Miért nem engedi sok szülő a 6 éves gyerekét óvodába?
Minket is érint ez a kérdés, mert jövőre iskoláskorú lesz a lányom. Viszont azt tapasztalom, hogy a szülők nagy része az óvónőket rábeszélve nem engedik a gyereküket még 6 és fél évesen sem iskolába, hogy had maradjon gyerek, még túl kicsi az iskolához, túl nagy a követelmény...
Az én lányom júliusban lesz 6, akkor ne menjen iskolába, hiába tanköteles korú és értelmes? Miért maradna egy vegyes ovis csoportba a legnagyobbként, hogy 1 évig unatkozzon?
Döbbenten hallgattam, hogy sok osztályban az áprilisi, májusi gyerekek már a legfiatalabbak, szinte minden gyerek már kora őszre betölti a 7. életévét. Ez miért van így?
Én augusztusi vagyok, és emlékszem, hogy épp, hogy 6 éves lettem, már kezdtem is az iskolát, ráadásul tagozatos iskolát. Mindig jó tanuló voltam, soha semmi gondom nem volt, nem maradtam le, pedig én voltam a legfiatalabb.
Mi változott azóta, hogy 1 évvel később kezdik meg az iskolát a gyerekek? Mi indokolja?
Az is elég ijesztő, hogy sok gyerek már úgy megy iskolába, hogy tud írni meg olvasni. Ezt a szülők tudatosan csinálják? Nem azért megy iskolába, hogy ott megtanulja lépésről lépésre?
En hat évesen kezdtem,öcsém ugyanugy,mint a fent emlitett peldaban majdnem 8 évesen(o decemberi) en koran ero voltam,o későn...egyikunknek sem szarmazott semmi hatranya a dologból...
A lanyom aprilisban lesz hat,siman iskolaerett lesz(mar akar most is az),nyugodt,siman tud koncentralni hosszabb ideig,stbstb...teljesen felesleges lenne visszatartani egy évet..szerintem szo sincs itt divatrol vagy bármiről,egyszeruen jobban odafigyelunk a gyerek igenyeire,mint anno(bar pont a sajat peldamban is azt irom,h ránk figyeltek tesommal)
#7 válaszoló, én 37 éves vagyok, és a mi korosztályunknak ugyanez volt a követelmény matekból.
Én sem tartom jó dolognak a visszatartást ilyen mértékben, ahogy manapság dívik. Amit előző válaszló ír, az meg egyenesen horror. Akit egy év visszatartás után se tartanak iskolaérettnek, az majd 8 éves korára, mire laposra unta magát az oviban, majd bezzeg rögtön az lesz?
Nálunk egyébként alapos indokkal tartják vissza a gyerekeket, talán egy eset volt, ahol az óvónők küldték volna a gyereket elsőbe, a szülő pedig inkább elvitte nevelési tanácsadóba. Végül a gyerek maradt. A többi esetben konszenzus volt a szülők és az óvónők közt.
Bennem viszont az a fő kétely, hogy utólag nagyon nehéz, ha nem lehetetlen lemérni, hogy mennyire volt szükséges, indokolt a visszatartás vagy épp a korai iskolakezdés, így az ember tényleg csak mások egyéni tapasztalataiból okulhat, statisztikai alapú, tényszerű és semleges felméréseket erről készíteni szerintem nagyjából lehetetlen.
Hát ez érdekes, mert nálunk tökre nem ez az arány és mindennapra jut egy tesióra.
Csak a tények kedvéért:
Olvasás heti 4
Írás heti 3
Matek heti 4
Angol heti 1
Környezet heti 1
Erkölcstan heti 1
Ének heti 3
Tesi heti 5 (ebből 2 korcsolya)
Rajz heti 2
Technika heti 1
Tehát mindennap 5 óra. És ezek a minimumok, ebben még nincs se zeneiskola se semmilyen délutáni plusz. De nem ez a lényeg, hanem a sokkal nagyobb kötöttség. Folyamatosan, egész nap azt kell csinálni, amit mondanak, 10-15-20 perces szünetekkel, amikor részben szintén azt kell csinálni, amit mondanak, pl pisilni, enni, öltözni, pakolni. Csak délután van egy kis játékidő, amikor kicsit szabadabban van a gyerek. Ez a nagy változás, ehhez kell hozzászokni.
