok gyerek már úgy megy iskolába, hogy tud írni meg olvasni. Ezt a szülők tudatosan csinálják? Nem azért megy iskolába, hogy ott megtanulja lépésről lépésre?
Mert nem fogják fel, hogy ez által veszít a gyerek egy évet.
A gyerekem osztályában a tanulók 80 %-a csak 7 évesen kezdte meg a sulit, szerintem ez eléggé gáz.
Ha nincs semmiben lemaradása, akkor nyugodtan írasd be, nem lesz gond.
Az én lányom is nyári, most töltötte a 6-ot, és kezdte az iskolát. Óvónők szerint is iskolatérett. De pont azért, mert az osztálytársai többsége nemhogy 7 éves - ami normális, mert évvesztesek -, hanem 7,5 év körül vannak. Ha azokkal a gyerekekkel ment vona suliba, akik 6. évüket töltötték aug.31-ig, nem a 7-et, nem is lenne gond, így azért van. Lassabb, mert Ő csak 6 éves, nem 7,5-közel 8. De azt mondják, ez a különbség 1-2 év után elteleik.
Szerintem rossz a törvény. Vagy vissza kéne hozni, hogy május 31-ig születettek iskolakötelesek, vagy mindenféle indokokkal nem visszatartani az egyébként értelems, okos 6 éveseket.
Én is augusztusi vagyok, 6 évesen kezdtem a sulit. De abban az időben nem lehetett viszsatartani csak azt a gyereket, akinél tényleg volt indok. Ezt most sajnos nem így van. Nálam sem volt gond, de nálunk mindneki egyidős volt és ebben a korban 1-1,5 év nagyon sokat számít.
A kislányom áprilisban töltötte a 6. évet. Az oviban gyönyörűen szavalt, rajzolt, és minden feladatot hibátlanul megoldott. Volt egy gyógypedagógus, aki felmérte a gyerekeket, egyedül ő mondta, hogy szerinte kicsit aggasztó, hogy a gyerek még mindig nem döntötte el igazán, hogy jobb vagy balkezes-e. Én ehhez nem értek, az óvónők legyintettek, mi meg nem is gondolkodtunk, mert a gyerek már rettenetesen unatkozott az oviban, a délutáni alvás meg mindig botrányba torkollott. Annyira unta már, hogy sokszor felült, és hangosan énekelt. Persze, hogy az óvónők nem is említették, hogy maradnia kéne még egy évet.
Aztán persze kezdődtek a bajok. Lassú, nem tud figyelni, nem tartja be a házirendet. Első év végére totál idegroncs volt a gyerek, verekedett, feleselt, utálta az egész világot. Teleírta a füzeteit ezzel: hüje vagyok...
El voltam képedve, hogy mi lett az én kedves, vidám, szófogadó gyerekemből.
Az osztályban persze ő volt az egyetlen 6 éves gyerek, mindenki más 7-8.
Minden nap úgy jött haza a napköziből, hogy nem volt kész a lecke. Azt mondták túl lassú, ők nem kínlódnak vele, kínlódjon vele otthon az anyja. Úgyhogy kihoztuk napköziből, itthon írtuk a leckét.
Aztán elvittem kivizsgáltatni, igazából semmilyen képességzavart nem találtak, azon kívül, hogy nem tud 10 percnél tovább figyelni. A megoldás: adjak neki gyógyszert. Nem adtam.
Elvittem pszichológushoz, persze mindennek én vagyok az oka. Minek erőltetem a tanulást még otthon is?! Hát, mert a suliban nem csinálják meg, hagyjam megbukni? Így is 2. év végén a főtantárgyakból 3 volt.
Most 3. osztályos, a nyáron nagyon sokat fejlődött az idegrendszere. Matekból ő a legjobb az osztályban, senki nem érti, hogyan, tavaly 2-eseket kapott.
Hát, mert nem minden gyereknek fejlődik egyformán az idegrendszere az agya!!!
6 évesen a legtöbb gyerek erre az ámokfutásra, ami ma az iskolákban van alkalmatlan. A gyerekeke 30-35 %-a BTM-es vagy SNI-s. Talán el kéne gondolkodni azon, hogy nem a gyerekek a hülyék, hanem a rendszer rossz.
A második gyerekemet gondolkodás nélkül visszatartottam.
24: A gyerek veszít egy évet?
Mégis miből?
Mindenkinek elemi joga egy szakma meg egy diploma, és ezt akár 30 éves korában is leteheti. Nem veszít vele a világon semmit.
Amúgy meg a törvény igenis előírja, hogy a 6 éves gyerekek menjenek iskolába. De az óvodára van bízva, hogy hogy döntenek. Az óvoda viszont nem mond ellent a szülőnek soha.
Válaszolni nem tudok, bocs.
De nagyon érdekelnének a tankönyvek, munkafüzetek, mert annyit beszélnek arról, hogy nehéz a tananyag, meg nagy a túlterhelés. Találtam ugyan egy netoldalt, ahol elméletileg meg lehetne nézni, de végülis valami miatt azt írta, hogy nem elérhető. Föltettem ide egykérdést is, hogy hol lehet megnézni a tankönyveket, de törölték.
Tényleg; hol tudom megnézni? Úgy szeretném látni, hogy miről mondja annyi ember, hogy túl nehéz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!