Azt hiszem, mintenki, bizonyos értelmi szinttől kezdve, a saját gyerekéről látja, hogy mikor alkalmas erre, nem kellenek ehhez tudományos hókuszpókuszok.
De a mi időnkhoz hasonlítani a mai iskolákat valóban nem lehetséges.
Azt mondjátok már el nekem, tényleg annyira szeretném már megérteni: miért jó elítélni azt, aki úgy látta jónak, hogy maradjon még egy évet a gyereke ("az dívik" és hasonló lekezlő kifejezések)? Vagy aki úgy látta jónak, hogy ne maradjon? Miért kell ez? Megbántad a döntésedet vagy bizonytalan vagy vagy mire jó ez??? Te így csinálod, más meg, egy másik gyerekkel, másképp. És?!?! Ebből mire lehet következtetni?? Arra netán, hogy nem vagyunk egyformák?? Mert az nagy újdonság lenne, majd publikáljátok vmilyen tudományos lapban. Szóljatok, megveszem.
Sziasztok, köszönöm a sok választ, nagyon érdekes dolgokat írtok. Az az igazság, hogy szerintem nem teljesen korrekt például, hogy 6 éves kortól lehet ugye iskolába menni, közben az osztály 80-90%-a 7 meg néhol 8 éves is. Marhára nem egyenlő eséllyel indul így egy 6 éves az óriási szellemi és fizikai különbségek miatt.
A másik, ami rettentően zavar még, hogy felénk az anyukák nagy része munkanélküli, vagy otthon van kisebb gyerekkel, szóval elhozzák korábban a kisiskolásokat, 4 után már alig van gyerek. Mire én hazaérek a munkából (napi 8 óra + 1 óra utazás), addigra már 5 óra van, még utána álljunk neki tanulni, gyakorolni, vigyem edzésre. Kicsit ijesztő a helyzet. Szóval kb. olyan érzésem van, ha azt szeretném, hogy a gyerekem ne az osztály szégyene legyen, akkor 7 évesen engedjem csak iskolába, én ne dolgozzak és minden délután üljek le vele gyakorolni pár órát. Ezt ki bírja idővel, energiával?
Egy hatéves is lehet simán érettebb a másiknál, aki hétéves. Nemcsak életkortól függ, ez gyerekfüggő, összetett dolog.
Hogyha csak ötre érnék oda (én is fél ötre érek), már nem vinnék egy kisiskolást semmilyen edzésre, válasszon abból a kínálatból, ami az iskolában van: szakkör, edzés, zeneiskolai különórák, biztos vannak ilyenek. És nem(csak) lustaságból, hanem mert neki nem jó. Este hétig edzésen lenni? Olyankor már fürdeni/vacsorázni kellene. Télen, hidegben, sötétben, na nem. Szívem szerint elsőben nem engedném semmilyen különórára. Kötve hiszem, hogy bármiről lemaradna. Viszont szabad időt kap cserébe, amikor leülepedhet az a sok inger és információ, amit napközben kapott. És nem utolsó sorban: játszhat, könyörgök, hiszen kisgyerek. No meg beszélgethet a családjával.
A leckét a napköziben kell megírni. Délután ötig csak volt rá ideje a napközis tancsi néninek, hogy megírassa... Főleg ha alig van bent gyerek.
Màr ne haragudj kérdező, de ebből az jön le, hogy te kb irigy vagy arra aki 7-8 évesen iratja suliba a gyerekét és még el is tudja hozni a suliból kora délutàn.
Ennek mi köze a kérdésedhez?
Nem irigykedni kellene hanem végiggondolni, hogy mi a jó a gyereknek. Az ha 6 évesen csinàlja ezt vagy, ha 7 évesen.
Az meg ne màs hibàja legyen, hogy az ő gyereke egy évvel később megy suliba,neked is van lehetőséged rà.
Ez kb olyan mintha azt hasonlìtanàd össze,hogy milyen az osztàlyban a gyerekek szemszìne...
Vagy azokat is lenézed akinek a 6 éves gyereke 8-9 éves méretű???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!